T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 października 2021, 15:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Tak ale mam dawcę w opłakanym stanie. Nie wiem czy da się uratować . Ja tego nie naprawię. Dlatego pytam czy ktoś ogarnął ten temat. Żeby było ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 października 2021, 17:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Napewno autor tych zdjęć które wstawiłem. Jeżeli sam nie dasz rady to daj jakiemuś elektronikowi niech to naprawi. Nie powinno być dla niego żadnego problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 października 2021, 19:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Ok dzięki za info jeśli , coś będę wiedział po naprawie dam znać. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 11:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Rozwinę skrót myślowy Kolegi @bigos1966-a bo mam wrażenie że nie do końca do Ciebie trafiło: najczęstszą przyczyną awarii elektroniki samochodowej są tzw. zimne luty, czyli pęknięcia (przerwania przewodnictwa) lutowia od drgań. A tę przypadłość bez kłopotu naprawia się zwykłą lutownicą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 20:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
To jest moje właśnie rozebrałem chyba stan mówi sam za siebie . Muszę jakość oczyścić i przyjrzeć się jak jest polutowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Trochę nieostre zdjęcie te od strony druku. Ale na jednym z tranzystorów masz zimne luty. Wyczyść wszystko pędzelkiem, popraw luty i powinno śmigać dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 21:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Dziękuję P Bigos , wysłałem na priv może lepsze będą zdjęcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 21:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja na telefonie słabo widzę, ale weź silne szklo powiekszajace to zobaczysz obwodowe pekniecia. Stożek cyny z wlutowaną koncówką elementu będzie sie skladal z dwóch fragmentów, jednego przylutowanego do płytki i drugiego oblewajacego końcówkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 21:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Poprawione zdjęcia wrzucam.
Załącznik:
247182217_209483934622301_2685982623830199111_n.jpg

Załącznik:
247600021_3059500534376940_7787492702727622716_n.jpg

Załącznik:
248006071_202862965302724_6070507833204595659_n.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 października 2021, 21:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Właśnie jutro po lupę śmigam . Bo jedyna w domu zaginęła. Dziękuję za info . Dziękuję Kenobi za zdjęcia w lepszej jakości. Jutro działamy jest światełko w tunelu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 października 2021, 00:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wymyj płytkę w izopropanolu. Zrób nowe zdjęcie, głównie tego fragmentu gdzie jest utleniona cyna. Tak jak pisałem wyżej lutownica w ręce i polutować na nowo te styki.

Po przejrzeniu tych zdjęć na kompie odkręć jeszcze te 3 śrubki od blaszki która dociska te 3 tranzystory lub tyrystory do radiatora. Dobrze by było wymienić pastę termiczną między tymi elementami a radiatorem. Prośba do Ciebie zrób zdjęcie tych tyrystorów, jestem ciekaw co to jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 października 2021, 19:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Załącznik:
247046872_1064541770976996_5989852479702945930_n.jpg

Załącznik:
245048413_1522015671497528_141503423816539741_n.jpg

Załącznik:
247598379_552560429394068_2433158389399963904_n.jpg

Załącznik:
245502125_663608931293013_2757559766100844218_n.jpg

Załącznik:
246031347_414858507012558_3383616846262020382_n.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 października 2021, 23:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Pięknie wyczyszczone i polutowane. Będzie działać na 99%. Polak potrafi. Dzięki za zdjęcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 października 2021, 20:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Właśnie tyrystory BTS 132 okazuje się uszkodzony , więc zamawiam zobaczymy co dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 października 2021, 20:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To są tak proste układy że wymiana wszystkich elementów to niski koszt. Podrzucę wam linka do tego tranzystora. https://pl.aliexpress.com/item/1472942474.html?mp=1


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 października 2021, 09:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Witam dziękuję za podpowiedź zamówiłem z Ali . Dziękuję i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 18:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2022, 21:26
Posty: 1
model: Vw
silnik: T4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Użyj tłumacza Google z CZ
Wykorzystałem tutaj kilka zdjęć z forum

Dzień dobry.

Miałem tutaj problem, który został rozwiązany. A że tylny wentylator go nie regulował (niższy na gorące powietrze) kręcił się przez max. Więc wentylator nawet się nie wyłączył.
Ściśle mówiąc mam VW T4 caravelle 75 kW rok 99 (niebieskie budziki) i posiadam klimatronikę.
Skupiłem się na części, która kontroluje prędkość wentylatora. Patrz rys. 1.
To małe czerwone pudełeczko, które jest przymocowane bezpośrednio do tej nagrzewnicy pod samochodem. Więc kiedy spojrzysz pod samochód, możesz to zobaczyć. Zobacz rysunek 111.
Na zdjęciu 112 znajduje się lokalizacja części grzewczej.
Ta część jest oznaczona jako moduł zasilania ITR 5DS 006 455-01, tam jest drugie oznaczenie: 701 907 521 i pochodzi z firmy HELLA (sfotografowane na pierwszym zdjęciu)
To, co szukałem w internecie i nazwałem, zostało opisane jako rezystor (rezystora), ktoś nazwał to rezystorem wentylatora (ale to nie jest zwykły rezystor), a także powiedziano mi, że to się nazywa język.
Oczywiście po odłączeniu tego podzespołu wentylator w ogóle się nie kręci.
Są więc trzy drogi.
1) Zdobądź część zamienną. (Nowy / używany)
2) Naprawa
3) Wymień część na inną

1) Znalezienie tej części jest moim zdaniem problemem. Myślę, że to niewiele, a kiedy zostanie znalezione, ludzie chcą za to nonsensu. Może jeden pan z Pragi chciał ode mnie 7000. Wiele osób oglądało, ale nie mieli imprezy. Zajrzałem na allegro.pl. I tam część błysnęła na chwilę, ale potem już jej nie znalazłem. Znajomy dostał go dla mnie na Ukrainie i chciałby dla niej w wysokości 1500 CZK, czego również nie wziąłem w domenie czegoś w okolicy.
Inną rzeczą jest to, że część będzie używana i nie wiesz, jaki będzie stan. Fakt, że część znajduje się pod autem w niesprzyjających warunkach, więc powiedziałbym, że po 20 latach nie będzie cudu. Będzie dość podobnie do tego, co usuniesz ze swojego auta (podał w temacie naprawy)
Więc nie szedłbym już dalej tą trasą.
Po nieudanym zakupie postanowiłem przyjrzeć się części i spróbować ją naprawić.

2) Naprawa.
Po oczyszczeniu weź mały śrubokręt i ściśnij czarną osłonę, która zakrywa trzy przewody. Jest całkiem dobrze uszczelniony odrobiną kleju. Powinien był mnie wycisnąć, a ponieważ nie ma instrukcji naprawy (przynajmniej nie znalazłem), więc odciąłem go nożem. (Nie musisz go ciąć, na pewno wyjdzie jak idzie w górę) patrz zdjęcie 2, Odepnij trzy przewody i wyczyść akt w kolejności (zgub aż akt osiągnie stan płynny i postukaj nim w podkładkę, akt ładnie kapie.) Jeśli masz go odłączony i styki są czyste, możesz zdjąć czerwoną osłonę .
Więc w końcu dochodzimy do elektroniki, patrz fot. 3,4,5,6
Jak widać, wilgoć dostała się do części i jest mocno skorodowana i utleniana. Teraz weź szczoteczkę do zębów i wyczyść cały obwód drukowany sprayem izopropanowym, roztworem (lub czymś, co myjesz. Użyłem tego sprayu izopropanowego. Wystarczy woda destylowana lub alkohol techniczny, ale nie mam z tym doświadczenia)
Po wyczyszczeniu wydruku dowiedziałem się, że część obwodu drukowanego była całkowicie utleniona i brakuje ścieżki .
Połączyłem trzy przewody, które odlutowaliśmy w pierwszym kroku (czerwony i brązowy niebieski) i jak najszybciej poszedłem z powrotem włożyć do samochodu. Wentylator był już wyregulowany na dwie różne prędkości (ewentualnie 3 lub 4 prędkości, nie pamiętam dokładnie) Ale mimo to wentylator mógł być całkowicie wyciszony i nie wyłączany.
Więc problem nadal się utrzymywał, ale była nadzieja, że ​​jestem na dobrej drodze.
Po bliższym zbadaniu i zmierzeniu prasy doszedłem do wniosku, że jeden z triaków prawdopodobnie zostanie złamany.
Odpaliłem je i zmierzyłem. Jeden został przełamany.
Więc szukałem tej części o nazwie BTS132
Nie znalazłem jej nigdzie w Czechach. Jestem tu dopiero po znaku. Nie jestem ekspertem, który odważyłby się znaleźć część o podobnych parametrach, ale gdyby ktoś chciał się tym zająć to mam datasheet ze wszystkimi parametrami tej części BTS132 (postaram się podpiąć pod artykuł ale ja może wyszukiwać w Google)
Więc dostałem dokładnie tę część i udało mi się zdobyć alliexpress.
Wpisz 1 sztuk/partia BTS132 TO-220 w magazynie w wyszukiwarce
Link, który nie zawsze jest aktualny:
http://www.aliexpress.com/item/14729424 ... mainSearch
Cena części to 15 CZK plus wysyłka około 10 CZK
Na tym etapie skończyłem, bo zamówiłem go w zeszłym tygodniu, czyli na początku lutego i napisali mi przewidywany czas dostawy około kwietnia
Teraz do ciebie. Dlaczego wysłała? Może to być utlenianie i zwarcie, które spowodowało zawilgocenie. (całkiem możliwe), ponieważ utlenił ścieżkę obwodu drukowanego, więc część nadal włączana i wyłączana do zniszczenia., co dociska BTS132 do radiatora i tym samym BTS132 po prostu źle dotknął radiatora i ugotował.
Dlatego zalecam upewnienie się, że BTS132 dotyka języka chłodzącego, wyginając płytkę tak, aby się trzymała. Albo (chcę to zrobić) usunąć te piramidki na chłodnicy, które przechodzą przez ucho BTS132, wywiercić tam otwór, zrobić gwint i przykręcić BTS132 śrubą. Trochę trudniej, ale uważam, że to właściwy ruch. Dlatego podejmij ten krok według własnego uznania.
Tylko jeśli masz możliwość dostać gdzieś pastę termoprzewodzącą, którą umieszcza się np. pod procesorami, to smarujesz ją trochę między radiatorem a BTS132.
Złóż część, przyklej ją tak daleko, jak to możliwe, aby wilgoć nie dostała się tam, i przymocuj trzy przewody.

Czyli czyszczenie wydruku / Łączenie ścieżek, które zniknęły, Zmierzyłem i wymieniłem BTS132, Dodałem pastę, zagięcie i klej.

Myślę, że głównymi są zdjęcia, których gdybym miał przed demontażem, nie bałbym się ich tak bardzo.

Ostatnie opcje to:
3) Wymień część na inną
Przez inną część rozumie się tę samą część, ale od innej marki pojazdu
To była praca mrówek, ale dowiedziałem się, że hella zrobiła tę część dla dwóch kolejnych pojazdów. (jeśli ktoś przyjdzie dalej, dodaj)
Pierwszy pojazd to Vw phaeton o numerze części 3D0 907 521 A VOLKSWAGEN PHAETON ta część powinna być taka sama, ale kolory będą miały inne złącze, patrz zdjęcia 31, 32 Nie znam położenia części w pojeździe . I nie próbowałem tej części. Wybrałem wariant numer 2
Drugi pojazd to AUDI A6 C4 o numerze części 5DS006455-02 lub 4A0820521A ta część jest czarna i również ma inne złącze. Patrz rysunki 20, 21 (dłuższy przewód niż T4) Element znajduje się z przodu samochodu, pod plastikową osłoną pod wycieraczką. Zobacz zdjęcie 23.
Kupiłem tę część, zrobiłem chwilową redukcję do testów i wentylator pracuje/
reguluje i można go wyłączyć tak, jakby wszystko było od producenta.
Cena części waha się od 400 CZK do 700 CZK normalnie w Internecie w sklepach, które sprzedają odnowione części lub prezentują się w ten sposób. Ale jeśli spojrzysz na bazar lub gdziekolwiek w Internecie, te samochody AUDI sprzedają dużo na części. Więc nie będzie miał problemu. (Samochód musi oczywiście mieć klimatyzację) Kolejną pozytywną rzeczą jest to, że część jest w całkiem dobrym miejscu, a nie na podwoziu jak T4, więc będzie w znacznie lepszym stanie.
Więc polecam przejść na trasę 3, odłączyć złącze i tam zasilić złącze z części, którą zniszczyłeś, aby pięknie Ci tam pasowała. Kolory drutu siedzą.

Przepraszam za błędy ortograficzne i mylące wyrazy twarzy, ale było to dla mnie wyczerpujące. Niech VW T4 służy Ci przez wiele lat.

Zdjęcia są na rajce.net
połączyć:
ne-moc.rajce.idnes.cz/VW_T4_Oprava_ovlad...zadniho_ventilatoru/



Za ten wpis autor nemoccrx podziękował: Adampio (środa, 16 lutego 2022, 12:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 12:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ostatni link Ci się popsuł, tutaj https://ne-moc.rajce.idnes.cz/VW_T4_Oprava_ovladani_zadniho_ventilatoru/ jest działający


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2022, 21:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zamiennik bts 132 dostępny w PL to
vnp20n07


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 2 bigos1966 (piątek, 11 listopada 2022, 19:25) • Probe041 (czwartek, 10 listopada 2022, 21:35)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB