T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 stycznia 2020, 20:10 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Witajcie, mam problem z grzaniem o którym pisałem w innym wątku teraz moje dociekania są skierowane w inną stronę ,część mojej niewiedzy rozjaśnił mi kolega Adampio lecz mam parę dylematów .otóż nagrzewnica z kimą manualną posiada sterowanie ciepło zimno za pomocą wewnętrznych klap które kierują powietrze na chłodnice lub nie ,moje pytanie jest takie na tych klapach przymocowana jest pianka ,gąbka lecz w samych klapach są otwory w momencie wydmuchania pianki pozostają otwory przez które powietrze ucieka i nie jest kierowane na chłodnice ciepła ,po co są te otwory ,czy klapy nie mogą być pełne? po co jest ta pianka żeby się łuszczyła i zatykała kanały? Pytania może są banalne ale nie wiem czego się złapać ,mechanik zrzucił dechę wymienił chłodniczkę ,nic nie poprawiło grzania ,a miałem naprawdę ciepło w aucie jakieś trzy zimy temu teraz tragedia, wymieniłem termostat przepłukałem cały układ chłodzenia i nic jak by nie to że tylna nagrzewnica daje dość mocno to nie dało by się wysiedzieć. Pokażcie jakiś kierunek co dalej mam zrobić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2020, 18:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Kiedyś przerabiałem ten temat w Jetta 2 . Zakleiłem dziury w klapkach nawiewu i zrobiło się cieplej.
Tylko nie użyłem gąbka i zrobiłem to z plastiku. Nie pamiętam czego użyłem.
W zielonym busie też chyba mam to samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2020, 19:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 47
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ja ostatnio u siebie robiłem przy okazji wymiany nagrzewnicy i okleiłem te blachy taśmą dekarską i narazie wszystko działa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2020, 00:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dziury są moim zdaniem żeby obniżyć masę a tym samym reakcje dynamiczne na nierównościach drogi. Gąbka w lecie dodatkowo uszczelnia (oddziela) cały czas grzaną nagrzewnicę.
P.S. ja oklejałem tym: https://www.bitmat.pl/Pianki-wygluszaja ... m-z-klejem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2020, 11:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Myślę ,że taśma aluminiowa powinna sobie poradzić. Jest stosowana do uszczelniania wentylacji. Lekka i na kleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 stycznia 2020, 07:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Witam, ja kiedyś w audi 80 b3 robiłem to taką białą pianką co pod panele się kładzie i przyklejałem to jak dobrze pamiętam budaprenem, po kilku dniach jak klej już dobrze wysechł i odparował złożyłem całość i zamontowałem do auta trzy lata jeździłem potem kolejne trzy jeździł mój teść i wszystko było ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 lutego 2020, 21:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Adampio przesłał mi bardzo pomocny filmik https://m.youtube.com/watch?v=3rnh_YfMP2o który wszystko Ci wyjaśni jak dostać się do górnej klapy ,jeśli masz pytania to wal śmiało puki jeszcze pamiętam jak i co


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 lutego 2020, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
A czy żeby obkleić klapy to rozbieraliście obudowę nagrzewnicy?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 lutego 2020, 22:32 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Próbowałem rozpiąć obudowę, ale brakło mi cierpliwości więc okleiłem bez rozbierania trochę trudno ale możliwe z jednej strony taśmą aluminiową a z drugiej pianką taką jak wyżej podał kolega


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lutego 2020, 00:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Skrzynie się rozpina, zdejmując blaszane spinki C-kształtne. Tylko w ciepłym pomieszczeniu i delikatnie bo można urwać plastikowe występy, za które te spinki trzymają. No i same spinki lubią wstrzelić pod sufit i się potem ich ze zmiennym szczęściem szuka.
A warto rozpiąć obudowę bo filtr kabinowy wszedł dopiero od roku 1996, więc wcześniejsze skrzynie są bardzo brudne w środku, szczególnie parownik klimy, przez który non-sto idzie powietrze z ulicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lutego 2020, 12:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Co do parownika klimatyzacji, to masz 100% racji.
Zważywszy, że auta mają swoje lata, to moim zdaniem nieodzownym jest czyszczenie parownika przy okazji rozbierania całego zespołu nagrzewnica/parownik.
Pracy jest sporo, ale jako motywację zamieszczam zdjęcie parownika, którego miałem okazję ostatnio rozebrać.
Nie da się tego wyczyścić inaczej jak mechanicznie i chemicznie, a co za tym idzie nieodzownym jest rozebranie całej "skrzynki".

Co do nagrzewnicy, to ja również nie odważyłem się rozebrać obudowy, gdyż obawiałem się, że nie podołam powtórnemu złożeniu, gdyż są tam mechanizmy regulacji klap i to właśnie budziło moje obawy.
Okleiłem podobnie jak mjanusz69 - bez rozpoławiania obudowy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lutego 2020, 14:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja rozebrałem tą obudowę i nie było problemu. Obkleiłem gąbką i jeszcze docisnołem płytą. Zrobiłem tylko błąd że dociołem gąbkę równo z krawędziami blach, powinno się obcinać pół centymetra więcej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 22:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Czy jesli na konsoli i ogolnie z przodu auta pojawiaja sie resztki gabki z nawiewu to pewnie czeka mnie dobranie sie do klap jak na filmiku. Zaraz za kabinowka gabki wogole juz nie ma. Pacjent multi 2000r z climatronikiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lutego 2020, 01:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Na tył nie ma klap sterujących. Osobne wentylatory na ciepłe i zimne powietrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lutego 2020, 08:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Na tyl wiem ze nie ma, farfocle resztki gabek z przodu wylatuja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 18:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
tu https://www.youtube.com/watch?v=GR6DYOJ3B34 jest filmik o demontażu skrzyni, chyba nie od T4 ale bardzo podobnej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB