T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 11:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Chcę zamontować przepływowy podgrzewacz sieciowy z pompą do 2.4d AAB.

Instrukcja podaje dwa sposoby montażu: równoległy i szeregowy (załacznik).

Który będzie lepszy-skuteczniejszy? (zakładając że moim priorytetem jest szybkie ogrzanie silnika, nie kabiny)
Zakładając że połączę równolegle, to który obieg daję większy opór (nagrzewnicą czy silnik)? chodzi mi o to czy przy połączeniu równoległym nie ma ryzyka że ciepła woda pójdzie na nagrzewnicą?

No i kluczowa kwestia. Czy mógłby ktoś wrzucić fotkę silnika z zaznaczonym miejscem do wpięcia tego podgrzewacza (i zaznaczeniem kierunku).?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 grudnia 2018, 14:53 przez zomb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 11:50 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
1) Pkt 7 regulaminu.
2) Zasady wstawiania zdjęć na forum.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 12:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Najpierw wstaw fotkę jak @Ślimak każe.
Ja też kombimuję jak grzać sam silnik, co prawda mokrym webastem a nie prundem, ale chyba jesteśmy pionierami
Za mniej wiecej tę samą kwotę masz grzałkę bloku z http://www.defa.com. Wtedy zero kmbinowania z wężami. Trzeba co prawda dokupić kable ale bywają używki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Poprawiłem tytuł i dodałem jako załącznik.
Grzałkę już mam i kupiłem na Ali za grosze. Sprawdzałem w garażu. W 20 minut podgrzała wiadro wody z 10 do 50 'C.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 15:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wedlug Wiki zarówno dogrzewacz jak i pelne mokre ogrzewanie postojowe wpinane sa szeregowo z nagrzewnica, na jej zasilaniu. Ja planuję dorobić obejscie nagrzewnicy ale z dodatkowym zaworem w powstałej gałęzi równoległej. Wtedy mogłbym grzac albo tylko silnik albo calość, w zależności od nastaw zaworów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 grudnia 2018, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
A jaki jest kierunek przepływu cieczy do nagrzewnicy?
Dobrze zaznaczyłem na obrazku?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 grudnia 2018, 13:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie sprawdze bo bus w warsztacie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 grudnia 2018, 15:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Dobrze


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: zomb (piątek, 4 stycznia 2019, 12:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2018, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Użytkuję tego podgrzewacza od tygodnia.
I powiem tak.

Działa to dobrze
Mam alternator i rozrusznik do regeneracji i wcześniej miałem problem z rozruchem nawet przy -2'C.
Teraz po podpięciu na pół godziny, węże są letnie, rozruch od kopa, i praktycznie od razu mam "letni" nadmuch do kabiny.

Minusy są dwa
- pieprzenie się z podpinaniem zasilania
- możliwość wpięcia tylko pod domem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB