T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2016, 18:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 listopada 2011, 02:20
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

jak w temacie, posiadam T4 Caravelle 2001 151PS, Climatronic 2 strefowy.
A więc z przodu mam ustawiona temperaturę na 21-22' i jakoś nie grzeje zbyt mocno, dopiero jak ustawię na 26' zaczyna coś dawać :D z tylu wystarczy 21-22' i ludziom podeszwy z butów odklejają się :)

Nie ma żadnego błędu w Climatronicu oprócz sporadycznego G22- Czujnik prędkościomierza.

Miał może ktos taki problem i pomoże mi go rozwiązać.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2016, 18:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja mam i wciąż go nie rozwiązałem :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2016, 19:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
szpeco69 napisał(a):
Witam,

jak w temacie, posiadam T4 Caravelle 2001 151PS, Climatronic 2 strefowy.
A więc z przodu mam ustawiona temperaturę na 21-22' i jakoś nie grzeje zbyt mocno, dopiero jak ustawię na 26' zaczyna coś dawać :D z tylu wystarczy 21-22' i ludziom podeszwy z butów odklejają się :)

Nie ma żadnego błędu w Climatronicu oprócz sporadycznego G22- Czujnik prędkościomierza.

Miał może ktos taki problem i pomoże mi go rozwiązać.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Rozbierz panel klimatronika przód i zobacz czy nie jest zasyfiony czujnik temperatury ten za tymi otworkami w obudowie. Tam jest wiatraczek co zasysa powietrze i dmucha na ten czujnik. Mialem tak kiedys w passacie i wiatraczek stał a czujnik zle mierzył.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Climatronic

Wiatraczek musi dmuchać inaczej powietrze stoi i wyczuwa wyższa temperature. Zwroc teź uwage czy lepiej cieplej dmucha jak jest zimniej w aucie. Mozesz teź podmuchać w te otwory małym wiatraczkiem i zaobserwowac co bedzie.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2016, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 listopada 2011, 02:20
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
juz przedmuchiwalem to i niestety nie pomogło, przeczytałem gdzieś że jest jakiś silniczek, który przestawia temperaturę.

Słyszeliście coś takiego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 03:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Ale rozumiem ze rozebrales panel i wiatraczek się kręci...
W przedniej nagrzewnicy są takie mieszki podciśnieniowe. Jak cieżko bedzie pracował to też bedzie źle regulował temp. Raz go nawet kiedyś uszkodziłem przeciągając jakieś kable do konsoli srodkowej i tylko grzał zamiast regulować.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2016, 21:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 listopada 2011, 02:20
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
w najblizszym czasie rozkrece to i zobaczymy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 12:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Mam podobny problem. Węże do nagrzewnicy w komorze silnika ciepłe a z nawiewów ciepłe nie leci. Nawet jak ustawię temp na max to nic nie daje. Przełączenie na obieg zamknięty tez nie poprawia sytuacji. Błędy są, ale dotycza tylko czujnkia temp z tylnej nagrzewnicy. Błdów dotyczacych przodu nie ma. W zwykłej klimie klapkami steruje się za pomocą pokrętło-linka a w climatronicu co? Podciśnienie czy jakieś silniczki? Dobiorę sie do tego od dołu bez zrzucania deski? Mam jakaś fakturę gdzie jest taka pozycja: Rezystor A/C i założenie deski rodzielczej czyli ktoś coś już tam grzebał i może spadł jakiś wężyk od podciśnienia albo nie są podłączone jakieś kostki.
Jakieś pomysły?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 13:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Zdemontuj dolną część środkowej konsoli, od spodu zobaczysz trybiki klap. Regulując temperaturą i nawiewami powinny się odpowiednio przemieszczać. Więcej masz w tym linku. http://t4-wiki.de/wiki/Stellmotor_(Climatronic)
Jeszcze sprawdź czy działa Ci ten zawór http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172_(Zusatzw%C3%A4rmetauscher)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 14:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Dzięki będę patrzył. N172 raczej działa bo węże na ścianie grodziowej są ciepłe zarówno wlot jak i wylot.
Ale faktycznie N172 był podejrzany bo było ryzyko że nie był nigdy używany ale skoro węże ciepłe to odpada.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 14:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Co ma ten zawór wspólnego z przodem, jak on odcina tylną nagrzewnicę? Czy różnie to jest rozwiązane w zależności od wersji wyposażenia?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 15:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
U mnie miało, bardzo dużo, na forum jest to opisane, albo spytaj Kenobiego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 17:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jeśli nawet, to mało prawdopodobne, aby to było przyczyną opisanego problemu, bo uszkodzenie tego zaworu polega na uszkodzeniu cewki albo zasyfieniu kamieniem, a to w obu przypadkach powoduje jego nie zamykanie. Wtedy gorący płyn by szedł non - stop.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 18:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
U mnie przy wymianie silnika mechanik nie założył wtyczki lub za luźno włożył i wypadła. Po włożeniu tej wtyczki efekt był taki że w momencie złapania temperatury przez silnik, dawało ciepłe powietrze. Wcześniej musiałem zrobić z 30km i to jeszcze nie było optymalne grzanie. Niestety ale w układzie VR6 tak jest. Dodam jeszcze że ustabilizowała się temperatura na silniku. Jest cały czas stała bez względu na porę roku. W tym przypadku też warto sprawdzić, na pewno nie zaszkodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
N172 ma dwie wersje, tylko odcinający tył lub trójdrożny odcinający i tył i przód. Trójdrożny występował na 100% w wersji z oryginalnym D4WS/D5WS w TDI z climatronikiem lub w benzynach V6 też z climatronikiem. ( sam się o tym niedawno dowiedziałem ). Jeśli węże ciepłe to zapewne klapy nie działają. VCDSem można zrobić test i tzw ustawienie nastawów początkowych, pomaga pod warunkiem, że klapy nie uszkodzone.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Dzięki chłopaki. Jadę zaraz zmieniać koła i przy okazji zerknę na wężyki podciśnienia. Sprawdzę tez czy zawór 2 czy 3 drożny.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Klapy są sterowane elektrycznie nie podciśnieniowo.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
sugerowałem sie tym:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventilleiste_N53

i na wiki w dziale z climatronikiem jest zdjęcie pokazujące gruszkę zamocowana do klapę do której dochodzi wężyk z podciśnienia


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To jest klapa obiegu zamkniętego według mnie, bo jest to jedyna rzecz na podciśnienie w systemie nadmuchu. Reszta jest elektryczna na bank.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
bigos1966 napisał(a):
mechanik nie założył wtyczki....musiałem zrobić z 30km i to jeszcze nie było optymalne grzanie.

Czyli jak pisałem, waliło płyn w nagrzewnice od razu po odpaleniu, bo ten zawór nie zamykał. Tu problem odwrotny, ale sprawdzić wtyczkę nie zaszkodzi.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Chodziło oto że zimą ciężko było nagrzać silnik na krótkich odcinkach. Cały czas miałem duży obieg płynu.
Vwyogi podciśnienie steruje tylko dwoma klapami. Pierwsza to klapa przy filtrze kabinowym, a druga to środkowa klapa nawiewu na pulpicie. Jedna i druga nie ma nic wspólnego z ciepłem. Zrób test climatronika vagiem. Sprawdzisz czy wszystkie klapy chodzą i nie tylko. Tylko że ten test możesz przeprowadzić jak temperatura zewnętrzna jest większa niż 12 stopni.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:46 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB