T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 00:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Nie pisałem, bo wcześniej był i go usunąłem. Nabijacza nabili czynnik i zacząłem szukać dalej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 07:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli błąd wentylatora nie powrócił, to z nim prawdopodobnie wszystko w porządku. Zacznijmy od sprężarki, bo jakby któryś czujnik wysiadł to WAG by pokazał błąd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 18:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
V20 ruszył i działa. Jak nie trudno się domyślić nie jestem pierwszym właścicielem auta i ktoś przede mną "już tam był i dotykał"
Jeszcze raz sprawdzałem wszystkie bezpieczniki w kabinie i okazało się, że listwa dodatkowa która powinna być pod bezpiecznikami głównymi, była wepchnieta za nie do góry...
Co następuje bezpiecznik nr1 wartości 30A był przerwany i stopiony...
Wymieniłem na próbę na 10A i v20 dmucha. Przewody podczas pracy dmuchawy mocno się grzeją co nie trudno się domyśleć po stanie bezpiecznika więc wyjąłem go ponieważ cały czas jest tam napięcie bez kluczyka wnstacyjce i nie chciałbym, żeby straż pożarna mnie musiała budzić.
Wiązkę przepatrzę może w najbliższe święto...
Klima mimo wszystko nadal nie startuje. Nie sprawdziłem napięcia dochodzące do kompresora bo nie miałem jak zdjąć wanny spod silnika. Pewnie też w czwartek się tym zajmę...
Ech te uroki starych aut... ;) ile razy mam ich dosyć kupuję kolejne
Klima musi działać za 3tygsy jak pojadę z dziećmi na wakacje... Dla nich przede wszystkim a czasu mało...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 23:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ten bezpiecznik który był spalony to nr13. Jeżeli przewody się grzeją po wyłączeniu stacyjki, to znaczy że jest przetarty przewód lub zwęglony i zwiera do masy. Jeżeli przewody się grzeją po załączeniu klimy, prawdopodobnie uszkodzony wentylator, (szczotki lub łożyska). link do schematu https://t4-wiki.de/wiki/Gebl%C3%A4se_V80_(Frischluft_hinten) .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 czerwca 2019, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2018, 21:43
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 151KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dobry wieczór panowie.
Podepnę się do tematu. 2gi i 3ci rząd klimy nie działa, z przodu ładnie chłodzi. Oba wentylatory działają, z tyłu wentylator też się włącza i słychać cyknięcie zaworu N43 jednak jak łapie rurki które idą do parownika w słupku D to wszystkie są ciepłe a chyba któraś powinna być chłodna tak ? Myślałem że Enkoder G153 w słupku uszkodzony ale przeczytałem w instrukcji serwisowej że gdyby tak było to z automatu działanie ustawiło by się na 10 stopni.

Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 00768 -Tylny element podgrzewający, zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany, stały.

Ktoś wyżej pisał że niektórzy odcinali tył by zaoszczędzić. Nie wiem czy to prawda ale u mnie jak chłodzi tylko przód to cały system wali ciągle na maksa przez co spalanie ropy szybuje w górę a silnik jest tak obciążony że dramat.

Posiadam 2.5 TDI AHY rok produkcji 1998 niebieski climatronic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 czerwca 2019, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
bigos1966 napisał(a):
Ten bezpiecznik który był spalony to nr13. Jeżeli przewody się grzeją po wyłączeniu stacyjki, to znaczy że jest przetarty przewód lub zwęglony i zwiera do masy. Jeżeli przewody się grzeją po załączeniu klimy, prawdopodobnie uszkodzony wentylator, (szczotki lub łożyska). link do schematu https://t4-wiki.de/wiki/Gebl%C3%A4se_V80_(Frischluft_hinten) .

Tylko podczas pracy wentylatora... Tak pamiętam że szkoły coś, że to mogą być np szczotki... Dzisiaj go wyjąłem ale nie chce go zepsuć rozbierajac w tw upały zanim nie uruchomię klimy... Bo trochę nie do końca wiem jak się dobrać do komutatora.... Łożyska chodzą lekko...
BTW to już mam "odkryte", dzisiaj wszedłem pod auto. Sprzęgło kompresora działa, dochodzi zdrowe napięcie po włączeniu klimy i tak ponad 5min siedziałem w kanale, żeby wykluczyć dołączanie klimy np po chwili.... Nic akiego się nie dzieje. Cały czas kręci ale nie chłodzi (nie ruszają wentylatory chłodnicy) i podejrzewam, że jeszcze to może być przyczyną...
Właśnie vaga podpisałem. W hvac 00 faults'ow. Czysto i klimatronik nie mruga, czyli znów krok do przodu.
Jeszcze coś mi świta o kostce 4pinowej na czujniku pod maską na rurce od klimy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 czerwca 2019, 21:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Steniu4 polonistą nie jestem, sam nie piszę poprawnie, ale to co piszesz jest trochę niezrozumiałe.
Jeżeli piszesz że napięcie dochodzi do sprężarki, to mam dla ciebie złą i dobrą nowinę. Dobra to ta, że źle zdiagnozowałeś załączanie się elektrosprzęgła sprężarki. Napięcie dochodzi a nie działa tylko elektrosprzęgło. Zła wiadomość to ta, że dobrze zdiagnozowałeś elektrosprzęgło a padnięta jest sprężarka. Nie ma co szukać innych przyczyn skoro napięcie dochodzi do sprężarki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 czerwca 2019, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Już chwila bo w pośpiechu faktycznie chaotycznie to wyszło. Jeszcze raz:
Do złącza na kompresorze dochodzi napięcie w momencie uruchomienia klimatyzacji i sprzęgło działa jak powinno... Ale właśnie... Nie chłodzi. Kręci cały czas ale nie chłodzi... I co, to wentylatory chłodnic nie mają nic do tego i jedna z rurek powinna się zrobić zimna mimo wszystko? Bo jeśli tak to jak rozumiem Twój post należycie, sprężarka uszkodzona bo kręci ale nic z tego nie wynika... Czy tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 czerwca 2019, 21:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź dokładnie te sprzęgło, żeby wyeliminować ostatnią tanią naprawę, bo wymiana sprężarki to już większy koszt. Jeszcze raz, jak klima wyłączona wałek sprężarki stoi w miejscu, jak załączasz klimę wałek sprężarki obraca się.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 08:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Dokładnie tak jest jak piszesz... Potwierdzam sprawdzone 2min temu. Klima wyłączona kręci samo koło pasowe. Sprzęgło chwyta/dociska/łapie i kręci się razem z kołem kiedy włączę klimę. Czyli tak jak powinno być?
Bo jeśli tak właśnie to rozumiem, że problem leży we wnętrzu sprężarki tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 09:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Na 98% sprężarka. Jak włączasz klimę, czuć obciążenie na silniku czy nie. 2% że przełącznik ciśnienia F129 https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F129_(Druckschalter_f%C3%BCr_Klimaanlage). Ale to mało prawdopodobne bo VAG nie pokazuje błędów. Można tylko sprawdzić VAGiem czy ciśnienie rośnie po załączeniu klimy. Według mnie wymiana sprężarki i będzie wszystko hulać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 10:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
No właśnie martwiło mnie to, że po "uruchomieniu" sprężarki nie czuć nic na silniku jak w innych moich autach...
OK sprawdzę jeszcze ten przełącznik za chwilkę ale coś czuję, że wyjdzie jak zwykle :/
A czy orientujesz się czy za numerem części musi koniecznie być ta sama litera? Bo są różne warianty widzę 7D0 820 805 (H, G, K) różniące się ostatnią literą ale wizualnie raczej takie same... I teraz iść w używki czy regenrować, czy nowa...?
Bo widzę, że temat klimy masz w małym palcu to i doświadczenie pewnie za tym idzie...
Pytam bo z maglownicami miałem złe doświadczenia w regeneracji i biorę sprawdzone używki albo nowe jeśli są dostępne w granicach rozsądku... Ale co w spreżarce klimy siedzi nie mam pojęcia więc wolę pytać i nie wyważać otwartych drzwi...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 11:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2018, 21:43
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 151KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A w moim przypadku ktoś coś doradzi ? ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 12:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Na klimie się nie znam dobrze, dopiero startuję w tym kierunku. Mam dosyć płacenia za nabijanie klimy. W audi jak wymieniałem sprężarkę (używka nie regenerowana, śmiga do dziś) to ostatnia litera nie miała dużego znaczenia. Chodzi o różne kierunki podchodzenia węży.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: steniu4 (piątek, 21 czerwca 2019, 15:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 15:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
bigos1966 dziękuję bardzo za pomoc. Sprawdziłem ten przełącznik ale tam jest niestety ok. Czyli szukam teraz sprężarki. Dzięki wielkie!
Bartuc ale nie do końca wiem gdzie zawarte było pytanie... Sprawdziłeś to G153 na początek dlaczego pokazuje błąd? W sensie czy wiązka jest ok...


Ostatnio edytowano piątek, 21 czerwca 2019, 18:11 przez steniu4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 17:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
7d0820805k dla klimatronika według ETKI, brałem nowy kompresor hella ostatnio i z wyglądu to samo co stary sanden z 2002r


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 18:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Dzięki kolego bo wiesz... U mnie fabryka zainstalowała 1.9. i ktoś kiedyś po drodze wrzucił ACV. Jest to zrobione na mój gust więcej niż dobrze ale już po vin nie dojdziesz co jest...
A czy masz możliwość porównania czy ten z końcówką K będzie zamienny z takim który ma H?
Ten drugi mam w swojej okolicy jeszcze siedzi w LTku więc nie ma śmieci w środku...

https://allegro.pl/oferta/sprezarka-kom ... witemShare
Tu jest podany numer zbieżnie ale może to być na potrzeby znalezienia klienta bo allegro dla mnie nie bardzo jest wykładnikiem...


Ostatnio edytowano piątek, 21 czerwca 2019, 18:17 przez steniu4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 18:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie mam jak tego sprawdzić, wymiary ważne i wyjścia na węże plus odsadzenie sprzęgła. No i dodatkowo potem trzeba wlać odpowiednią ilość oleju do samej sprężarki dla T4


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 18:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Chemia to nie będzie problem. I koszt czynnika już mam za sobą bo brakowało mi 600g i dobiłem celem kontroli bo azot wcześniej wyszedł pozytywnie i chciałem już wiedzieć czy chłodzi... Z olejem też sobie poradzą ale takie rzeczy jak elementy układu pchają tylko nowe. Generalnie wszystkie to jak najbardziej i rozumiem i jestem za ale kompresor za 800pln a za 200pln to jest różnica szczególnie, że jestem w środku prac blacharskich przy aucie a to dopiero jest ssanie kasy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2018, 21:43
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 151KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
steniu4 napisał(a):
bigos1966 dziękuję bardzo za pomoc. Sprawdziłem ten przełącznik ale tam jest niestety ok. Czyli szukam teraz sprężarki. Dzięki wielkie!
Bartuc ale nie do końca wiem gdzie zawarte było pytanie... Sprawdziłeś to G153 na początek dlaczego pokazuje błąd? W sensie czy wiązka jest ok...


Pytanie brzmiało czy mimo niedziałającego G153 rurki idące od sprężarki nie powinny być chłodne gdyż obecnie są ciepłe, nie wiem czy to G153 pokazuje błąd, czy to w ogóle od tego jednak jeśli wierzyć instrukcji serwisowej to gdyby ten czujnik był walnięty to temperatura ciągle byłaby ustawiona na 10 stopni więc w teorii powinien i tak chłodzić :) To moja teoria, teraz chciałem aby ktoś ją potwierdził lub odrzucił :D Bo to nieszczęsne G153 jest tak zamontowane że nie wiem czy nie będe musiał pół auta demontować by się do niego dostać. Drugi problem jest taki że nie mam zamiennika na miejscu by go sprawdzić a w sklepie gość stwierdził że się ich nie produkuje i nie zamówi oraz musze szukać zamiennika z chin xD


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB