T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak ogrzewania
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 stycznia 2021, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
koledzy pomóżcie pacjent multivan T4 98r 2.5 TDI brak ogrzewania wieje letnim powietrzem z tyłu i przodu wymieniona przednia i środkowa nagrzewnica pociekły i jakieś kawalki z przedniej plastiku powypadały zrobiliśmy płukankę jakiś tam syf wyleciał i dalej nie grzeje.Przewody się nagrzewają nie na ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym,temperatura silnika wzorcowa 85-90C.Webasto dziala.Blok zbadany na dwutlenek jest ok nie pęknięty.pomocy bo już głupieję.Nie ma psykniecia jak się odkręca korek od zbiorniczka wyrównawczego
Gdzieś jest zator?
Jakby pompka to by rosła temperatura ?
Gdzie szukać jeszcze bo już się kończą pomysły?
Z góry dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2021, 02:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Za mało danych. klimatronik, klima manualna czy bezklimie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2021, 13:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Klima manualna z tyłu w słupku nic nie mam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 16:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wymienione dwie nagrzewnice termostat i przednia chłodnica nadal wieje letnim powietrzem wszędzie z przodu i na nogi i na środku z centralnej nagrzewnicy też chłód . Może to jakis elektrozawor koniec pomysłów ☹️


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 19:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Czyli dwie nagrzewnice są nowe i drożne?
Jeśli tak to czy obie rury od przedniej nagrzewnicy są ciepłe? Jedna bardziej niż druga oczywiscie. Jesli tak to klapka regulacyjna cieplego powietrza w airboksie albo straciła gąbkę uszczelniającą albo napęd (u ciebie chyba linka pędzona pokrętłem)

To Webasto co działa to mokre?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 20:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
obie rury ciepłe te co wchodzą do komory. Tez myślałem o klapach ale jak wymieniali nagrzewnice podobno ok. webasto na paliwo działa
dwie nagrzewnice były padniete syf z nich wyleciał może gdzies jest zator?, a może jakis elektrozawór?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dogrzewanie silnika te w lewym nadkolu chodzi. Webasto te środkowe przy nagrzewnicy środkowej tez tylko czasami nie za pierwszym razem . ale nawiew na desce i tył nic zimne powietrze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czasem leciały mi z na wiewów resztki czarnej gąbki takiej 1mm grubości to to???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 21:07 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
W innym temacie opisywałem taki sam problem .mechanik wymienił chłodniczke w nagrzewnicy i też powiedział że wszystko w środku OK nadal było zimno ,wnerwiłem się i sam zrzuciłem dechę w nagrzewnicy nie było ani kawałka gąbki wiatr hulał gdzie chciał za wskazówkami kolegów zakupiłem 3mm matę akustyczną z klejem i pokryłem klapy nagle zrobiło się ciepło ,też mam klime manual więc chcę Ci powiedzieć że na przednią nagrzewnicę nie ma żadnego zaworu wszystko sterowane jest klapami ,więc śrubokręty i klucze w dłoń , zrzuć dechę. jak chcesz podrzucę filmik jak to zrobić ,nic trudnego ja robiłem to pod blokiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chyba tak zrobię,wszystko robią aby wypchnąć i możne jakoś będzie
jak możesz podrzuć filmik
teraz jeździłem przewody gorące aż parzą w rece


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 22:00 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... masEXOVCDS
miłego oglądania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 stycznia 2021, 23:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2021, 21:11
Posty: 8
model: Multivan 98r T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Trochę mnie to przeraża
Ale jeśli klapy to i środkowa i tył tak chłodzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2021, 10:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Może to być typowy zbieg okoliczności, że z przodu winny jest brak gąbki a winnym braku ogrzewania z tyłu może być zaworek który otwiera/zamyka przepływ cieczy do drugiej nagrzewnicy . Znajduje się on pod maską . Zwany N172 lub N82
tak jak w tym linku napisane :
https://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172 ... metauscher)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2021, 11:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Klapa o której mowa kieruje ruchem powietrza tylko pod deską zanim ono wyleci w stronę szyby i/lub kierowcy z pasażerem. W jednym skrajnym położeniu klapy cale powietrze leci bezpośrednio (zimno) a w drugim skrajnym cale przechodzi przez blaszki nagrzewnicy (gorąco). Ale jest tak gdy klapa nie ma dziur. Firmowo jest to blacha z dużymi otworami zmniejszającymi jej ciężar, oklejona gąbką, ktora lubi z czasem kruszeć i wylatywać kratkami. Jak cała gąbka już wyleci to powietrze, nawet w pozycji gorąco, wylatuje przez te dziury a nie trafia na nagrzewnicę, więc mimo sprawnej nagrzewnicy pozostaje zimne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2021, 12:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tak ale nie tyczy się to tylnej nagrzewnicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2021, 23:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Kolega SANCZO zwrócił uwagę na dość istotny szczegół być może tak jest jak pisze wyżej ,tu masz wątek w którym jest zrobione zdjęcie tego zaworu znajduje się on pod akumulatorem viewtopic.php?f=30&t=16364


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2021, 12:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Powiem tak jeżeli wylatują kawałki pianki z kratek wentylacyjnych to jest sygnał że trzeba to naprawić. Wtedy mamy wyeliminowaną jedną ważną usterkę. To że nie grzeje tylna nagrzewnica, może być kilka przyczyn od zaworu n82, zła zamontowana nagrzewnica, zatkane rury itd. Kolejność prac dowolna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lutego 2021, 19:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 grudnia 2017, 16:03
Posty: 32
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam podłącze się do tematu ogrzewania multivan 2,5 climatronic u mnie było to samo słabo grzało wina klapek na 100 % przeglądałem forum i jedyne rozwjązanie to demontaż deski odsysanie czynnika klimy sporo roboty 2 dni dla nie wprawionych a mechanik chce jak żyd za matkę więc zrobiłem to sam domowym sposobem przez 3 godziny i grzeje już piszę jak może nie do końca fachowo ale działa
1,odkręciłem środkowy tunel pod deskę jak odkręciłem to widać cała skrzynkę z nagrzewnicą i całe sterowanie
po lewej stronie na dole jest tunel którym leci ciepło na nogi i jest tam klapka która go zamyka i jest sterowana silniczkiem
za pomocą cięgna z drutu więc to cięgno wypiołem z tej klapki i klapka poszła max do góry i zrobiło się więcej miejsca żeby włożyć rękę lewą kupiłem małą kamerkę endoskop za 30 zł podłączyłem do laptopa żeby sobie dokładnie zobaczyć jak to wygląda
kładąc się na podłodze od strony pasażera głową do drzwi kierowcy można zajrzeć przez ten kanał do środka skrzynki nawet dobrze widać te klapy jedna klapa jest po prawej strony druga jest na wprost tego tunelu trochę głębiej żeby je zakleić włączyłem zapłon i ustawiłem ogrzewanie na maxa i wtedy klapki się zamkneły wyłączyłem zapłon klapka po prawej stronie bardzo dobry dostęmp okleiłem filcem takim co się nóżki w meblach podkleja z klejem taki kwadrat 25x25 chyba dociołem z tego na wymiar klapki wcześnie klapkę delikatnie posmarowałem budaprenem po 2 minutach przykleiłem filc może niezbyt dokładnie ale chodzi o to żeby zatkać te owory w klapach i trzyma bardzo mocno oczywiści z drugiej strony klapki nie da sią zakleić ale wystarczy że jedna strona jest zaklejona
przy drugiej klapie ta od ogrzewania w głębi skrzynki jest gorzej ale się da zrobić ta klapa nie jest prosta jest lekko załamana
ja okleiłem ją dwoma paskami szerokości około 6 może 7 cm ale te paski nie zrobiłem z filcu ani żadnego innego samoprzylepnego materiału bo tam jedną ręką nie wiele się da zrobić paski te zrobiłem z maty magnetyczne takiej jak używa się w reklamie i nakleja na drzwi samochodu bo jest magnetyczna i trzyma się dobrze nawet przy dużych szybkościach włożyłem rekę [a ręki nie mam małej i dałem radę ] przez ten kanał z tą matą mata się przykleiła do klap bo są metalowe potem włożyłem kamerkę i patrzyłem jak mata jest położona ważne żeby otwory były zasłonięte jak trzba poprawić to dlatego użyłem maty magnetycznej bo można ją psrzesuwać w każdym kierunku do woli a coś samoprzylepnego już nie ruszysz oczywiści okleiłem tylko z jednej strony może nie jest to jak fabryka by zrobiła ale na szybko i doraznie wystarczy może komuś się przyda to co zrobiłem pozdrawiam !!



Za ten wpis autor miszell1 podziękowali: 2 adi84 (poniedziałek, 1 marca 2021, 23:25) • yoor45 (wtorek, 14 grudnia 2021, 20:05)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 lutego 2021, 09:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Nie wiem jak w praktyce będzie wyglądać twoje rozwiązanie, ale mając jakieś skromne doświadczenie w temacie klimatyzacji muszę zauważyć, że gdy klimatronik będzie działać, to na tych klapach sterujących będzie wykraplać się woda. Co dalej z tą wodą się będzie działo, to musisz zaobserwować i w szczególny sposób dbać o czystość całego układu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 lutego 2021, 11:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 grudnia 2017, 16:03
Posty: 32
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
witam myślę że jak klapy były oklejone gąbką z obu stron to bardziej nasiąkały wodą w moim rozwiązaniu będzie woda spływać na dół a tam w skrzynce jest odprowadzenie wody na zewnątrz ale będę to kontrolował jak piszesz w lecie jak będzie clima pracować to zajrzę do środka i zobaczę a przy okazji podzielę się co stwierdziłem i zrobię zdjęcia pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB