T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 07:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 marca 2011, 18:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Na wstępie-jako,że jestem nowy na tym forum-chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami,mam na imię Mariusz i od kilku miesięcy jestem posiadaczem VW T4 caravelle 2.5 TDI,1999 r.150 km.Autko ogólnie bardzo mi się podoba,ma mocny silnik i bardzo bogatą,moim zdaniem opcję wyposażenia(business) <brawo> ,lecz jak to bywa ze starymi autami zawsze coś wyjdzie w trakcie eksploatacji.Mianowicie,problem polega na tym,że coś się dzieje z dmuchawą.Kiedy włącza się climatronik przednia dmuchawa nie startuje,lecz jeśli uderzę ręką w okolicę pomiędzy przednim głośnikiem a poduszką powietrzną,to wtedy silnik dmuchawy rusza i działa bez problemu.Gdy zgaszę silnik i ponownie go uruchomię problem powraca <zastrzelę> .Sprawdziłem zasilanie i tam raczej kable mają dobry styk,domyślam się,że może coś nie łączyć w środku :?: Czy miał ktoś może podobny problem?Będę wdzięczny za sugestie.Pozdrawiam serdecznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 marca 2011, 00:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
witaj

prawdopodobnie szczotki juz kiepskie


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 marca 2011, 17:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki za podpowiedz-więc aby stwierdzić jak wyglądają szczotki,konieczne będzie wyciągnięcie dmuchawy?Jeśli tak to jak zdemontować poduszkę powietrzną,a dokładnie jej osłonę.Próbowałem ją zdjąć i od dołu jest tylko na,,wcisk'',natomiast góra trzyma i boję się cobym coś nie urwał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 marca 2011, 21:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie samych szczotek,gdzie można dokupić odpowiednie szczotki.Czy mają one jakieś oznaczenia,czy trzeba wyjąć stare i szukać po sklepach ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 21:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
po co chcesz poduchę wyciągać ?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 21:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Myślałem,że jest to konieczne,aby wyciągnąć dmuchawę?!Chyba,że się mylę :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
zdejmujesz półke i masz dostęp do dmuchawy
Załącznik:
DSC00022.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2011, 22:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Witam ponownie <hi> .
Wczoraj udało mi się podziałać w temacie(brak czasu i potrzeba używania auta w tygodniu).Faktycznie szczotki do wymiany.Kolego andrewa1 <england> jeszcze raz dzięki <beer> .Póki co problem rozwiązany połowicznie tzn.mam już stare szczotki ,więc wiem jakie muszę kupić,a na razie w ich miejsce przylutowałem szczotki ze starej pilarki elektrycznej,którą miałem zamiar wyrzucić(dobrze,że tego nie zrobiłem <yes> ).Były one trochę za szerokie,lecz papier ścierny okazał się pomocny w dopasowaniu odpowiedniego wymiaru <cool> .Ważne,że teraz dmuchawa śmiga bez zastrzeżeń.Muszę w najbliższym czasie pojezdzić po sklepach i spróbować kupić nowe szczotki,takie jak powinny być,gdyż te które zamontowałem,też nie są pierwszej młodości.Może być problem,gdyż mieszkam w Norwegii a tutaj to pewnie zaproponują mi wymianę silnika lub całej dmuchawy za kilka tysięcy oczywiście :evil: .Lecz męczy mnie jedna sprawa.Wczoraj męczyłem się cały dzień,rozkręciłem ,,pół auta''jak to stwierdziły moje dzieciaki i klops,nie dałem rady wytargać dmuchawy.A wyciągnięcie samego silnika jest niemożliwe ze względu na brak miejsca.Na razie zrobiłem to tak,że odkręciłem 4 śruby,które trzymają airbag i wtedy udało mi się przesunąć trochę poduszkę na zewnątrz.Tym sposobem uzyskałem nieco więcej miejsca i doszedłem do szczotek,lecz całego silnika nie udało mi się wyciągnąć.Chciałbym to zrobić przy następnej wymianie szczotek,gdyż muszę wyczyścić komutator,wiatrak też nie jest w najlepszym stanie,niektóre łopatki są uszkodzone,więc pasowałoby wymienić.Może ktoś podpowie dokładniej jakiś sposób na wyciągnięcie silniczka.Na moje oko to trzeba obniżyć,lub wyciągnąć dmuchawę tylko jak <21> .Wykręciłem wczoraj 3 śruby przy filtrze kabinowym,odłączyłem od góry plastikowy trójnik rozdzielający powietrze na górę,lewo i prawo,ale dmuchawa niestety ani drgnie.Wygląda to tak jakby dmuchawa miała jeszcze jakieś mocowania do nadwozia.Zauważyłem coś w rodzaju mocowania w okolicy gdzie kolumna kierownicza wychodzi na zewnątrz,ale nie umiałem tego rozkręcić.Od środka jest tylko plastikowa stopka i nic więcej,a z drugiej strony nie udało mi się tego zlokalizować.Proszę więc o pomoc bardziej doświadczonych w tej kwestii.Jak poradzić sobie z wymianą silnika dmuchawy.Bo ja wczoraj niestety nie dałem rady mimo usilnych starań <43>.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2011, 23:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
wyjęcie całej dmuchawy to szuka nielada decha do zdjęcia cała dmuchawa jest przykręcana na 4 śrubach o ile 3 szt masz dostęb to 4 jest za kolektorem -za aluminiową osloną i odkręcenie jej to juz sztuka

sam silniczek wykręcasz 3śrubki i wyjmujesz tu masz pokazane jak to wygląda

http://allegro.pl/vw-transporter-t4-dmu ... 78215.html

poodkręceniu śrubek 3szt musissz przekręcić w lewo i dopiero wyjąć

viewtopic.php?f=9&t=1105


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 marca 2011, 09:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Jak odkręcić to ja wiem,tylko mam za mało miejsca aby wyjąć.Ale skoro piszesz że wyjęcie całej dmuchawy to sztuka,no to będę kombinował co muszę odkręcić aby było wystarczająco dużo miejsca na wyjęcie silniczka.Póki co ostatnio obczaiłem,jak wymontować plastikową osłonę silniczka,więc pozostaje jeszcze odkręcenie,,czegoś''cobym miał miejsce aby wyjąć resztę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 00:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
musisz wyjąć poduchę będziesz miał mnóstwo miejsca

viewtopic.php?f=9&t=1105


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano czwartek, 24 marca 2011, 07:37 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB