T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2019, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie!
Zwracam się z do Was z problemem wycieku płynu chłodniczego z zaworka nagrzewnicy. VW T4 2,5 TDI 97r. ACV. 600tyś przebiegu
Wyciek obserwuje dopiero po nagrzaniu samochodu do temperatury 90stopni, dłuższej trasie i zgaszeniu samochodu.
Wyciek nie występuje na postoju oraz przy nagrzewaniu się pojazdu.

Chciałbym abyście mnie uświadomili czy mam rację. Zaworek ten działa jako zawór bezpieczeństwa i w momencie gdy jest za duże ciśnienie w układzie, dzięki niemu następuje upust cieczy ?
Sugerowałoby to, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodzenia, czyli musiałbym się przyjrzeć uszczelce pod głowicą. Czy niesprawny korek na zbiorniczku wyrównawczym może również powodować skoki ciśnienia cieczy w układzie ?

Ps. Samochód nie kopci, nie ubywa/nie przybywa oleju. Chodzi równo. Temperatura pracy w porządku.

Z góry dziękuję.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2019, 19:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jesli cieknie to jest popsuty czyli spękany, klasyka starych plastików. Na początku ciekną po mocnym rozgrzaniu, a z czasem strzeli zupełnie i wywali ci płyn całkowicie. Cała reszta twoich teorii o jakimś upuście zbyt dużego ciśnienia w tym miejscu to są tylko twoje wymysły pisząc delikatnie. Jedynym miejscem uchodzenie nadmiernego ciśnienia jest korek zbiorniczka, każde inne miejsce wycieku oznacza usterkę tego elementu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2019, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za odpowiedź. Po prawej stronie tego zaworka znajduje się taki mały prostokącik . Miałem wrażenie , że to z niego też cieknie i że to odpowiada za upust ciśnienia. W każdym bądź razie zdemontuje ten plastik i postaram się znaleźć nowy oryginalny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie. Aby być pewnym, że uszkodzony jest tylko elektrozawór postanowiłem go wyciągnąć i ominąć w układzie chłodzenia tylną nagrzewnicę. Także połączyłem wejście i wyjście z tylnej nagrzewnicy razem . Samochód osiąga normalną temperaturę pracy, nie przegrzewa się. Nie ubywa płynu chłodzącego, jednak nie leci mi ciepłe powietrze z nagrzewnicy.

Nigdy nie miałem problemu z odpowietrzeniem układu. Odpalałem na otwartym korku, nagrzewnica na ciepłe powietrze, pogazowałem i odpowietrzała się zawsze. Tym razem próbowałem odpowietrzyć odpowietrznikiem który znajduje się za intercoolerem na węzach do przedniej nagrzewnicy. Leci z niego płyn, jednak wciąż nie mam ogrzewania. Zauważyłem również ,że dodatkowa pompka od cieczy miałą urwane kable przy wtyczce. Zarobiłem nowe piny, jednak podczas odpalonego silnika nie czuję dotykając jej, że pracuje. Próbowałem również zacisnąć powrotny wąż przy zbiorniczku wyrównawczym ,aby wzrosło ciśnienie w układzie i wypchało na otwartym odpowietrzniku wszystko, jednak nie pomogło.

Według mnie bez tylnej nagrzewnicy i bez elektrozaworu mimo wszystko powinien się dać odpowietrzyć, jednak mogę się mylić.
Z góry dziękuję za wszelkie porady .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 19:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Mim zdaniem nic się na dole nie odpowietrza, albo inaczej nagrzwnica się sama odpowietrza bo jest nisko.
Obie rury przy tej nagrzewnicy ciepłe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 22:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W układzie bez climatronika pompka działa tylko i wyłącznie po zgaszeniu silnika i dopiero przy temperaturze 103st. Ona służy do chłodzenia głowicy po wyłączeniu silnika.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2019, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Podepnę się pod temat.
Mam problem z ogrzewaniem w t4. 2,5 TDI ACV wersja z manualną klimą .
Opiszę szybko temat.
Ogrzewanie działało. Zaczęło cieknąć z elektrozaworu tylnej nagrzewnicy. Ominąłem go na szybko razem z tylną nagrzewnicą, aby dojechać do domu ( wejście do elektrozaworu podłączyłem do wyjścia tylnej nagrzewnicy ). Obecnie założyłem elektrozawór z BMW( sprawdzałem takie samo napięcie steruje nim i puszcza ciecz). Podłączyłem wszystko jak było na początku. Udało mi się uzyskałem ciepłe powietrze z tylnej nagrzewnicy . Przednia nagrzewnica wieje zimnym . Wąż z odpowietrznikiem wchodzący do przedniej nagrzewnicy dość późno robi się ciepły. Po 15 min był jednak bardzo gorący. Wyjście z nagrzewnicy jest letnie. Zauważyłem, że te same węże w okolicach pompy wtryskowej są dużo cieplejsze.
Standardowo zalałem płyn na odkręconym odpowietrzniku nagrzewnicy. Następnie odpaliłem i chodził długo bez korka. Gazowałem go również ,gdy samochód był zaparkowany pod górkę. Ściągnąłem wężyk od powrotu do zbiorniczka wyrównawczegoi zaciągałem strzykawką 100ml płyn z ewentualnymi pęcherzykami powietrza. Zaślepiłem również powrót aby wzrosło ciśnienie w układzie i wypchnęło powietrze. W międzyczasie ściskałem przewody. Niestety wciąż nie ma ogrzewnania w przedniej nagrzewnicy. Temperatura 90stopni, tylna nagrzewnica grzeje.
Wiele osób podpowiada mi, że do wymiany jest nagrzewnica, jednak na moją wiedzę i doświadzenie nie pasuje mi to, że mogła się uszkodzić w wyniku rozszczelnienia oryginalnego elektrozaworu. Podczas przekręcania pokrętła czuć różnicę w prędkości nadmuchu i słychać , że coś się przestawia. Dodatkowa pompka wody miała urwane kable i nie miałem pewności ,że działała przedtem.Może ona wpływać na problem z odpowietrzeniem ? Brakuje mi już innych pomysłów. Z góry dziękuję każdemu za podpowiedzi i zaangażowanie w problem. Pozdrawiam .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 kwietnia 2021, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2021, 13:06
Posty: 32
Lokalizacja: ELBLĄG
model: 1997 Multivan
silnik: VR6 AES

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Odświeżam temat.

Pod autem jak się nagrzeje - plama.
Nie wiem ile trzeba i co rozebrać aby tam się dostać. Ktoś kiedyś tam dotarł ?

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB