T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 14:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 stycznia 2022, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Wentylatory na chłodnicy są sterowane dwoma przekaźnikami, trzeba sprawdzić ich działanie, są pod maską, na grubych kablach po 'drodze' do wtyczek silników wiatraków.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2022, 10:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 kwietnia 2019, 22:08
Posty: 2
model: Vw t4 multivan
silnik: 102 km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
mam pytanie, klapy (żaluzje) na wentylatorach, ile musi być stopni żeby się otworzyły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2024, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 21
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Mam problem taki, że klima nie uruchamia wentylatorów.

Auto to 2.5 TDI 102 km 2001 rok, klima automatyczna, dwustrefowa.

Po nabiciu klimy gość powiedział mi, że wiatrak się nie uruchamia na pierwszym biegu i mam sprawdzić na krótko wentylatory i jak są w porządku to wymienić sterownik wentylatorów.

1. Obydwa wentylatory na krótko uruchamiają się.
2. Sterownik wentylatorów (701 919 504A) wymieniony i bez zmian.
3. Wyjąłem ten czujnik co wchodzi do chłodnicy i po połączeniu drucikiem (zmostowaniu czy jak to się tam mówi) jeden wiatrak się uruchamia, a drugi nie.

Co dalej mogę zrobić? Gdzie szukać?

I czy dobrze rozumiem, że w momencie uruchomienia klimy wiatraki (lub jeden?)powinien się natychmiast uruchomić?

PS: dodam, że miałem zdejmowane zderzaki do malowania i może tam coś urwał jakiś szuszfol? na zderzaku jest jakiś rezystor / opornica dmuchawy....czy to może mieć wpływ na to?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2024, 07:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Ten mechanik od klimy powinien Ci zwrócić kasę za wymianę niepotrzebnych części. Do naprawy trzeba użyć miernika albo żarówki z kablem. Odepnij wtyczki od opornic i sprawdź czy na włączonej klimie jest napięcie +12V na pinie 2 obu wtyczkach.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: s.nestor (wtorek, 23 kwietnia 2024, 07:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2024, 07:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 21
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
Ten mechanik od klimy powinien Ci zwrócić kasę za wymianę niepotrzebnych części. Do naprawy trzeba użyć miernika albo żarówki z kablem. Odepnij wtyczki od opornic i sprawdź czy na włączonej klimie jest napięcie +12V na pinie 2 obu wtyczkach.


Słaby jestem w naprawach i prądach więc dopytam jeszcze....opornice to ten zawijaś co jest na zderzaku przednim przyczepiony na dole tak? i jeżeli nie będzie +12V to wtedy znaczy, że opornica do wymiany, tak? ;]


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2024, 07:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Dokładnie to ten element na zderzaku. Jak jest napięcie na wtyczce, to opornice do wymiany. W gniazdku opornic możesz sprawdzić czy opornica jest sprawna. Ale jak nie jesteś mocny w prądach, to na razie sprawdź czy jest napięcie we wtyczce (przy włączonej klimie).



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: s.nestor (wtorek, 23 kwietnia 2024, 20:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2024, 08:52 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Myślę że będzie to problem z opornicami wentylatorów skraplacza, zobacz jak wyglądają przewody, czy nie są uszkodzone, a następnie sprawdź napięcie na włączonej klimie na wtyczce. Jeśli wymieniłeś już sterownik (wentylatorów) to tam bym szukał problemu. U mnie był przypadek że po serwisie robiło się zwarcie na panelu sterownia klimą (manualny) i musiałem go wymienić.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB