T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Webasto bw50
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 11:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie wygrzebałem za butelkę wódki ogrzewanie postojowe bw50 z czerwonym zegarem .Właśnie odpaliłem je na szybko w ramach testu i działa,mam teraz kilka pytań .Jak to wpiąć do systemu wody ?Przez trójnik?samochód posiada instalacje gazowa.Czytałem gdzieś ze można sprawdzić weba sto programem weba sto termo test i kablem do teczki w które kable wpiąć się w piecu ? Podlinkuje ktoś program do pobrania ?powiem szczerze zakup w sumie nie był planowany ale nadarzyła się okazja wiec wziolem a z tego tematu jestem zielony.Wiem ze trzeba podpiąć pod wentylator z ogrzewania plus i minus ale z tym sobie poradzę <england>


edit sory za pomylke ze wpisalem oznaczenie


Ostatnio edytowano czwartek, 18 lutego 2016, 11:58 przez Grzesiek--89, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 11:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 listopada 2013, 17:43
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ale Dw50 to diesel, a Ty piszesz, że autko ma instalkę LPG więc domyślam się że masz benzynę, chyba że diesel z gazem (tak też można). Webasto to posiada wewnętrzny zbiorniczek na paliwo, czerwony zegar oznacza że będzie chodziło przez godzinę. Z tego co pamiętam na forum gdzieś był dokładny schemat gdzie wpiąć się z webasto w układ wodny t4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 19:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
pytanie czy montowac je w pionie czy w poziomie (czarnym deklem do góry) webasto ma wbudowany zbiorniczek paliwa i pompke


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 19:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ja mam zamontowane rurkami do gory,w rogu na przedniej podluznicy pod akumlatorem
Wpiete jest szeregowo w obwod przedniej nagrzewnicy
Zolty przewod w wiazce jest od diagnozy
Program znaleziony na szybko w google http://webasto-thermo-test.software.inf ... /download/


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 20:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
a który kabelek jest z diagnozy ? ja miałem według starej instalacji automatu waz z powrotu z podstawy filtra oleju do zasilania z reduktora z reduktora szlo do metalowej rurki powrót,zastanawiam się czy to tak możne być podpięte. czyli z krócica z głowicy na webasto z webasta na zasilanie nagrzewnicy dobrze rozumie ? czyli będę potrzebował przewód dokupić chyba ze 16 mi z gazu podejdzie i wtedy redukcja z grubego na 16 . Jeszcze kwestia paliwa mogę pociagnac nowy przewód do baku czy muszę podłączać się pod powrót z listwy wtryskowej , i powrót z webasta zaślepić do mnie trzeba prosto pisac bo czasami potrafie proste sprawy skomplikowac <śmiech>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 20:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Do wody potrzebujesz redukcje 16/20 (chyba) i nie wiem czy stosowanie wezy do lpg to dobry pomysl
Ciesz chlodzaca szeregowo,zasilanie nagrzewnicy odpinasz i podpinasz do pieca,od pieca dajesz do nagrzewnicy
Piec zasilasz z powrotu listwy wtryskowej i rowniez wpinasz go szeregowo listwa/zbiornik
Powrot z listwy do zasilania pieca a wyjscie z pieca spowrotem do baku
Jak masz oryginalna wiazke to zolty przewod kolo bezpiecznikow i przekaznika jest od diagnozy
Jak nie masz wiazki to musisz poszukac rozpiski gniazdka pieca na google


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: Grzesiek--89 (czwartek, 18 lutego 2016, 22:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 23:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
<55> Wielkie dzięki już wiem o co loto .Kable wyglądają na oryginalne ale kabla z diagnozy nie znalazłem nic poszukam kiedyś przy okazji .Jedno takie pytanie jeszcze odnośnie zbiorniczka paliwa jest zasilane z powrotu czyli jak skończy się benzyna w nim to dopiero po przekręceniu zapłonu i napełnieniu się znów webasto będzie pracować ? Bo webascie z osobna pompką porostu ciągnie sobie z baku .Dlatego zastanawiałem się porostu czy z baku tego nie podłączyć ale nie wiem czy pompka da rade zaciągnąć. Narazie znalazlem zdjecie ktore piny jakie oznaczenie maja od brazowego zaczyna sie

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/380/44175 ... 463681.jpg dalej nie wiem ktory to jest kabel z diagnozy moze ktos wie i podpowie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 01:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
http://www.pdf-archive.com/2014/07/17/w ... 0-dw50.pdf
2 pin we wtyczce X14 (ta z najwieksza iloscia pinow)
Strona 11
Gelb to chyba po ichniemu zolty,oznaczone 1 w koleczku
Nie wiem czy z baku paliwo pociagnie bo nigdy tak dlugo u mnie nie chodzilo
Ale podczas testow poza samochodem bez problemu ciagnelo paliwo z butelki wiec jakas tam pompka procz rzekomego zbiorniczka napewno jest
Wode w wiadrze grzeje momentalnie,jednak zamontowane juz na samochodzie,swoje pochodzic musi zeby miec czas zagrzac zlom pod maska
Na tej Twojej fotce to napewno nie sa te 2 zolte przewody od gory
Jedna para jest CHYBA od swiecy a druga od czujnika plomienia
Nastepne 2 grube to zasilanie pieca
Niebieskie sa CHYBA od pompki paliwa
Czarny CHYBA plus z zegara
A fioletowy CHYBA przelacznik lato/zima
Jesli jest zwarty do masy to piec nie startuje tylko wlacza sie sam wentylator nagrzewnicy


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 18:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/44551 ... 816716.jpg znalazłem rozpiskę który kabel niby z czego ale diagnozy nie ma zaznaczonej zastanawiam się czy nie jest to wole gniazdo pomiędzy sterownikiem a sterowaniem wentylatora u mnie jest pusty .Hmm nie wiem możne spróbuje wetknąć tam kabel i sprawdzić czy się połączy .Mam jakieś mieszane uczucia żeby nie spalić czegoś bo znając moje szczęście zaraz soc mi się spal <cisza> i nie potrzebnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2016, 23:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
Dobra podaje się jak podłączyć nawiew bo lezą mi te kable nie wpięte a ze schematów nie kumam za bardzo wpinam je wentylator nagrzewnicy? Czy pod przełącznik nawiewu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 marca 2016, 00:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Weź mi wyślij mail przez forum to się jakiś schemat znajdzie ale to za parę dni :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 marca 2016, 06:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Wpinasz go w przelacznik nawiewow
Odpinasz z kostki w przelaczniku plus i podlaczasz go do wiazki ogrzewania postojowego
A kabel wychodzacy z wiazki ogrzewania postojowego wpinasz do kostki przelacznika dmuchawy
W oryginalnej wiazce jest przekaznik i bezpiecznik do sterowania nawiewem
Przy klimatyzacji z tego co pamietam nie trzeba go stosowac i sterowanie z pieca podpina sie CHYBA pod pin HE w panelu klimatronika
Wentylator startuje dopiero jak temp.plynu osiagnie 30-35 stopni i musisz pamietac zeby zostawic przelacznik wentylatora nagrzewnicy w polaczeniu wlaczony (zalecaja na 2 biegu i nawiew na szybe)


Obrazek

Jest gdzies na forum watek z ladniejszymi obrazkami dotyczacy rozbudowy dogrzewacza


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 marca 2016, 20:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
u mnie wygląda tak ze z przekaźnika idzie czerwony kabel i czarny kabel czyli wypinam plus z wyłącznika ogrzewania podajrze czerwono czarny wpinam do włącznika kabel z przekaźnika we basta ? jakieś zaćmienie mam a chce dziś i jutro skończyć bo we wtorek bym musiał teczkę na badanie techniczne wysłać :D prosze jakis latwy opis bo z elektrykau mnie nie za specjalnie wyglada sprawa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 marca 2016, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 22:58
Posty: 32
Lokalizacja: Prawie w Bydgoszczy
model: T4 syncro
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Ja mama zrobione tak że:
Przewód zasilający włącznik (+) wentylatora jest przecięty przy kostce włącznika.
1) Koniec przewodu który został w wiązce podłączamy pod styk bierny przekaźnika 87a ( bez napięcia na cewce ma przejście między 87a/30 )
2) Koniec przewodu który został przy wtyczce włącznika podłączamy pod styk przekaźnika 30
3) Plus (+) z zasilania ogrzewania postojowego najlepiej przez bezpiecznik podłączamy pod styk czynny przekaźnika 87 ( po podaniu napięcia na cewkę przekaźnika ma dopiero przejście między 87/30 )
4) Masa (-) na cewkę przekaźnika 86
5) Plus (+) z sterownika ogrzewania wyjście załączające wentylator na cewkę przekaźnika 85 ( webasto Termo Top pin nr 4 w wtyczce 6sio pinowej)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 08:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
kurol napisał(a):
Do wody potrzebujesz redukcje 16/20 (...)
Ciesz chlodzaca szeregowo,zasilanie nagrzewnicy odpinasz i podpinasz do pieca,od pieca dajesz do nagrzewnicy

Kolejny dowód że "na forum jest wszystko" (kopyrajt baj Kenobi :) )
Wczoraj zabrałem się za porządkowanie węży wodnych i lekko zdziwiłem się, że w wyjście z pieca idzie na przednią nagrzewnicę ale widzę, że nie u mnie pierwszego. Woda wraca do pieca z przedniego króćca zaworu, czyli rzeczywiscie piec jest wstawiony w ciąg tego weża. Problemem jest, że na króćcach pieca są 10-centymetrowe rurki gumowe, potem 4-centymetrowe rurki metalowe i dalej jakieś grube i sztywne przewody z napisem gumotech i niebieskim paskiem wzduż. No i na połączeniu tego weża z rurką metalową zaczeło ciec. Mam sklep z weżami wszelakimi, w tym samochodowymi od chłodzenia marki Semperit, wiec kupie sobie nowe, ale niepokoję się po co te pośrednie rurki metalowe czyli to cztery dodatkowe miejsca przecieków. Co Kurolu miałeś na myśli z tą redukcją?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Z piecyka jest wyjscie fi16,a nagrzewnica ma fi20.
Redukcje kolega dotoczyl mi metalowe w pracy.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W ktorych miejscach dałeś redukcje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Jedna mam zaraz przed nagrzewnica,a druga zaraz za powrotem z silnika ale to chyba obojetne.
U Ciebie pewnie za te redukcje robia wpomniane rurki metalowe.
Tez mam zalozone semperity i sa strasznie miekkie,trzeba uwazac przy ukladaniu na zakretach bo sie lubia zapadac.
Staraj sie nie uzywac opasek skrecanych sruba,tylko zakladaj sprezynowe,tak jak szly w oryginale.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 12:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co do opasek sprężystych to mają one bardzo wąski zakres "regulacji". Czym sie kierować kupując jak nie ma już oryginału do porównania?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 12:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Dlatego sa produkowane w wielu rozmiarach.
Na allegro znajdziesz
Mialem linka do goscia z Wieliczki pod Krakowem ktory mial pelen wybor tylko mi sie gdzies zapodzial.
Mozna tez powyciagac z jakiegos zloma.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB