T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 17:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2018, 16:15
Posty: 29
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan
silnik: 1.9 td

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
Mam problem z pokrętłem prędkości nawiewu.
Problem polega na tym że nie działa na 2 i 4 biegu a w zasadzie działa tylko trzeba lekko podtrzymywać pokrętło i wtedy działa.
Pytanie czy tam jest możliwe, że coś się rozkrecilo/zluzowalo w tym nastawniku czy raczej coś się upalilo i naprawa nie wchodzi w grę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 17:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przelift czyli pokrętło na lewo pd dwóch suwaków?
Moim zdaniem rozpada sie przelącznik i najprosciej wypiąć go, zrobić zworkę (dwa meskie konektory DIN 6.3mm?) i symulować jego działanie. Schemat jest na Wiki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2018, 16:15
Posty: 29
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan
silnik: 1.9 td

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Ten zaznaczony. I jak dokonać ekstrakcji z deski?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 20:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wyciągasz do siebie/poziomo trzy suwaki, wiec najlepiej je ustawic na srodku panelu. W tym celu górne zsuwasz ku sobie a dolny pod nimi. Latwiej będzie wtedy złożyć wszystko do kupy po operacji.
Po tym panel będzie już luzem alb wyczepiasz cztery (lub tyle co ich zostało) krhp zatrzaski na dluższych bokach, którymi są zaczepione o krawędzie otworu w ramce. U mnie zaczepy są ale ramki sie nie trzymają.
Potem odpinasz zasilanie zaroweczki podswietlenia i wypinasz wtyczkę (okraglą czarną) z przełącznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 20:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2018, 16:15
Posty: 29
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan
silnik: 1.9 td

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Te zaczepy są jak rozumiem tak ok 1-2 centy od boku?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Az tak. na rgach to chyba nie ale dalej od srodka niż od krótszych boków. Wkładasz cienki scyzoryk i wymacasz



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Wendrowycz (piątek, 15 marca 2019, 20:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 marca 2019, 19:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2018, 16:15
Posty: 29
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan
silnik: 1.9 td

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Problem rozwiązany.
Zostawię zdjęcia poglądowe jak wygląda przełącznik.
Ten włącznik można rezebrac na kawałki. Aby go rozebrać trzeba po bokach wcisnąć takie zatrzaski/zaczepy i wysunąć dolna część przełącznika z koncówkami elektrycznymi tymi które wchodzą w kostkę wiązki elektr.
Po rozebraniu wszystko oczyscilem takim wynalazkiem do połączeń elektrycznych, tam jest taka nazwijmy to "rozetka" i ona jest na sprężynkach, z czasem dostaje się tam zabrudzenie, ktore powoduje jej zacinanie i brak właściwego docisku i zarazem styku, dodatkowo przypalenia - nagar na poszczególnych końcówkach stycznika też nie wpływają dobrze na przepływ pradu.
Po czyszczeniu przesmarowalem w środku co trzeba smarem specjalistycznym do szkła laboratoryjnego ( do takiego miałem dostęp i sprawdza się w tym bo już kilka podobnych operacji przy jego pomocy robiłem). Na koniec wszystko składamy i cieszymy się z działających nawiewow.
Wyczytałem na forum, że przez ten przełącznik idzie wysoki prąd (styki zeczywiscie wyglądały że dostały już po d..... przez te lata i czyszczenie im się należało ) do silnika wentylatora i dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie przed wyłącznikiem przekaźników co napewno dostarczy ulgi tym stykom w "rozetce" tego przełącznika i zapewne to niebawem uczynię.
Sorka ze tak długi tekst ale może ta garstka informacji się komuś w przyszłość przyda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB