T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 lutego 2021, 14:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Właśnie na piance woda się nie będzie wykraplać. No ale kontroluj, żeby sobie bagna nie narobić. Bo jak będzie spływać, to w porządku, a jak gdzieś będzie się gromadzić to ci będzie śmierdzieć w aucie.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 września 2021, 10:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
miszell1 napisał(a):
Witam podłącze się do tematu ogrzewania multivan 2,5 climatronic u mnie było to samo słabo grzało wina klapek na 100 % przeglądałem forum i jedyne rozwjązanie to demontaż deski odsysanie czynnika klimy sporo roboty 2 dni dla nie wprawionych a mechanik chce jak żyd za matkę więc zrobiłem to sam domowym sposobem przez 3 godziny i grzeje już piszę jak może nie do końca fachowo ale działa
1,odkręciłem środkowy tunel pod deskę jak odkręciłem to widać cała skrzynkę z nagrzewnicą i całe sterowanie
po lewej stronie na dole jest tunel którym leci ciepło na nogi i jest tam klapka która go zamyka i jest sterowana silniczkiem
za pomocą cięgna z drutu więc to cięgno wypiołem z tej klapki i klapka poszła max do góry i zrobiło się więcej miejsca żeby włożyć rękę lewą kupiłem małą kamerkę endoskop za 30 zł podłączyłem do laptopa żeby sobie dokładnie zobaczyć jak to wygląda
kładąc się na podłodze od strony pasażera głową do drzwi kierowcy można zajrzeć przez ten kanał do środka skrzynki nawet dobrze widać te klapy jedna klapa jest po prawej strony druga jest na wprost tego tunelu trochę głębiej żeby je zakleić włączyłem zapłon i ustawiłem ogrzewanie na maxa i wtedy klapki się zamkneły wyłączyłem zapłon klapka po prawej stronie bardzo dobry dostęmp okleiłem filcem takim co się nóżki w meblach podkleja z klejem taki kwadrat 25x25 chyba dociołem z tego na wymiar klapki wcześnie klapkę delikatnie posmarowałem budaprenem po 2 minutach przykleiłem filc może niezbyt dokładnie ale chodzi o to żeby zatkać te owory w klapach i trzyma bardzo mocno oczywiści z drugiej strony klapki nie da sią zakleić ale wystarczy że jedna strona jest zaklejona
przy drugiej klapie ta od ogrzewania w głębi skrzynki jest gorzej ale się da zrobić ta klapa nie jest prosta jest lekko załamana
ja okleiłem ją dwoma paskami szerokości około 6 może 7 cm ale te paski nie zrobiłem z filcu ani żadnego innego samoprzylepnego materiału bo tam jedną ręką nie wiele się da zrobić paski te zrobiłem z maty magnetyczne takiej jak używa się w reklamie i nakleja na drzwi samochodu bo jest magnetyczna i trzyma się dobrze nawet przy dużych szybkościach włożyłem rekę [a ręki nie mam małej i dałem radę ] przez ten kanał z tą matą mata się przykleiła do klap bo są metalowe potem włożyłem kamerkę i patrzyłem jak mata jest położona ważne żeby otwory były zasłonięte jak trzba poprawić to dlatego użyłem maty magnetycznej bo można ją psrzesuwać w każdym kierunku do woli a coś samoprzylepnego już nie ruszysz oczywiści okleiłem tylko z jednej strony może nie jest to jak fabryka by zrobiła ale na szybko i doraznie wystarczy może komuś się przyda to co zrobiłem pozdrawiam !!





Pomysł kolegi jest naprawdę dobry. Właśnie tak też dostałem się do klap. Tą pierwszą uszczelniłem matą magnetyczną , a druga jest gorszy dostęp i pytanie czy ktoś ma wymiary tej klapy która jest głębiej? Uszczelniłem tą widoczną cześć też mata magnetyczną ale chyba nie wszystko jeszcze zakryłem. poprawa jest znacząca ale to chyba jeszcze nie to.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 września 2021, 20:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
I się na cieszyłem ogrzewaniem. Powoli brakuje mi pomysłów. Może coś doradzicie. Zapalam rano temp rośnie i grzeje coraz lepiej , jadę z 5 km i momentalnie zaczyna wiać chłodnym powietrzem i tak jest cały czas. Płyn jest temp równo na 90st. nie ma bąbli węże miękkie. Zgaszę postoi 10min. zapalm jadę i znowu to samo.

Problem nr dwa to tylna nagrzewnica też nie grzeje. węże do nagrzewnicy zimne. Który zawór otwiera tą nagrzewnicę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 września 2021, 23:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@adi84 Czy masz klimę i jeśli tak to jaką?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 września 2021, 07:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Jest manualna @Adampio i webasto. Patrzyłem na postoju czy te klapy się nie odklejały ale nic ,są ładnie na swoim miejscu. Włożyłem rękę do tego kanału i ewidentnie ten chłud leci z tego kanału gdzie najpierw grzeje. Więc już nie wie o co chodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 września 2021, 19:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jeśli wieje, to odpada niedomaganie wiatraka, czyli musi to być kwestia klapy (jednej konkretnej - w teutońskim: Temperaturklappe). Zdumiewa mnie że dotarłeś do niej bez zdejmowania deski i rozbierania airboxa, bo ona jest w środku i ma dwa ramiona (@miszell1 pisze, że "jest lekko załamana"). Ale niech Ci będzie, choć sam napisałeś, że nie do końca ją zakleiłeś.
Jeśli na 100% nagrzewnica jest gorąca a mimo to leci zimne to ta "załamana klapa" musi przepuszczać. Dwukrotnie rozbierałem i składałem klimowego airboxa, wiec pochlebiam sobie, że coś na ten temat wiem.
U mnie realnie ciepłym dmucha tylko w koncowej 1/3 zakresu suwaka, jak się to przeklada na kąt obrotu poliftowego pokrętła nie mam pojęcia.

https://t4-wiki.de/wiki/Luftverteilerkasten


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 września 2021, 10:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Pytanie czy na 100% grzeje nagrzewnica. Sprawdzałeś wąż powrotny czy jest ciepły. Jeżeli jest ciepły to też nie jest wiarygodnym pomiarem. Może być zapchana i puszcza ciepło tylko górą. Według mnie to tylko rozbiórka całości i sprawdzenie wszystkiego. Nagrzewnicę podłączyć na krótko i sprawdzić czy cała grzeje. Uszczelnić klapy. Sprawdzić czy nie jest pęknięta obudowa i czy klapy są prawidłowo sterowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2021, 08:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Wczoraj jechałem ok 50 km. Czekałem aż złapie temperature. Złapał , nawiewów letnie . Przestawiałem ciepło zimnno bez zmian. Włączylem klimę bez zmian. Włączylem obieg wewnętrzny zaczęło grzać na maksa . ! Jechałem dość długo grzało cały czas. Wyłączyłem obieg NADAL grzeje. Ręce mi opadły. Czy klapa obiegu zewnętrznego ma coś do ogrzewania? Zresztą wcześniej też ją przestawiłem i nie grzało. Teraz grzeję. Klape wewnętrzna da się dostać dołem prawie jej nie widać ale po omacku da radę tam wymacać. Ręce pozacinane. Zauważyłem że jak klapę przestawiam na zimne to wtedy jest lepiej okleic tą zagięta część. Bo jest wtedy bliżej ręki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2021, 09:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co do klapy wewnętrznej to ona ma dwa ramiona. Tak jak na rysunku. Oba ramiona do oklejenia. Os obroru jest po środku. Udaje Ci się dotrzec do obu ramion?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2021, 09:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Właśnie tak okleiłem obie płaszczyzny i jak teraz grzeję to prawie parzyło. Będę jeździł i obserwować. Teraz oddałem na przegląd Webasto bo raz odpali a raz nie. Klapy mam na 100 %uszczelnione. Kamerką jeszcze sprawdzałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2021, 11:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Może cięgna klap masz pozamieniane. Sprawdź tą wersję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2021, 11:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Teraz nie będę ruszał póki grzeje. Cięgien nie dotykałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 września 2021, 12:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A sprawdćź tak na wszelki wypadek czy kratki wylotowe na desce maja ścisły kontakt z airboxem, bo może gdzieś z Ci powierze ulatuje wcześniej.
Jeśli włączenie klimy nie zmienioło temperatury na wylocie to coś jest nie tak z obiegiem. Lub sprzęgiełko sprężarki od razu rozpiął czujnik przeciwoblodzeniowy.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 27 września 2021, 12:20 przez Adampio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 września 2021, 12:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
A nie jest tak że jak mam ogrzewanie i włączę Klimę to i tak grzeje? Znaczy mam tak w innych autach, włączam Klimę na ogrzewaniu i dalej grzeje. Jeśli przestawię na zimne to leci lodowate. W t4 tez tak mam ze jak na zimnym to ładnie chłodzi ale jak ustawiłem na grzanie to leciało takie jak na zewnątrz czyli chłodne ale nie gorące. Coś z tymi klapami mam nie halo. bo raz grzeje raz nie. Wiesz gdzie jest może ta klapa co zamyka obieg zewnętrzny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 września 2021, 12:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przypominam schemat:
klapa obiegu zamknietego jest mniej więcej na wysokości grodzi. Na schemacie to Frish- und Umluftklappe. Widać ją z komory silnika po zdjęciu filtra kabinowego.
Powietrze, czy to zewnętrzne (Frischluft) czy też znad butów pasażera, idzie przez parownik klimy (Verdampfer) i albo trafia do razu do kratek wylotowych albo klapka ogrzewania przegania to powietrze dodatkowo przez nagrzewnicę (Waerrmetauscher). Im więcej powietrza idzie przez nią, tym jest cieplej na wylocie, nawet jeśli parownik klimy chłodzi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: toudi100 (czwartek, 7 grudnia 2023, 12:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 października 2021, 13:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Kur, znowu brak ogrzewania. Raz jest raz nie ma, z tym że zauważyłem ż egdy webasto pracuje to jest a gdy wyłącze webasto to coraz słabiej i końcu leci ledwo letnie. Teraz to już nie mam pomysłów. Klapu sprawne , webasto sprawne, to co jeszcze? Czy ten n214 zawór może coś psuć? W sensie zacinać się? Bo tylko jego ruszałem znaczy wymieniałem od kolegi z forum.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2021, 08:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Nowe wątki w sprawie. Miałem lich akumulator ten pod siedzeniem i webasto na postoju nie odpalało. Wymieniłem aku i śmiga wszystko ładnie. Obszedłem też ten n214 na razie grzeje aż parzy zobaczymy na dłużej trasie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2021, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co uruchamia/przełącza ten zawór? Bo według Wilki jest on napędzany podciśnieniowo, więc pewnie pomiędzy wacupompą a zaworem jest jakiś elektrozawór i jeśli tak, to co nim steruje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2021, 13:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Króciec zasilający idzie z Webasta i gdy auto zgaszone otwarty jest górny zawór który idzie do nagrzewnicy, gdy zapalisz to elektrozawór daje podciśnienie i otwiera tez drugi króciec który idzie na blok silnika. Wtedy grzeje się i blok i nagrzewnica.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2021, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
adi84 napisał(a):
Króciec zasilający idzie z Webasta i gdy auto zgaszone otwarty jest górny zawór który idzie do nagrzewnicy, gdy zapalisz to elektrozawór daje podciśnienie i otwiera tez drugi króciec który idzie na blok silnika. Wtedy grzeje się i blok i nagrzewnica.


Jest tak jak pisze kolega wyżej, a prościej, jak silnik stoi, to jest obieg na nagrzewnicę, bo wspomniany zawór jest w stanie spoczynku, a w momencie uruchomienia silnika, pompuje vacum pompa, robiąc w układzie podciśnienie; na serwo, na elektrozawory turbiny i EGRu i oczywiście też na ten nasz zawór płynu. Wtedy się on przestawia i robi obieg płynu na silnik i budę. Nie ma już dodatkowego sterowania, tylko takie proste jak piszemy.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB