T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 17:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Mimo, ze moje T4 pochodzi ze Szwecji to nie było wyposażone w suche ogrzewanie postojowe, a że zima idzie to zabrałem się za montaż Eberspachera B3LCC "B" bo moje T4 to benzyna , ale montaż D3LCC czyli diesla jest identyczny. Dawcą jest T4 z 2001 roku Caravella czyli zegar sterujący ogrzewaniem już z niebieskim podświetleniem a montaz w moim T4 z 2002 roku czyli wszystko identyczne.
Zacząłem od demontażu jednostki głównej która jest pod samochodem. Mocowania poszły do piaskowania i lakierowania proszkowego a samo urządzenie przeglądam. Do wymiany sitko świecy a , że jest to benzyna ( mało popularna ) to na sitko muszę czekać 2 tygodnie ( od diesla nie pasuje ). Obudowa przy okazji konserwacji podwozia tez zostało zakonserwowane więc mam trochę czyszczenia.
Dzisiaj zdemontowałem pompę paliwa ze smokiem do zasysania paliwa. Zamiast wiercić dziurę w zbiorniku lub w deklu od pompy zamieniam cały zestaw z pompą, po środku oryginalne ujęcie paliwa. numer samego dekla: 701 919 051 T

Obrazek

po zdemontowaniu i lekkim wyczyszczeniu:

Obrazek

Obrazek


wiązka od zegara do skrzynki i ze skrzynki pod fotel do drugiego akumulatora. Numer wiązki: 7D1 971 478 H , 3 cyfry w środku nie jestem pewien bo nie mogę doczytać:

Obrazek

2 przewody zostają w skrzynce bezpieczników ( szaro niebieski i niebiesko czarny, te w środku ) a reszta pod wykładzina idzie pod fotel kierowcy

Obrazek


i wiązka od drugiego aku do urządzenia:

Obrazek

miałem problem, żeby ja zdemontować, już myślałem, ze będę musiał zbiornik paliwa opuścić, ale jakoś ja wygrzebałem. Najlepiej ten koniec od strony urządzenia porozpinać i wciągać do środka auta, ja ciągnąłem ze środka na zewnątrz. najgorzej, że nie wiem jak to założę bo łatwo nie będzie.
Teraz czekam na nowe sitko świecy, mocowania samego ogrzewania, odpale jeszcze na stole i powoli będę montował.
tutaj link do galerii ze zwymiarowanymi dziurami:
https://picasaweb.google.com/101645856061103134555/MontazB3LCD3LCDoT4Multivan2002?authuser=0&feat=directlink

CDN


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 18:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
2 przewody które opisujesz wyżej ( szaro niebieski i niebiesko czarny ) idą od pieca czy zegara ? Jakbyś miał to na widoku to daj znać które przewody gdzie masz wpięte ( na myśli mam przewody od zegarka - programatora ) Mam 2 luźne plus po stacyjce i coś jeszcze gdzie nie wiem gdzie wpiąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 20:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
radecki napisał(a):
2 przewody które opisujesz wyżej ( szaro niebieski i niebiesko czarny ) idą od pieca czy zegara ?


te dwa w/w ida od zegarka. Szaro/niebieski to pewnie nocne podświetlenie, a niebiesko/czarny to pewnie do diagnozy. Dodatkowo z zegarka idzie masa która wpina się do "jeżyka" pod licznikiem i 3 przewody idą pod fotel kierowcy a potem po kostce do urządzenia. Żeby wypiąć tą instalacje to musiałem wykręcić fotel kierowcy i uchylić wykładzinę bo instalacja idzie razem z instalacją grzania foteli/instalacją ręcznego, pompy paliwa. musiałem być ostrożny bo "dawca" to jeżdżący samochód


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 23:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Ok dzięki jutro sprawdzę to info. Mam 2 kable nie wpięte w instalację mimo to webasto śmiga lecz zegar ciągle jest podświetlony przy wyłączonym urządzeniu. W każdym razie życzę cierpliwości przy montażu, mi zajęło to kilka ładnych popołudni aby było jak należy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2013, 12:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:57
Posty: 102
Lokalizacja: rzeszów
model: multivan ll
silnik: AHY

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 16 razy
Przewód diagnostyczny wychodzi ze sterownika (jeżeli nowy typ to z pieca) i jest biało-niebieski .
Pozostałe dwa o których piszecie to podświetlenie po włączeniu świateł postojowych (niebiesko-szary) ,a niebiesko czarny to prąd po stacyjce ( wyświetlanie godziny)
Podświetlenie zegara po włączeniu pieca jest normalną sygnalizacją pracy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 10:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Odebrałem mocowania z piaskowania i malowania proszkowego:
Obrazek

ciągle czekam na sitko świecy

a tu widać kawałek podłogi ( płaskiej ) do wylotu ciepłego powietrza za kierowca. Jak nie ma ogrzewania to jest podłoga falowana do końca. była o tym mowa tutaj: viewtopic.php?f=9&t=561&start=40

Obrazek


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 10:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Wycinać blachę i wstawiać płaską uważam jest zbędne, fakt ta guma nie leży idealnie jak leżałaby na płaskim lecz niczemu to nie przeszkadza, na tyle się poddaje że można ją fajnie ułożyć w tym profilu. Ale jak kto chce. Co do kabli to podłączyłem tak jak opisujecie wyżej ( tylko na mostku pod inne kostki ) i przez to pewnie nie działa ściemnianie podświetlenia tylko odrazu przygasa.

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 10:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
w tą gumę ( wylot ciepłego powietrza ) od środka wchodzi jeszcze taki plastikowy rozpierak który zapobiega wypadnięciu gumy i przy falowanej podłodze może się nie chcieć włożyć.
Widzę , że masz wykładzinę welurową a ja mam multivana i czeka mnie ściąganie podłogi, żeby zrobić to porządnie


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 11:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
W takim razie tego rozpieraka nie mam i pewnie dlatego guma dość dobrze leży. Też mam multivana z welurem, wcześniej miałem multivana z podłogą "plastikową". w obu nie wyciągałem podłogi. jeżeli nie będziesz wstawiał tej płaskiej blachy to nie ma potrzeby wyjmowania podłogi. Jak jest dobrze otwór zwymiarowany wycinasz wyżynarką z długim nożykiem do metalu i tniesz całość. Ja jedynie lekko unosiłem podłogę aby ją zabezpieczyć po cięciu i pod spodem poodkurzać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 grudnia 2013, 15:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Prace ida wolno bo ciągle czekam na sitko do świecy. Miało być po 2 tygodniach a teraz okazuje się, ze jeszcze trzeba czekać kolejne 2 tygodnie. Do dislowego ogrzewania wszystkie części sa dostępne od ręki.
Na razie pociągnąłem całą instalacje od zegarka do aku i instalację drugiego akumulatora + wyciąłem dziurę f144 pod podstawa na przeciągniecie instalacji.
Zamontowałem tez inna pompę ze smokiem do zasysania paliwa i okazało się po złożeniu wszystkiego, ze przestał działać wskaźnik poziomu paliwa. Myślałem, że przewód od zasysania paliwa zablokował pływak więc znowu odkręcałem fotel kierowcy , uchylałem wykładzinę i wyciągałem całą pompę paliwa. Okazało się , że pływak który wsadziłem był uszkodzony. Brakowało kawałka płytki. <szok> Nawet nie wpadłem na pomysł, żeby to sprawdzić przed montażem.

Obrazek

starą pompę która mi padła 2 miesiące temu wyciągnąłem z kontenera na złom który stoi pod chmurka, na szczęście sam czujnik się nie uszkodził


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 grudnia 2013, 15:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Z klamotami do benzynowych ogrzewan generalnie jest ciezko
Szukalem ostatnio do swojego swiecy i nikt chyba w PL nie mial na stanie a w sprowadzenie 1 szt nikt sie nie chcial bawic
Swiece kupilem w koncu od reki tutaj http://www.motomarket.net.pl/Info/firma.php


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 grudnia 2013, 14:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Powoli, ale do przodu.
Zmocowałem 4 wieszaki urządzenia:

Obrazek

Nie musiałem nic wiercić, otwory były przygotowane, nity 4,8mm.

Wyciąłem tez dziury. Ta od wewnętrznej strony progu to była walka. wyrzynarka zrobiłem tylko dolna linie i do połowy boczne, resztę tarczą dremela na szlifierce podłączonej do kompresora. warto mieć dawcę obok, zawsze moglem podejść i pomierzyć.
Z dziurą od wewnątrz poszło łatwiej. Plastiki jeden w drugi pasują jak ulał:
Przed cieciem wrzuciłem do progu magnesy, żeby wyłapać wszystkie opiłki. Potem jeszcze odkurzania i korzystając z okazji, że miałem duży otwór 'inspekcyjny" zakonserwowałem lewy próg. Użyłem Valvoline Tectil ML do profili zamkniętych. ze względu na niska temp wcześniej go dobrze rozgrzałem, pięknie się rozszedł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Strasznie dużo zabawy z tą dziura, żeby się do niej dobrać trzeba zdjąć boczek ze stolikiem, a żeby zdjąć boczek to trzeba zdjąć górne plastiki.
Zostało wyciąć dziurę na wylot ciepłego powietrza, wyciąć dziurę w boczku do zasysania powietrza do ogrzania i zamontować samo urządzenie, ale tu czekam na sitko z serwisu, ma być po 10-tym stycznia. Do zimy powinienem zdarzyć, chociaż bardziej mi zależy , żeby mieć ogrzewanie na tegoroczne wakacje ( jedziemy do Norwegii )


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 00:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
po miesiącu oczekiwania na sitko świecy dziś je odebrałem i po porównaniu ze starym okazało się, ze zamówili mi barany ( firma janczar w Olsztynie nie polecam ) nie takie jak trzeba, jutro jadę oddać i zamówić kolejne. Wiec zima juz jest a ja dalej bez ogrzewania :evil:


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 11:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
udało się dostać sitko "od ręki w Krakowie, w Olsztynie musiałbym znowu czekac ze 2 tygodnie.Na foto stare i nowe sitki i widoczny numer Vw oraz numer eberspachera. Sitko do benzyny jest 3 razy droższe niż do diesla. W serwisie VW cena detaliczna sitka to jakieś 220pln

Obrazek

Przy wkładaniu sitka trzeba pamiętać o jego poprawnym montażu w manualu jest rysunek pokazujący w której pozycji ma być przecięcie

Dolna bazę pod uszczelka zabezpieczyłem pasta miedzianą, miejsce podatne na utlenianie:

Obrazek

Korzystając z okazji, ze miałem instalacje od diesla ( moja instalacja już zamontowaną w aucie ) odpaliłem je "na stole" i pięknie działa. Łozyska nie wyją, nie dymi. Na wylocie w pozycji na maksa po 45 minutach miałem 104 stopnie. W nieogrzewanym miejscu, ciągle zasysał do ogrzania powietrze zimne ( -3 stopnie ). Tutaj po jakichś 20 minutach
Obrazek

Została do wycięcia ostatnia dziura przez która leci ciepłe powietrze do środka i montaż całego zestawu pod autem, ale to prościzna


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 12:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Nie wiem czy nie za duzo te 104 stopnie dla piecyka bedzie
Podobno lepiej i bezpieczniej jest zmierzyc temperature spalin (np pirometrem) ktora dla benzynki powinna wynosic max 255 stopni
Tez bylem uradowany ze pod 100 stopni na wylocie w swoim pasciu dochodze ale po kilku odpaleniach zalatwilem glac nowke swiece (co prawda od diesla)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 12:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Generalna zasada jest , ze na maxa ma grzać 90 stopni ponad temp. otoczenia.
Ja odpalałem bez klapki zasłaniającej sterownik więc część powietrza uciekała zamiast odbierać ciepło od pieca, pompka miałem niesprawdzoną ( Z D3LCC ) i wiązka instalacyjna która miałem była z potencjometrem, ale potencjometr nie działał. No i cały czas zasysałem zimne powietrze, gdybym miał "obieg zamknięty" to urządzenie powinno zmniejszyć obroty i ilość podawanego paliwa.

Swoja pompkę sprawdzę jak w manualu każą, z tego co pamiętam przy aku 12V ma być po 90 sekundach 10,5cm3 benzyny
max 12,5cm3, a minimalnie 9,5cm3. Dla diesla te wartości są ciut niższe.
Parę dni temu odpalałem B2L z uszkodzonym czujnikiem przegrzania i na wylocie doszedłem do 140 stopni, za nim się zorientowałem to mi się płytka z elektronika stopiła


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 08:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Zima się skończyła to wreszcie skończyłem montaż :D ale na długi weekend będę spał w samochodzie to może się przyda bo tam gdzie będę zdarzają się o tej porze przygruntowe przymrozki.
Miałem do wycięcia tylko tą dziurę na wylot ciepłego powietrza i zamontowanie samego urządzenia, ale zeszło mi z 5 godzin. Otwór najlepiej wycinać ze zdjętą podłoga bo od dołu nie ma za dyzo miejsca, żeby zmieścić się z wyrzynarką a od góry grubość podłogi powoduje, że ostrze jest ciut za krótkie. Rura gumowa faktycznie słabo leży na pofalowanej podłodze, ale podłożyłem od dołu kawałek płaskiego drewna i podparłem lewarkiem. Do tego dwa młotki i technika "młotek w młotek" wypłaszczyłem podłogę tak, ze guma trzyma się dobrze plus włożyłem do środka rozpierak plastikowy o którym pisałem wcześniej. Uszczelnię jeszcze sikaflexem
Pozkręcałem wszystko i nie chciało się włączyć i musiałem je demontować. przy demontażu okazało się, że w dolot wpadło mi kawałem pianki w trakcie montażu w środku rur dolotowych i blokowały wiatrak. Skręciłem i próbowałem odpalić pod samochodem, ale już bez przykręcania do auta i znowu nie działa, okazało się, ze pompka za mało dawała paliwa a wcześniejsze próby robiłem na innej pompce i było OK. zmieniłem pompkę i działa jak trzeba. grzeje jak wściekle.
Zostało, jeszcze zamontować wydech który mi gdzieś się schował w garażu, ale to już chwila roboty.
Podsumowując montaż jak w oryginale jest czasochłonny, ale nie zajmuje miejsca i jest cicho. Szybszym rozwiązaniem, ale ze swoimi minusami będzie montaż pod fotelem pasażera w podstawie. No i oczywiście wpierw w pełni testujemy ogrzewanie na stole a potem montujemy, a nie odwrotnie. :oops:


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 grudnia 2014, 10:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
aktualizuję
mrozy się zaczeły i codziennie z rana uzywam ogrzewania. Raz musiałem skręcic pompkę bo zaq duzo paliwa dawała i teraz jest OK. Przy mrozach jakie mamy u siebie czyli nad ranem -8 po 20minutach grzaniai przy pokretle ustawionym na około 10% w srodku jest wyraźnie ciepło ,ale przednią szybe dalej musiałem skrobać. Spróbuje podkręcic na więcej niz 50% i zobaczymy. Generalnie moje dziciaki jak je woże rano do szkoły to mocno zadowolone. No i za nim osiągnie temperaturę robocza to jest głosno, będę musiał złozyc tłumik.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 01:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Podpinam sie pod temat, wiec tak; potrzebne wymiary z tych fotek:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 10:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Załóż piec webasta a wszystko ci samo wyjdzie .....
Zwróć uwagę na to aby ci rura od od nadmuchu ciepłego zgrała a reszta ci wyjdzie


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB