T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 17 stycznia 2022, 09:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 21:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 13:57
Posty: 9
Lokalizacja: opolskie
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam zakładam ten temat bo nie znalazłem odpowiedzi, a szukałem na forum .
Panowie mam problemik,otóż auto nie grzeje nawet jak silnik osiągnie właściwa temperaturę ( wskazówka na środku) wymieniłem termostat i teraz lepiej trzyma temperaturę silnika. Grzeje dopiero w tedy kiedy silnik się zagrzeje (wskazówka na środku) i wyłączę silnik na 5-10 min to po ponownym uruchomieniu silnika normalnie zaczyna grzać i grzeje jak wściekły .Podłączyłem go pod vag -zero błędów .Auto wyposażone w climatronic i mokre webasto które śmiga normalnie czyli włącza się normalnie poniżej 6*C (chyba) i nagrzewa auto po włączeniu mechanicznym czy przez programator, pompka wspomagająca obieg płynu tez hula .Pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji .
pozdro Panowie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 21:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2161
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: 2.5pb/2.4d/2.5pb/2.8

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 78 razy
Mogę się mylić ,ale mi to wygląda na pompę wody.Może zawiesza się i nie pracuje od razu.


_________________
Vw T4 93r 2.5 ACU
Vw T4 95r 2.4 AAB
VW T4 02r 2.5 ACV


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 22:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7332
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 778 razy
dzieje się tak bez względu jaki tryb i jaką temperaturę ustawisz na panelu climatronica ??
"nie grzeje" tzn z nawiewów leci zupełnie zimne powietrze takie jak na zewnątrz ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 22:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
takie objawy mogą wskazywać na kilka przyczyn m.in. jakie ciśnienie masz w układzie i czy korek zbiorniczka wyrównawczego trzyma ciśnienie?? druga mniej optymistyczna przyczyna to uszczelka,skoro termostat ok,pompka również to może układ się zapowietrzać,postoi banka odejdzie i znowu jest ok.trzecia rzecz to zawór obiegu się wiesza choć teoretycznie wykluczyłeś to vag ale zostaje jeszcze praktyka:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 23:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1214
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 121 razy
Przeprowadź nastawy climatronica. Pisze o tym mikoli http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t= ... 346#p65346. Sprawdź błędy climatronica, a także jakie temperatury "widzą" jego czujniki. Sprawdź działanie silnika klapy ciepłego powietrza.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 13:57
Posty: 9
Lokalizacja: opolskie
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ello odpowiadając na pytanie kenobi to leci zimne tak jak na zewnątrz bez względu na ustawienie temperatury w climatronicu . Troszkę dziś grzebałem ,wyczyściłem wentylatorek w panelu -nic nie dało .Dziś zaobserwowałem że jak się nagrzeje i wyłączę na tą chwile żeby ciepło dmuchało to po ponownym uruchomieniu temperatura spadła do zera ale za to dmuchało ciepłe powietrze ,odpowietrzałem układ i było zero powietrza .Jutro pogrzebie jeszcze z jakimś tam trójnikiem co ma cewkę niby w sobie może to jest zepsute ?(czytałem o tym na wiki t4 chociaż vag nie pokazuje błędów) a może faktycznie pompa wody jest już na wykończeniu .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 22:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7332
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 778 razy
kristo110 napisał(a):
Dziś zaobserwowałem że jak się nagrzeje i wyłączę na tą chwile żeby ciepło dmuchało to po ponownym uruchomieniu temperatura spadła do zera ale za to dmuchało ciepłe powietrze


tak może być, zawór na nagrzewnice się otwiera i następuje gwałtowne dostanie się zimnego płynu z nagrzewnic do reszty układu
wskaźnik temperatury jest mało dokładny i to, że leży często oznacza temperaturę chłodziwa koło 40 st, a nie zero jak napisałeś
kristo110 napisał(a):
Jutro pogrzebie jeszcze z jakimś tam trójnikiem co ma cewkę

to jest właśnie ten zawór, oprócz cewki musi do niego dochodzić podciśnienie które powoduje jego ruch

kristo110 napisał(a):
a może faktycznie pompa wody jest już na wykończeniu .


wtedy nie miałbyś ogrzewania i chłodzenia bez względu na ilość uruchomień silnika - jak padnie to albo urywa pasek rozrządu albo wyłamują się łopatki i tłoczy za mało zawsze - nie ma tak, że raz działa, a raz nie działa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 16:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 13:57
Posty: 9
Lokalizacja: opolskie
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam dalej się nie mogę uporać z tym dziwnie działającym ogrzewaniem ,podłączyłem vag jeszcze raz na gorącym silniku wykonałem test i wyskoczyły mi takie błędy :
-00768 Czujnik temperatury rdzenia tylnego ogrzewania – G154
-00767 Czujnik temperatury tylnego aparatu wyparnego R – g153
do tego jeszcze
-01086 Prędkościomierz – czujnik prędkości pojazdu – G22 ale prędkościomierz hula dobrze
-17656 P1250 Poziom paliwa za niski A tez normalnie pokazuje
panowie o czego zacząć z tymi czujnikami?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 19:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7332
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 778 razy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

całośc instrukcji serwisowej tu:
viewtopic.php?f=9&t=80

kristo110 napisał(a):
-17656 P1250 Poziom paliwa za niski A tez normalnie pokazuje


co do tego błędu to gdzie on się pojawił - w jakim sterowniku bo on oznacza problem z zaworem N108 regulującym początek wtrysku, może on byc spowodowany chwilowym brakiem dopływu paliwa ( zapchany filtr, mało paliwa itp )
skasuj go i sprawdź czy nadal wraca


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 listopada 2012, 11:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 13:57
Posty: 9
Lokalizacja: opolskie
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego Kenobi ten błąd wyskoczył na sterowniku climatronika a chyba mam coś z wężykami podciśnieniowymi ,przy dogrzewaczu jest taki rozdzielacz podciśnieniowy z wejściem i wyjściem na wężyki a z tyłu jest wtyczka 2 pinowa i po obejściu tego rozdzielacza (podłączenie bezpośrednio do wężyka bez rozdzielacza) auto zaraz grzało .Jutro sprawdzę miernikiem czy jakiś prąd jest w tej wtyczce .Oby było tylko to.
pozdro dzięki za wszystkie podpowiedzi .Jutro dam znać co i jak .
znalazłem coś takiego na aukcji nie wiem dokładnie czy to jest to samo (podobne)
link wstawiam tylko do podglądu
http://moto.allegro.pl/transporter-t4-z ... 40362.html
a tu moje zdjęcie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/506 ... 0ffa1.html , to jest taki sam zaworek jak strzałka pokazuje tylko znajduje się nad dogrzewaczem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2012, 14:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 13:57
Posty: 9
Lokalizacja: opolskie
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi dziekuję za naprowadzenie mnie gdzie szukać.Udało mi się załatwić prolem błędem 17656 P1250 Poziom paliwa za niski A ,problem zniknął po wymianie czujnika kąta wtrysku .Auto grzeje ....ale musiałem strzelić prowizore,ominołem ten zaworek nad dogrzewaczem i mam to podłączone na stałe bez tego zaworka .Zaworek jest sprawny ,tylko zasilanie + do niego nie dochodzi dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu plus(+) nagle do zaworka dochodzi .Czeski film, szukam schematu elektrycznego do t4 acv 2000r może ktosik posiada bo na forum nie znalazłem.Byle do wiosny!!!
pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 grudnia 2012, 11:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7332
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 778 razy
zrób zdjęcie który to zawór bo określenie nad dogrzewaczem jest mało precyzyjne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2012, 12:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 13:57
Posty: 9
Lokalizacja: opolskie
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wrzucam fotki 1 zdjecie pokazuje ten zawór a drugie zdjecie niebieskimi strzałakami jak to powinno byc podłaczone ,ja to zrobiłem kawałkiem węża zeby obejść ten zaworek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c28 ... d9f7c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4eb ... 65ba5.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2012, 22:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7332
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 778 razy
sory ale na tych zdjęciach nic nie widac - za małe
jutro pójdę i popatrzę u siebie bo jakoś nie kojarzę czegoś takiego w tym miejscu ( biorąc pod uwagę zerową jakośc zdjęcia )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 marca 2014, 23:56 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1013
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 34 razy
Jest tam taki zaworek z dwoma kroccami do podcisnienia,ale nie wiem do konca do czego on jest.
Wlasnie rozgryzam troche instalacji od AXG ,najprawdopodobniej moze to byc sterowanie 'zaworu combi'.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 sierpnia 2021, 20:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1013
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 34 razy
Zwracam się z prośbą jeśli ktoś wie jak podlaczyc elektrycznie ten zaworek 028 906 283 APO. Tak u mnie pisze na nim.
Robie trochę przy silniku i jest on nie podłączony elektrycznie u mnie. Jest gdzieś na schematach on uwzględniony?
Czy ktoś potwierdzi ze jest on od zaworu "combi" ? Jest nad dogrzewaczem. Prosze o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 sierpnia 2021, 17:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11960
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 300 razy
Pomógł: 972 razy
Pod serwo przykręcony do grodzi?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 sierpnia 2021, 16:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1013
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 34 razy
Chodzi mi o elektryczne połączenie tego czujnika o numerze jak wyżej.
U mnie jest zamocowany na koszyku od dogrzewacza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB