T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 14:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 grudnia 2019, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 listopada 2019, 18:40
Posty: 3
Lokalizacja: Stargard
model: T4 95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć wszystkim,
W moim T4 mam tylko 3 prędkości nawiewu chociaż na panelu jest pozycja nr 4. Jest tak bo taki jest przełącznik, nie ma czwartego biegu. Czy mogę zamontować przełącznik 4 biegowy? Sprawdzałem na krótko, nawiew działa na czwartym biegu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 grudnia 2019, 21:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jeśli chodzi o przedlift bez klimy to ktos musial podmienić przelącznik na coś golfopodobnego. U mnie też tak bylo ale podpiłowałem wnetrze i do czasu podmiany na oryginał miałem też cztery pozycje (w sumie pięć położeń pokrętła).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 grudnia 2019, 23:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 listopada 2019, 18:40
Posty: 3
Lokalizacja: Stargard
model: T4 95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli wstawiając nowe pokrętło (4 prędkości + off) nie spale dmuchawy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2019, 10:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zafascynowaleś mnie tym pytaniem
Skoro dmuchawa jest na 12V, IV bieg to jej zasilanie bezposrednio z sieci, a wczesniejsze - przez 1, 2 i 3 oporniki - to jaki sobie wyobrażasz mechanizm zapłonu??
No chyba, że ktoś znalazł i zamontował dmuchawę np. na 6V i celowo wyrzucił IV bieg żeby nie podać pelnego napięcia, ale ten szatański pomysł już sam chyba wykluczyłeś, uruchamiając IV bieg na krótko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2019, 22:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
sorki że się wtrącam w rozmowę ale u mnie też nie ma 4biegu i nigdy na to uwagi nie zwracałem bo tak już kupiłem,i dopiero po przeczytaniu postu jakoś tak się tym zainteresowałem.ale u mnie nawiewem steruje się takim pokrętłem włożonym w miejsce zaślepki który ma 3 pozycje,a to pokrętło koło regulacji nawiewu i temperatury nie działa.mój wniosek:"nasi tu byli" <brawo>
Załącznik:
zdjecie0333.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2019, 22:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Górne pokretlo na fotce steruje dmuchawą nagrzewnicy cześci pasażerskiej. Jesli u Ciebie to pokrętlo steruje przednią dmuchawą to jest to druciarstwo klasy lux


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2019, 23:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
nie wiedziałem że taka kategoria istnieje <01> .no tym steruje normalnie nawiewem na przód,pasuje w otwór po tej zaślepce więc chyba oryginał T4,a w schowku jak kupiłem leżało coś takiego jeszcze jak na tym foto
Załącznik:
1111.jpg
tylko że było mocno zdezelowane,a od czego było to też nie wiem <bezradny> .może od jakiejś nowszej wersji,albo na zapas ktoś wsadził do schowka?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2019, 23:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To są pokrętla do tego samego czyli do tylnej nagrzewnicy w wersji gdzie nie ma zaworu na linkę (np. w wersji nadmuchu przedniego z klimą). Duze pokretlo steruje specjalnym przekaźniem, ktory steruje zaworem "pulsacyjnym" goracej wody. A małe pokrętło, tak samo jak w tym co masz w desce, steruje dmuchawą tylnej nagrzewnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2019, 00:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
to faktycznie ktoś de lux chciał zrobić,ale coś mu chyba do końca nie wyszło.dobrze że chociaż dmuchawa działa.w sumie lepsze to bo T-czwórkowe niż jakieś "januszowe" pokrętła podokładane.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2019, 05:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Z punktu widzenia kabelkologii taka zamiana wymagala pomyślunku i dorobienia wiązki bo tam jest inna kostka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2019, 10:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Według mnie to dolne przełączniki nie działały, to dołożył te u góry. Pewnie masz klimę manualną. Napraw lub kup działający dolny przełącznik i będzie śmigać jak w oryginale. https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_E9_(Frischluftgebl%C3%A4se)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2019, 10:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To oczywistwe ale oba przelączniki mają inne kostki i przy przepinaniu trzeba pomyśleć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2019, 11:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przy elektryce zawsze trzeba myśleć. Błąd może dużo kosztować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2019, 20:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 listopada 2019, 18:40
Posty: 3
Lokalizacja: Stargard
model: T4 95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Adampio napisał(a):
Zafascynowaleś mnie tym pytaniem
Skoro dmuchawa jest na 12V, IV bieg to jej zasilanie bezposrednio z sieci, a wczesniejsze - przez 1, 2 i 3 oporniki - to jaki sobie wyobrażasz mechanizm zapłonu??
No chyba, że ktoś znalazł i zamontował dmuchawę np. na 6V i celowo wyrzucił IV bieg żeby nie podać pelnego napięcia, ale ten szatański pomysł już sam chyba wykluczyłeś, uruchamiając IV bieg na krótko

Uruchamiając na krotko zauważyłem również ze kable sie grzeją. Moje pytanie odnosiło sie do wytrzymałości instalacji. Teraz widząc schematy już wiem ze 4 bieg byl zawsze dostępny i instalacja wytrzyma duży prąd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB