T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Nie można zagrzać silnika https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=18150 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Rysio25 [ niedziela, 14 lutego 2021, 10:09 ] |
Tytuł: | Nie można zagrzać silnika |
Witam mam taki problem , nie mogę zagrzać silnika , objaw taki jakby nie było teromostatu . Jest nowy wymieniłem przy robieniu rozrządu , nic nie pomogło. w czasie jazdy powoli temperatura rośnie , jak się zatrzymam na wolnych spada . Nawet jak zagrzeję przez webasto , odpalę , jest temperatura to w czasie jazdy zaczyna spadać , i dopiero potem powoli rośnie. Co do sprzętu to Caravelle 97r 2,5 TDI ACV climatronik . nie znalazłem podobnego postu , jeżeli jest to przepraszam . Proszę o radę. Pozdrawiam Rysio |
Autor: | bigos1966 [ niedziela, 14 lutego 2021, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Temat jest na forum. Przy robieniu rozrządu może źle założyłeś pasek. Pompa wodna chodzi w drugą stronę. |
Autor: | grzesiex [ niedziela, 14 lutego 2021, 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
bigos1966 zwróć uwagę i jakim silniku mowa... Jak można założyć odwrotnie pasek napędzający pompę cieczy w ACV? |
Autor: | Kenobi [ niedziela, 14 lutego 2021, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Podstawową sprawą jest ustalenie jaka jest rzeczywista temperatura płynu i porównanie tego z odczytami z czujników za pomocą VAGa lub VCDSa . W T4 zegary są jednym z najmniej wiarygodnych pod tym względem urządzeń ( pokazują 90st gdy rzeczywista temperatura jest pomiędzy 75st a 100 st - tak to sobie wymyślili inżynierowie ). Po prostu bierzesz termometr i mierzysz rzeczywistą temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym porównujesz to z odczytem z czujnika temperatury dającego sygnał na zegary, a potem tego co daje sygnał do ECU. Dzięki temu będziesz na 100% wiedział czy temperatura jest faktycznie za niska i szukamy awarii układu chłodzenia czy temperatura jest o.k, a tylko odczyty z czujników lub wskazania na zegarach są złe i szukamy awarii elektryczno-elektronicznej. |
Autor: | garbaty [ niedziela, 14 lutego 2021, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
a na początek spróbuj wyłączyć tylny nawiew i zobacz czy wskaźnik na blacie pokaże tyle co trzeba |
Autor: | Rysio25 [ niedziela, 14 lutego 2021, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Kenobi napisał(a): Podstawową sprawą jest ustalenie jaka jest rzeczywista temperatura płynu i porównanie tego z odczytami z czujników za pomocą VAGa lub VCDSa . W T4 zegary są jednym z najmniej wiarygodnych pod tym względem urządzeń ( pokazują 90st gdy rzeczywista temperatura jest pomiędzy 75st a 100 st - tak to sobie wymyślili inżynierowie ). Po prostu bierzesz termometr i mierzysz rzeczywistą temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym porównujesz to z odczytem z czujnika temperatury dającego sygnał na zegary, a potem tego co daje sygnał do ECU. Dzięki temu będziesz na 100% wiedział czy temperatura jest faktycznie za niska i szukamy awarii układu chłodzenia czy temperatura jest o.k, a tylko odczyty z czujników lub wskazania na zegarach są złe i szukamy awarii elektryczno-elektronicznej. Ja nie roztrząsam czy jest temperatura 70 czy 90 . Jak zagrzeję webasto to na wskaźniku strzałka pokazuje 1/4 i z nawiewów leci ciepłe powietrze , po zapaleniu silnika wskazanie spada i zaczyna lecieć zimne powietrze , trzeba spory odcinek drogi przejechać żeby zaczęło grzać . Objaw taki jakby termostat był wymontowany . Mam tam jeszcze jakiś zawór podciśnieniowy na wężach , ale sprawdziłem że działa ( po zapaleniu zaciąga ) |
Autor: | Rysio25 [ niedziela, 14 lutego 2021, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
bigos1966 napisał(a): Temat jest na forum. Przy robieniu rozrządu może źle założyłeś pasek. Pompa wodna chodzi w drugą stronę. Możesz podać link , bo nie mogę namierzyć co do pompy , nie da się odwrotnie założyć paska , tak żeby silnik przeżył |
Autor: | garbaty [ niedziela, 14 lutego 2021, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
w ACV z D4WS miałem jeszcze zawór trójdrożny, przełączał między małym a dużym obiegiem. Może tu Ci ucieka? |
Autor: | Rysio25 [ niedziela, 14 lutego 2021, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
garbaty napisał(a): w ACV z D4WS miałem jeszcze zawór trójdrożny, przełączał między małym a dużym obiegiem. Może tu Ci ucieka? ten na podciśnienie ? co prawda sprawdziłem czy zaciąga sztyce , ale czy zamyka nie wiem |
Autor: | bigos1966 [ niedziela, 14 lutego 2021, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Z tym paskiem to faktycznie pomyłka, nie ten silnik. Dla mnie diesel to diesel, sorry. Ale ogrzewanie i klimatronik to już inna bajka. Twoje dalsze opisy bardziej przybliżają do uszkodzonego zaworu n172 https://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172_(Zusatzw%C3%A4rmetauscher). Sprawdź go dobrze, jeżeli go posiadasz. Zawór n273 https://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung) raczej nie, jak on jest uszkodzony to jest na odwrót. Grzeje dopiero jak zwiększasz obroty. |
Autor: | maja [ niedziela, 14 lutego 2021, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Może kwestia temperatury na zewnątrz. Jak jest zimno to i silnik nie będzie dogrzany. |
Autor: | garbaty [ niedziela, 14 lutego 2021, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
tak, na podciśnienie. u mnie był pod zderzakiem, kawałek za chłodnicą. Z Kenobim rozpracowywałem dziada jak webasto nie dogrzewało jak trzeba. D4WS z climatronikiem mają dziwny układ grzania. Zawór wymieniłem na nowy od audi q5 i problemy się skończyły. Dźwignia na zaworze pracowała, ale przepływu nie zamykał. |
Autor: | Rysio25 [ poniedziałek, 22 lutego 2021, 09:17 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Dziękuję @garbaty . Wymiana tego zaworu pomogła . Dziwne bo stary w rękach działa zamyka. Ale ważne że trzyma temperaturę |
Autor: | garbaty [ poniedziałek, 22 lutego 2021, 09:18 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
No i pięknie. Wrzuć numer części jeśli masz, może się jeszcze kiedyś komuś przydać. |
Autor: | Rysio25 [ poniedziałek, 22 lutego 2021, 09:24 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
garbaty napisał(a): No i pięknie. Wrzuć numer części jeśli masz, może się jeszcze kiedyś komuś przydać. Zawór podciśnieniowy N273 : V15770016VEMO 20046ATA 100457FEBI 1J0819809 OEVAG |
Autor: | stasiu [ piątek, 26 lutego 2021, 02:47 ] |
Tytuł: | Re: Nie można zagrzać silnika |
Miałem ten sam problem w vr6 , tylko że u mnie nie było sterowania zaworem od podciśnienia co steruje zaworem N273 (wypadnięty kabel ze skrzynki bezpieczników) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |