T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 stycznia 2020, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 grudnia 2019, 22:18
Posty: 15
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
jak w temacie, nie wiem jak to ugryźć, zakupiona T4 posiada nie działające ogrzewanie na tył, cały czas leci zimne powietrze - prosze o podpowiedź od czego zacząć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 stycznia 2020, 23:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wersji systemów grzewczo-chłodniczych w T4 było kilkanaście. Aby sensownie zacząć w ogóle rozmowę o twoim problemie musimy widzieć co posiadasz. Wersja manualna bez klimy, wersja manualna z klimą tylko na przód, wersja manualna z klimą przód i tył, climatronic itp itd ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2020, 15:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 grudnia 2019, 22:18
Posty: 15
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
wersja manualna z klimą tylko na przód


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2020, 19:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja bym zaczął od sprawdzenia jak wygląda zawór tylnej nagrzewnicy. W wersji z klimą jest elektryczny, znajduje się mniej więcej poniżej serwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: robssons (niedziela, 2 lutego 2020, 19:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2020, 20:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
przeważnie to on się zasyfia i nie domyka, cały czas leci ciepło


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2020, 20:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Kolega Strus1992 w swoim pojeżdzie zrobił zdjęcie tu masz link viewtopic.php?f=30&t=16364 porównaj a potem sprawdz może być niesprawny albo brudny i nie otwiera zasilania płynem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 stycznia 2020, 23:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 grudnia 2019, 22:18
Posty: 15
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
dzięki za podpowiedzi, jutro teczka jedzie do mechanika, a od soboty blacharz, jak wróci to sprawdzę i napiszę czy to ten zawór


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2020, 12:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Czy w starej wersji zaworów (90-96) ogrzewanie działa zero-jedynkowo, czy płynnie?

Ustawiając pokrętło nawiewu tylnego na zimne - leci powietrze letnie (zimne), ustawiając na ciepło - leci gorące (ciepłe), natomiast ustawiając w połowie leci nadal tylko gorące.
Gdzie szukać problemu w sterowaniu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2020, 12:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Moim zdaniem płynnie, sprawny zawór cyklicznie się zamyka i otwiera z częstotliwością proprcjonalona do ustawionej pokrętłem temperatury


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 maja 2020, 11:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 grudnia 2019, 22:18
Posty: 15
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
zawór wymieniony, i sprawny na 100%, gdzie jeszcze szukać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 maja 2020, 11:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wymiennik ciepła ( ten pod autem) zapchany. Do sprawdzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 maja 2020, 13:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
robssons - możesz powiedzieć który to zawór i gdzie jest umieszczony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 maja 2020, 18:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Witam. Wepnę się w temat. Czy znajdę we Wrocławiu +100km. mechanika który uruchomi mi ogrzewanie na tył jw.

ps przepraszam za użycie w nie swoim temacie.


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 października 2020, 15:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Podłącze się pod temat bo widzę o zaworze tylnej nagrzewnicy było. Mam drobne pytanko , otóż w t4 nie działa ogrzewanie na przód ani nagrzewnica na tył , z nawiewów leci tylko zimne powietrze. Auto z klimą manualną i nagzrewnicą na tył , był dogrzewacz ale jest wywalony w tej chwili. Otóż winowajcą okazuje się ów zawór tylnej nagrzewnicy , po ominięciu go wężami wraca ogrzewanie na przednią nagrzewnicę i na tylną. Zawór po sprawdzeniu na krótko chodzi , zamyka obieg. Teraz niby jest wszystko ok , ogrzewanie działa ale zawór jest ominięty i węże połączone bezpośrednio z sobą zamiast przez tenże zawór. Czy sterowanie tym zaworem idzie przez instalację dogrzewacza ?? Dogrzewacz nim steruje ?? W aucie była jakas sieczka zrobiona z instalacją do dogrzewacza i wężami , był rozbudowany do funkcji webasta które od zakupu auta i tak nie działało , dogrzewacz z całą tą sieczką został wywalony i od wtedy zaczeły się problemy z ogrzewaniem....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 października 2020, 15:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Masz foto tego zaworu?
U mnie jak tylko włączę nawiew to grzeje max na tyle.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 października 2020, 15:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Foto nie , ale znalazłem go na wiki

https://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172_(Zusatzwärmetauscher)

Zastanawia mnie fakt ze nie grzeje ani przód ani tył , jak ominie sie zawór to ogrzewanie działa więc tak na zdrowy rozum to musi byc coś z węzami zle podłączonego, szukam schematu węzy własnie w tej chwili...

Wąż z odpowietrznikiem od nagrzewnicy przedniej idzie bezpośrednio na nagrzewnicę tył , na zawór wyzej wspomniany natomiast idzie odrazu wąż od trójnika przy głowicy i tu sądze ze coś nie tak jest podłączone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 października 2020, 19:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
https://t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmittelkreislauf


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: maja (wtorek, 10 listopada 2020, 21:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2020, 21:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Czasem trzeba wniknąć w forum aby odnaleźć rozwiązanie :)
Podczas jazdy leci chłodne powietrze. Dopiero na postoju zaczyna się zmieniać temperatura ,ale do gorącego daleko. Wentylatory na chłodnicy załącząją się ,ale brak większych zmian.
I teraz pytanie : czy wstawiając zawór aby przydławić ciepło idące na NACHLAUF-pompe pójdzie więcej ciepła na nagrzewnicę ?
Na okres letni wtedy trzeba bedzie otworzyć na maksymalny przepływ.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2020, 07:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Teoretycznie tak, tylko jak całkiem zamkniesz to po wyłączeniu silnika nie będzie obiegu cieczy. Czyli nie schłodzi się silnik. Masz może ogrzewanie postojowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2020, 13:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Na razie jeszcze nie mam postojowego ;) Chodziło mi o zastosowanie zaworu jak przy grzejniku,który sam będzie otwierał się przy wyższych temperaturach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB