T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 września 2018, 12:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
panowie jest jeszcze jeden temat do sprawdzenia w mieszalniku powietrza klapa ciepłego powietrza ma dwa otwory przykryte czymś ala klapka z gąbki lubi się ta gabka skruszyć i kierowanie nadmuchy przez nagrzewnice jest nie efektowne bo strumień powietrza ucieka przez otwory wystarczy je zaslepic np blaszka alu cieniutka i strumień pełna mocą jest kierowany tam gdzie potrzeba

ogrzewanie gwarantowane pod warunkiem ze gorąca
nagrzewnica


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 października 2018, 21:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Dzisiaj zdjąłem deskę i dobrałem się do nagrzewnicy. Po piance na klapkach zostało tylko wspomnienie, nie ma szans tego wydmuchać, trzeba rozbierać deskę i wyczyścić no i żeby zrobić nowe gąbki też się nie da bez rozbierania nagrzewnicy. Przy okazji zrobiłem klapkę od zamykania obiegu zamkniętego , nie mam pomysłu co się stało, ale była lekko zgięta i się nie domykała. Oczywiście na klapce tez nie było gąbki. Przy okazji czyszczenie wszystkich rur i nagrzewnicy w środku.
Piankę kupiłem na allegro taką 3mm z klejem co idzie do wygłuszania aut. Z wysyłka wyszło około 20pln

Kolega MAZZY137 pisała, że to 3-4 godziny ale zanim się zabrałem to wiedziałem, że będzie więcej, a deskę w T4 już mi zdarzała się zdejmować. Polecałbym zarezerwować sobie 2 dni z pełnym czyszczeniem wszystkiego co pod deską. Trzeba pamiętać, że czynnik z układu klimatyzacji do odessania.

Jutro składam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook



Za ten wpis autor vwyogi podziękował: BocianEB (wtorek, 19 stycznia 2021, 13:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 grudnia 2019, 17:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Akutalizuję
Ogarnięte , grzeje jak trzeba.
Powodem był uszkodzony zawór N273, ten sterowany podciśnieniem. Koszt nowego firmy FEBI to jakieś 70pln.
Dodatkowo miałem zastany zawór N172 ( ten na ścianie grodziowej ).
Naprawa klapek w nagrzewnicy na pewno nie zaszkodziła, ale jakbym miał obecną wiedze to zacząłbym od N273 bo to najszybciej, a jakby to nie dało zadowalającego efektu to bym rozbierał nagrzewnicę.
Przy okazji wypłukałem układ chłodzenia i zalałem nowym płynem


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 grudnia 2019, 21:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Brawo Ty :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 grudnia 2019, 08:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Pawle, czy gąbki z Bitmatu przeszly próbę czasu? Bo ja też, zanim znalazłem ten wątek, kupiłem u nich gabeczkę samoprzylepną i okleiłem nią klapki w lipcu tego roku, ale że u mnie grzało od razu nieźle to nie wiem jak klej znosi gorąco


Ostatnio edytowano piątek, 20 grudnia 2019, 08:29 przez Adampio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 grudnia 2019, 08:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
ja zmieniłem pianki w marcu, ale przez ostatnie 9 miesięcy nic nie jeździłem, więc jak na razie gąbki się trzymają.
Jeszcze dodam, ze jak ktoś ma w VR6/V6 z taką przypadłość, że słabo auto się nagrzewa to ze względu na słaby dostęp nie brałbym się od razu za termostat który w takich przypadkach jest pierwszym podejrzanym. Ja wymieniłem dobry na nowy, a stary był z datą 2000rok wiec wytrzymał 152tyś przebiegu i dalej dobry. Podobnie miał Stasiu, że mu "mechaniory" 2 razy termostat wymienili.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 października 2020, 19:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
cha i problem powrócił jak bumerang , auto znowu się wolno nagrzewa , a wąż od chłodnicy robi się od razu ciepły , i teraz pytanie czy ten elektro zawór pod serwem po odpaleniu auta ma od razu ssać ?? czy dopiero po nagrzaniu auta ?? (bo teraz od razu ssie i otwiera ten dolny zawór)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 21:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2020, 22:07
Posty: 2
model: MULTIVAN
silnik: 2.5TDI 151KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie Panowie, pozwoliłem sobie odkopać ten temat. Szukam od dłuższego czasu przyczyny wiejącego albo na maksa zimnego (klima) albo na maksa ciepłego powietrza w moim Multiku. Co ustawie temperaturę o 1 st. C niżej niż maks wieje już zimnem, a tak to grzeje na maksa.
Drugi problem to te nieszczęsne gąbki ale to już wiem że muszę zwalać deskę - wymiana gąbek. Czy te dwa problemy są z sobą powiązane?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 kwietnia 2021, 10:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Wentylator w panelu czyściłeś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 kwietnia 2021, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przy zapalaniu auta nie mruga klimatronik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2021, 11:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Przy zabrudzeniu czujnika temperatury pod wentylatorem też nie mruga. Jak dasz temp Max to wtedy grzeje równo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 grudnia 2021, 17:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 września 2021, 11:21
Posty: 3
opis: Caravellka 151KM
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć, odkopuję temat.

Węże idące do nagrzewnicy mam zimne, gdzie mam szukać?

T4 Caravelle, 2,5 TDI 151KM, climatronic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 grudnia 2021, 21:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na wężu tym z odpowietrznikiem idącym do nagrzewnicy przedniej jest zawór G110 z dwupinową wtyczką ( tuż pod podszybiem na ścianie grodzi ). Wypnij ją i zobacz co sie stanie.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G110_ ... aanlage%29)
Tu był ten problem poruszany:
viewtopic.php?f=9&t=12443&hilit=w%C4%99%C5%BCe+zimne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: słowik (środa, 29 grudnia 2021, 12:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB