T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 06:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lutego 2015, 20:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Takie pytanie mi się nasuwa, bo wydaje mi się że coś jest nie tak, ale zanim zacznę grzebać to wolę się upewnić że jest po co:)

Sprawa dotyczy mojego multika 2,4 92r. bez klimy
Kiedy mam włączony obieg zamknięty nawiewu to dmuchawa ładnie dmucha i wyraźnie czuć, że różnicę pomiędzy 1,2,3 i 4 biegiem. Kiedy włączę obieg otwarty to na 4 chodzi jak przy zamkniętym na 2 - czyli ledwo ledwo. Pytanie czy to jest normalne? Czy nawiewy uruchamiane są podciśnieniem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lutego 2015, 21:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wentylator się kończy, łatwiej mu dmuchać przy obiegu zamkniętym niż otwartym przez filter (pyłkowy, o ile go posiadasz)

Jak masz filtr pyłkowy to go wymień na początek.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lutego 2015, 21:13 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
jak by kończył się wentylator to nie było by różnicy czy zamknięty czy otwarty , ściągnij filtr kabinowy (pyłkowy) jeżeli masz na ile to możliwe sprawdź kanał czy tam coś nie wpadło i nie zatkało i włącz nawiewy ale bez filtra i z otwartą maską .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lutego 2015, 22:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Wstyd się przyznać, ale wyszedłem z góry z założenia, że nie mam filtra kabinowego:) Możecie podpowiedzieć, gdzie go szukać? Jeżeli jest to musi być w tragicznym stanie, bo powietrza wymieniałem już 2 razy - miałem sporo szutrówek przez ostatni rok :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lutego 2015, 23:02 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
jak stoisz przodem do samochodu nie wiem jak w 92 ale powinien być po lewej stronie w obudowie plastikowej , lub będzie otwór tak jak by do środka samochodu sprawdź ten kanał i powinna wtedy z maski wystawać taki płaski kanał który po zamknięciu maski złączy się z tym otworem posprawdzaj te kanały w masce . O ile się nie mylę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lutego 2015, 23:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
www.t4-wiki.de/wiki/Pollenfilter


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 lutego 2015, 09:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
żółf napisał(a):
Wstyd się przyznać, ale wyszedłem z góry z założenia, że nie mam filtra kabinowego:) ...

Wydaje mi się, że nie masz filtra, ale mogę się mylić.

Tak masz pod maską?
Obrazek


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 lutego 2015, 14:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
rafflex napisał(a):
żółf napisał(a):
Wstyd się przyznać, ale wyszedłem z góry z założenia, że nie mam filtra kabinowego:) ...

Wydaje mi się, że nie masz filtra, ale mogę się mylić.

Tak masz pod maską?
Obrazek


To mój ryjek:)

Sprawdzałem i we wlocie powietrza w ścianie grodziowej jest tylko dmuchawa, w masce po drodze powietrze też na żaden filtr nie trafia

Sprawdziłem jeszcze na spokojnie ten nadmuch i w wnioski są takie:

Na szybę dmucha zawszę tak samo, jednak na nogi znacznie mocniej jeżeli włączę obieg zamknięty - włącza się jakby dodatkowa dmuchawa i coś mi podpowiada że to całkiem normalne :), więc chyba niepotrzebnie zasiałem panikę :)
A że wentylatory mają już po malutku dość to całkiem możliwe, bo zaczęły wyć. Czy można wymienić same łożyska czy są nierozbieralne?

BTW t4 cudownie mi się jeździ, ale jest kilka małych minusów m.in fakt, że strasznie długo się silnik grzeje - myślałem o dogrzewaczu, proszę powiedzcie mi, bo na allegro jest ich mnóstwo, ale nie ma do nich sterowników. Czy muszę mieć do tego jakiś sterownik zamontowany, czy wystarczy zwykły przycisk on/off zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 lutego 2015, 15:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
O ogrzewaczu to poczytasz w innym temacie.

A odnośnie filtra, to proponuję "pożyczyć" od żony/dziewczyny parę rajstop i założyć na wlot powietrza.
Zawsze to trochę kurzu wyłapie.
Kurol ma tak zrobione i dobrze działa.
Coś w tym stylu, tylko postaraj się lepiej to zrobić.
Obrazek


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 lutego 2015, 15:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
2.4D nie może być niedogrzany to nie TDI, zamiast szukać dogrzewacza poszukaj usterki
sprawa temperatury w 2.4D jest na forum opisana na wszystkie możliwe sposoby, od termostatu po usterkę zegarów źle pokazujących temperaturę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 lutego 2015, 17:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Kenobi napisał(a):
2.4D nie może być niedogrzany to nie TDI, zamiast szukać dogrzewacza poszukaj usterki
sprawa temperatury w 2.4D jest na forum opisana na wszystkie możliwe sposoby, od termostatu po usterkę zegarów źle pokazujących temperaturę


Jak już się zagrzeje to jest ok, chodzi o to że do temp. pracy żeby doszedł to muszę z 20km zrobić, bo przeważnie pierwsze 8 jadę cały czas z górki:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 lutego 2015, 21:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Termostat


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 00:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
W czerwcu zmieniałem chyba na febiego, więc szybkoby wysiadł. Dla pewności zrobię pomiary termometrem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 00:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Żaluzje na wentylatorach są? Otwarte rano czy zamknięte?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 01:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
są i nawet działąją:) - przynajmniej ostatnio działały, sprawdzę jeszcze jutro dla pewności


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 19:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Całkiem normalne co do awarii termostatu, tylko Wahler żaden inny


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2015, 11:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Znalazłem w pewnym miejscu - jest tam też i te zdjęcie powyżej i tam było napisane że:
" jak juz tak chcecie preciwpyłka, to kupcie na allegro obudowe z 2000 roku, 3 x srubka imbus i macie przeciwpyłkowego, tylko musi byc z mocowaniem, i chyba jeszcze guma w maske musi byc inna :) "

"Ja zastosowałem gazę - taką z filtrów od klimatyzacji domowych.
Założyłem na wlot powietrza i obwiązałem sznurkiem lub gumką.
Po przejechaniu 2 tys. km cała gaza jest czarna od syfu"

A ja zastanawiam sie nad gąbką - zwykłą taką z kąpieli, którą potem można przemyć i włożyć ponownie.
Wczoraj wyjmowałem wszystkie rurki od nawiewów, miejsca mało, całe szczęście że są łączone i można je rozpiąć - wszystkie przemyłem - syf, syf, syf, aż strach pomyśleć co wdychałem podczas jazdy.
Pozdrawiam


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2015, 13:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Victus napisał(a):
....
A ja zastanawiam sie nad gąbką - zwykłą taką z kąpieli, którą potem można przemyć i włożyć ponownie....

O gąbce zapomnij.

Moim zdaniem jak już chcesz zrobić taki filtr, to najlepiej będzie użyć owatę.
Obrazek
Też można ją użyć kilka razy, ale to już taka wersja super budżetowa, bo kawałek owaty to koszt znikomy i szkoda bawić się w płukanie czy mycie. Najprościej dociąć i wymienić.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2015, 22:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Przeglądałem z rana internet i natknąłem się na owatę - coś takiego pamiętam kiedyś w polonezach i fiatach zakładało się na wierzch filtru powietrza. Myślałem o tym ale wydaje mi się że za cienkie, gąbkę już włożyłem, dodatkowo owinąłem ściereczką do ścierania a drugą użyłem do mocowania i do tego jeszcze zwązałem z boku, wygląda to jak patent z pończochą.
Dlaczego nie stosować gąbki ???? Pleśnieje czy coS innego ???


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Ostatnio edytowano czwartek, 19 marca 2015, 23:06 przez Victus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2015, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Victus napisał(a):
Dlaczego nie stosować gąbki ????

Bo słaby przepływ powietrza jest przez gąbkę.

Owata (może nie taka zwyczajna) jest stosowana we wszelkiego rodzaju filtrach, choćby w okapie kuchennym, ale też jako filtry w wentylacji, więc się sprawdza.
Teraz pewnie nie, ale z gąbką założoną na wlocie powietrza, to w zimie będziesz miał zaparowane szyby.
A jeszcze jak opatuliłeś ją szmatami to niby jak tam powietrze ma wlecieć?
Ja szmat używam, żeby zatrzymać powietrze - na przykład jak mi zimą wieje spod okna w dużym pokoju ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB