T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 maja 2019, 11:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie, prośba do uczonych i doświadczonych. Wyszlo mi że są dwie wersje przekaźnika klimatyzacji:
a) z numerem 140 na obudowie czyli 701959141B
b) z numerem 13 na obudowie czyli 171959141A
oba maja ten sam układ konektorów i na obudowie ten sam schemat polączeń (dwa przekaźniki zwierne w tym jeden dwustykowy)
Ma ktoś wiedzę czym się one różnią?
Bo w sieci są sprzeczne informacje:
Np. w jednym że 701... jest do silników pięciocylindrowych, a 171.. do cztero- , ale w innym miejscu stoi że 171... jest do AAB i że ma numer 13.
Drążę temat bo chce kupić zamiennik z ktorego zrobię sobie "złacze serwisowe" do obserwacji zachowania się klimy. Wywalanie tylko w tym celu od 150 do 200 zl jest całkowicie nieuzasasadnione skoro sa zamienniki nawet po 30 zl.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 grudnia 2019, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2011, 11:08
Posty: 17
model: T4 2.0 B , 2.5 TDI
silnik: AAC 84 , ACV 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Rozwiązałeś zagadkę ? u mnie jest numer 140 i jest silnik pięciocylindrowy, też mam problem z wentylatorami i migającym panelem klimatronika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 02:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kupilem zmiennik Toprana ale jezdzi w skrzynce narzędziowej. Na pierwszy rzut oka (ale po zdjeciu obudowy) jest to zespół zwyklych przekaźnikow. Klima pracuje na oryginale z numerem 140. Ze schematu i obserwacji wynika że ten oryginał zalącza wentylatory chlodnicy/parownika po lekkiej zwłoce od wlaczenia zapłonu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 00:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2011, 11:08
Posty: 17
model: T4 2.0 B , 2.5 TDI
silnik: AAC 84 , ACV 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ok ja testuje zamiennik formy MEYLE , póki co zaczął działać wentylator pod deską :D jeszcze problem został z rezystorem środkowego nawiewu pod podłogą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 08:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja swoją klimę (przeszczep z benzyniaka do 2.4D) doprowadziłem do porządku na podstawie schematu.
Ostatecznie u mnie był winny (i jest) nie przekaźnik 140 tylko wyłącznik termiczny (przeciw oblodzeniowy), bo poza najwiekszymi upałami spreżarka blyskawicznie schladza parownik przez co jest rytmicznie co kilka sekund wyłączana. W planie jest 3-położeniowt pstryk obejsciowy, normalnie, calkowicie odłączona i stale załączona (jak ją włączy przekaźnik oczywiscie)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 09:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A co ma rodzaj silnika do klimatyzacji. Jeżeli elektrycznie jest to samo, to musi działać. Nie oglądałem i w w środku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 11:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie ja szczepiłem ale uklad z klimą nie ma mechanicznego zaworu cieplej wody wiec jest inna wiązka bo trzeba obslużyć co najmniej elektrozawor tylnej nagrzewnicy. ZTCP to zasilanie wiatraka nawiewu bylo jakoś dorabiane, po złozeniu wsztstkiego był tylko IV bieg i musialem przedzwaniac wszystkie kabelki żeby ostatecznie przelutować ktoryś.
No i w benzynie nie ma klopotu podbiciem wolnych obrotow po włączeniu klimy w odróżnieniu od mechanicznego diesla. Ten problem jest nadal nie załatwiony i malo komfortowo jest podczas jazdy latem w korkach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 12:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przy wolnym czasie spróbuje się tym zająć.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Adampio (wtorek, 3 grudnia 2019, 12:21)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB