T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=17789
Strona 1 z 1

Autor:  filon9 [ środa, 17 czerwca 2020, 09:21 ]
Tytuł:  VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Witam, posiadam vw t4 multivan 96r, 2.5 tdi.Mam problem z ciepłym powietrzem w aucie.Auto posiada klimtronik ale nie sprawny.Mój problem polega na tym, że w aucie non stop mi dmucha gorącym powietrzem, nawet kiedy nadmuch mam całkiem wyłączony to w czasie jazdy dmucha mi ciepłym powietrzem z bocznych kratek oraz na nogi. Przy takiej temperaturze jak jest teraz to w czasie jazdy idzie kur..cy dostać. Może ktoś pomoże

Autor:  Kenobi [ środa, 17 czerwca 2020, 20:22 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Klimatronik diagnozuje się kompem, zrobienie tego da wstępne wskazówki co jest nie tak. Skoro wieje nawet przy wyłączonym to niestety nie obejdzie się zapewne bez wyjęcia całego kombajnu nadmuchowego spod deski, bo albo silniczki nie zamykają klap albo są one uszkodzone. W wersji klimatronik przednia nagrzewnica jest stale gorąca ( nie ma zaworu odcinającego ) to właśnie klapy wewnątrz całego boksa kierują powietrzem aby leciało ciepłe ( przez nagrzewnicę ) zimne ( przez klimę ) lub takie jak na zewnątrz.

Autor:  filon9 [ czwartek, 18 czerwca 2020, 15:38 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Klima nie działa bo sprżarka padnięta na vagu błędy :
00779, oo603 01271,00792,01086
Po skasowaniu powraca mi jeden błąd 00792-A/C Pressure Switch (F129)
Wie ktoś może jak się dostać do tych klap, trzeba zrzucać całą deskę?

Autor:  Stefano [ czwartek, 18 czerwca 2020, 22:54 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Klapy możesz mieć dobre, najpierw wymień panel klimatronika na sprawny, to i klapy zaczną działac.
Aby się dostać do klap, to trzeba zwalić całą górę, później rozdzielacz powietrza i dopiero zobaczysz klapy z silniczkami, roboty przynajmniej na pół dnia. Musisz to zrobić z kimś, kto już to robił, bo jest mnóstwo śrub których nie widać i łatwo można uszkodzić delikatne plastiki,a przy skręcaniu nie dociągać śrubek na siłę, tylko delikatnie wszystko dokręcać....

Autor:  filon9 [ piątek, 19 czerwca 2020, 15:46 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

A dlaczego zakładasz że panel klimatronika jest nie sprawny skoro wszystkie przyciski działają?

Autor:  Stefano [ piątek, 19 czerwca 2020, 17:49 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

filon9 napisał(a):
Witam, posiadam vw t4 multivan 96r, 2.5 tdi.Mam problem z ciepłym powietrzem w aucie.Auto posiada klimtronik ale nie sprawny..........

Bo tak napisałeś w pierwszym poście!!

Autor:  Kenobi [ piątek, 19 czerwca 2020, 18:13 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Błąd 1271 to - silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury. Czyli zgadzało by się, że klapa nie działa albo jest źle ustawiona. W przypadku złego ustawienia trzeba wyregulować ustawienia krańcowe silnika regulacyjnego.

Autor:  filon9 [ sobota, 20 czerwca 2020, 08:45 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

A jak to wyregulować, mam vaga ale jak daje output test to mi po chwili wywala błąd?

Autor:  filon9 [ niedziela, 21 czerwca 2020, 07:30 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Problem rozwiązany.Winowajcą okazał się silniczek który zamyka lub otwiera dopływ ciepłego powietrza do kabiny.Demontaż jego jest banalny wystarczy odkręcić środkowy tunel, silniczek znajduje się lekko po prawej przykręcony jest na 3 śrubkach, należy także ściagnąć prawy schowek , gdyż tam znajduję się wtyczka która także trzeba odpiąć.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 21 czerwca 2020, 16:40 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

I co zrobiłeś z ów silniczkiem? Wymiana czy inny sposób?

Autor:  filon9 [ sobota, 27 czerwca 2020, 08:53 ]
Tytuł:  Re: VW t4 2.5 tdi problem z ciepłym powietrzem

Rozebrałem , w środku jest taka płytka po której przesuwa się blaszka z takimi cienkimi drucikami, płytka w dwóch miejscach miała przerwę dlatego silniczek obracał do pewnego momentu i stawał.Do końcówki tej blaszki dolutowałem kawałek miedzianego kabelka, aby dokładnie przylegał do płytki.PO złożeniu działa aż miło.Ogólnie można kupić cały ale musi być o takim numerze jak ten zamontowany w aucie. A znalezienie tego co ja potrzebowałem graniczyło z cudem.Koszt nowego to 720 zł, więc cena masakra.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/