T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Dwa typy przekaźników klimatyzacji
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=17117
Strona 1 z 1

Autor:  Adampio [ wtorek, 28 maja 2019, 11:07 ]
Tytuł:  Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Panowie, prośba do uczonych i doświadczonych. Wyszlo mi że są dwie wersje przekaźnika klimatyzacji:
a) z numerem 140 na obudowie czyli 701959141B
b) z numerem 13 na obudowie czyli 171959141A
oba maja ten sam układ konektorów i na obudowie ten sam schemat polączeń (dwa przekaźniki zwierne w tym jeden dwustykowy)
Ma ktoś wiedzę czym się one różnią?
Bo w sieci są sprzeczne informacje:
Np. w jednym że 701... jest do silników pięciocylindrowych, a 171.. do cztero- , ale w innym miejscu stoi że 171... jest do AAB i że ma numer 13.
Drążę temat bo chce kupić zamiennik z ktorego zrobię sobie "złacze serwisowe" do obserwacji zachowania się klimy. Wywalanie tylko w tym celu od 150 do 200 zl jest całkowicie nieuzasasadnione skoro sa zamienniki nawet po 30 zl.

Autor:  groocha [ niedziela, 1 grudnia 2019, 23:50 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Rozwiązałeś zagadkę ? u mnie jest numer 140 i jest silnik pięciocylindrowy, też mam problem z wentylatorami i migającym panelem klimatronika

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 2 grudnia 2019, 02:46 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Kupilem zmiennik Toprana ale jezdzi w skrzynce narzędziowej. Na pierwszy rzut oka (ale po zdjeciu obudowy) jest to zespół zwyklych przekaźnikow. Klima pracuje na oryginale z numerem 140. Ze schematu i obserwacji wynika że ten oryginał zalącza wentylatory chlodnicy/parownika po lekkiej zwłoce od wlaczenia zapłonu.

Autor:  groocha [ wtorek, 3 grudnia 2019, 00:22 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Ok ja testuje zamiennik formy MEYLE , póki co zaczął działać wentylator pod deską :D jeszcze problem został z rezystorem środkowego nawiewu pod podłogą

Autor:  Adampio [ wtorek, 3 grudnia 2019, 08:37 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Ja swoją klimę (przeszczep z benzyniaka do 2.4D) doprowadziłem do porządku na podstawie schematu.
Ostatecznie u mnie był winny (i jest) nie przekaźnik 140 tylko wyłącznik termiczny (przeciw oblodzeniowy), bo poza najwiekszymi upałami spreżarka blyskawicznie schladza parownik przez co jest rytmicznie co kilka sekund wyłączana. W planie jest 3-położeniowt pstryk obejsciowy, normalnie, calkowicie odłączona i stale załączona (jak ją włączy przekaźnik oczywiscie)

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 3 grudnia 2019, 09:47 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

A co ma rodzaj silnika do klimatyzacji. Jeżeli elektrycznie jest to samo, to musi działać. Nie oglądałem i w w środku.

Autor:  Adampio [ wtorek, 3 grudnia 2019, 11:25 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Nie ja szczepiłem ale uklad z klimą nie ma mechanicznego zaworu cieplej wody wiec jest inna wiązka bo trzeba obslużyć co najmniej elektrozawor tylnej nagrzewnicy. ZTCP to zasilanie wiatraka nawiewu bylo jakoś dorabiane, po złozeniu wsztstkiego był tylko IV bieg i musialem przedzwaniac wszystkie kabelki żeby ostatecznie przelutować ktoryś.
No i w benzynie nie ma klopotu podbiciem wolnych obrotow po włączeniu klimy w odróżnieniu od mechanicznego diesla. Ten problem jest nadal nie załatwiony i malo komfortowo jest podczas jazdy latem w korkach

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 3 grudnia 2019, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Dwa typy przekaźników klimatyzacji

Przy wolnym czasie spróbuje się tym zająć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/