T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 03:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Na początku chciałbym się przywitać ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum.
Kilka tygodniu temu kupiłem swoje pierwsze T4 z kilkoma defektami, które chciałbym z Waszą pomocą naprawić.
Pacjent to Caravelle 2.5TDI z 2003r.
Ze względu na pore roku najbardziej doskwiera brak nawiewu - climatronic.
Po włączeniu zapłonu wszystkie ikonki na wyświetlaczu climatronica mrugają przez jakieś 10sec i po tym czasie wszystko wygląda tak jak powinno. Gdy ustawie niską temp tylnia dmuchawa się załącza. Podczas jazdy jak silnik jest nagrzany to pęd powietrza wdmuchuje troszkę ciepłego powietrza, ale regulacja siły nadmuchu nic nie reaguje- na wyświetlaczu rosną tylko kreseczki.
Wszysko inne niby działa - econ, auto, klapki kierunku nawiewy na szyby, nogi itp...
Bardzo prosze o podpowiedź od czego zacząć żeby usunąć tą usterke i z góry dziękuję.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano niedziela, 8 marca 2020, 22:11 przez KAMILOS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 09:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Mruganiem wyświetlacza układ zgłasza awarię. Najprostszą metodą sprawdzenia o co chodzi jest po podłączeniu diagnoza kompem. Z opisu wynika, że masz uszkodzoną dmuchawę, a tu najczęstszą awarią jest spalenie się opornicy wentylatora.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 10:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za szybką odpowiedź!
Czytałam o tej opornicy, ale to nie jest tak, że przy spalonej opornicy dmuchawa by chodziła, ale nie ma pełnej regulacji siły nadmuchu?
Podłączyłem go do kompa - wkleje zdjecia co mi pokazało:
Załącznik:
aeaca3bbc076021f82cadc926cd3dacc.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano niedziela, 8 marca 2020, 13:40 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
Poprawienie zdjęć, pierwszy i ostatni raz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 12:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Michał w climatroniku nie ma opornicy tylko układ elektroniczny do wentylatora nadmuchu. Ale to szczegół, przyczyn może być wiele. Od błahych, do bardziej skomplikowanych. Niestety ale naprawa climatronika zaczyna się od podłączenia VAGa. Zaoszczędzi to wiele czasu i pieniędzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 13:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
bigos1966 napisał(a):
Michał w climatroniku nie ma opornicy tylko układ elektroniczny

Wiem, skrót myślowy. Dlatego jak padnie wentylator nie działa w ogóle, a nie jak w przpyadku klasycznej opornicy tylko na wolnych biegach.

00768 Czujnik G154 temperatury wymiennika ciepła z tyłu. Uszkodzenie czujnika lub okablowania.
01273 Przednia dmuchawa świeżego powietrza V2. Uszkodzone okablowanie, sterownik ( wyżej opisana ala opornica ), spalony silnik.
01027 Dmuchawa V47 ciepłego powietrza z tyłu ( ta w podłodze ). Uszkodzone okablowanie, sterownik ( wyżej opisana ala opornica ), spalony silnik.
00792 Wyłącznik F129 ciśnienia w układzie klimatyzacji. W 99% oznacza brak czynnika w układzie klimy, rzadziej uszkodzenie samego czujnika.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po skasowaniu tych błędów został tylko jeden błąd 00768 czyli ten czujnik G154.
Szukałem go pod autem, ale szczerze mówiąc nie mogłem go zlokalizować.
Zaraz wejde jeszcze raz pod auto i poszukam dokładniej.
Mógłbyś mnie nakierować gdzie tego szukać? Dzięki!


Ostatnio edytowano niedziela, 8 marca 2020, 22:11 przez KAMILOS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 18:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tylko, że uszkodzenie tego czujnika nie powoduje braku nadmuchu z przodu, a nawet z tyłu. Sterownik przyjmuje domyślną wartość i wszystko działa prawie dobrze.
Załącznik:
14.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 20:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dobrałem się do silnika dmuchawy, odłączyłem kabelki od jej zasilania i podłączyłem do nich miernik. Wychodzi na to że prąd elegancko do silnika dmuchawy dochodzi. Jak ustawie nadmuch na max pokazuje mi 13.94V i spada wraz ze zmniejszaniem siły nadmuchu na panelu. Wiec co? Silnik dmuchawy do wymiany?


Ostatnio edytowano niedziela, 8 marca 2020, 22:11 przez KAMILOS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 21:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
szczotki się pewnie skończyły, można wymienić same szczoty, albo komplet. Koszt nowego ca 100. Masz airbag pasażera?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 21:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ale jak podłączyłeś miernik. Minus dałeś do masy, czy mierzyłeś wszystko w kostce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie mam poduchy pasażera (tylko kierowcy). Żeby wymienić te szczotki to musze wyciągnąć cały silnik dmuchawy?
Miernik podłączylem do tych dwuch kabelków co wchodzą do dmuchawy.


Ostatnio edytowano niedziela, 8 marca 2020, 23:11 przez KAMILOS, łącznie edytowano 7 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 21:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dwie sprawy techniczno regulaminowe:
- wyłącz sygnaturę telefonu dodawaną do każdego posta
- zacznij wstawiać zdjęcia zgodnie z regulaminem
Inaczej twoje posty zaczną lądować w śmietniku


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 22:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Dwie sprawy techniczno regulaminowe:
- wyłącz sygnaturę telefonu dodawaną do każdego posta
- zacznij wstawiać zdjęcia zgodnie z regulaminem
Inaczej twoje posty zaczną lądować w śmietniku
Ok. Dzieki! Czytalem regulamin, ale z tymi zdjeciami to troche kłopotliwe jeżeli chce szybko coś wstawić. Spróbuje je pozmieniać tak żeby było wszystko "na legalu"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 23:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Co ma poduszka pasażera do dmuchawy pod samochodem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 23:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Do wymiany szczotek musisz mieć silnik na stole, dlatego sugeruję wymianę kompletu. Ja wymieniłem na thermotec. Działa jak fabryka chciała


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 marca 2020, 23:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
garbaty napisał(a):
Do wymiany szczotek musisz mieć silnik na stole, dlatego sugeruję wymianę kompletu. Ja wymieniłem na thermotec. Działa jak fabryka chciała
Super! Dzieki wielkie za podpowiedź! Jak jutro znajde chwile czasu to postaram sie to wytargać na stół i dam znać
Jak się uda to naprawić to zasypie Was kolejną serią pytań bo lista usterek jest długa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2020, 19:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Chwile mi to zajeło zeby sie zabrac za to dmuchawe, ale wkoncu sie udało!
Wytargalem dmuchawe na zewnatrz i niestety chyba nie potrzebnie.
Dmuchawe podlaczylem na krotko do aku i dziala. Napiecie w kablach do dmuchawy jest. Jednak kiedy podlacze dmuchawe do tych kabli to napiecie znika!?
Jakis magik z pomyslami?
Panel climatronica? Jakis opornik, przekaznik...!?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2020, 20:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Czarnym przewodem dochodzi stały +. Brązowo-czerwonym regulowany-. Plus idzie z przekaźnika 140. Sprawdź czego niema + czy regulowanego minusa. Będziesz wiedział w którą stronę szukać uszkodzenia. Chociaż obstawiam Przekaźnik 140.
https://t4-wiki.de/wiki/Gebl%C3%A4se_V2_(Frischluft)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2020, 21:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Mialem to samo, to co bigos pisze, przekaznik 140, a dokladnie zimny lut, lutownica cyk i dziala .Chociaz nie tak jak powinno, ale to raczej juz nie przekaznik.Mianowicie wydaje mi sie ze nie dziala na max. wylaczony climatronik wlaczamy dodajemy obroty wentylatora i przy polowie zapierdziela jak by juz na max az milo po czy zwalnia jakby do tej ustawionej polowy, to dodajem na max i kreci szybciej ale juz nie tak szybko jak zaraz przy wlaczeniu przy polowie. Moze ktos ma pomysl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 marca 2020, 10:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź pod lupą wszystkie luty w tym przekaźniku. Gołym okiem niby wydaje się ok, a jak weźmiesz lupę to dopiero wychodzą jaja.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB