T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 grudnia 2010, 12:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 11:16
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam problem z ogrzewaniem. Posiadam T4 Caravella 93r. 2.4D silnik AAB przestała mi grzać pierwsza nagrzewnica tył działa bez problemu. Przód coś tam lekko dmucha ciepłem ale tylko jak przejadę dłuższy odcinek i przycisnę gazu, gdy spadają obroty leci znowu zimne. Wymieniłem Płyn chłodzący na nowy, odpowietrzałem ją zaworkiem na wężach nie mam ubytków płynu i poziom jest prawie na max. Co do temperatury silnika to nie wiem jaka jest gdyż w zegarach wskazówka ledwo się wychyla z powodu uszkodzenia zegara. Posiadam również webasto gdy go odpale węże robią się gorące ale i tak dmucha zimnem ( webasto nigdy nie grzało nawet przy sprawnym ogrzewaniu)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 grudnia 2010, 23:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Hm możliwe że masz nagrzewnicę wywaloną czyli zapchaną


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 grudnia 2010, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:57
Posty: 102
Lokalizacja: rzeszów
model: multivan ll
silnik: AHY

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 16 razy
ja myślę że nie odpowietrzyłeś układu . musisz zagrzać do włączenia wentylatorów sprawdzić czy jest ciepła chłodnica i wtedy odpowietrz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 grudnia 2010, 20:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Nie wiem jak 2,4 ale 2,5 sam sie odpowietrza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 grudnia 2010, 21:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Żybis napisał(a):
Nie wiem jak 2,4 ale 2,5 sam sie odpowietrza
W starych harczokach nie ma tak dobrze :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 grudnia 2010, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 20 grudnia 2010, 20:45
Posty: 3
model: T-4 MULTIVAN
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Kolego mam chyba podobny problem więc dołączam się do postu.

Mam VW MULTIVAN 91 rok, silnik 1.9 TD (68KM), problem z ogrzewaniem zaczął się już w zeszłym roku (2 lata temu w zimie wszystko działało), ale nie ruszałem tego ponieważ auto jest mało używane zimą ze względu na malunki które się na nim znajdują. Wracając do tematu, podobnie jak u kolegi na postoju nie grzało, podczas jazdy coś tam przeciskało. Wymieniłem nagrzewnice i już po demontażu wiedziałem że to nie nagrzewnica bo przelot miała łady, ale wymieniłem na nową żeby ją wyeliminować. Poskładałem zalałem płynu, odpowietrzyłem i efekt ten sam, wolne obroty zimno, od 2000 w górę, ciepłe. Następne podejrzenie pompa wody i termostat. Dzisiaj zostały wymienione na nowe (ze starymi okazało się że wszystko ok) i dalej ten sam problem. Zadzwoniłem do kumpla który przyjechał swoją T4, żeby sprawdzić czy węże są dobrze podpięte, wszystko jest jak należy. Odłączyłem każdy wąż i sprawdziłem czy jest drożny, wszystkie ok, odkręciłem z boku bloku jakąś przelotkę w którą wchodzi wąż od chłodnicy, wychodzi przewód który teoretycznie powinien zasilać nagrzewnice i połączone jest to z blokiem, zapewne tam pompa przeciska płyn do układu ( ta przelotka podobna jest do obudowy jakiegoś małego termostatu, jeżeli ma tam być to go nie ma, ale dwa lata temu wszystko działało i też go tam nie było, z drugiej strony nie było by tak dużych różnic temperatury). Po zdemontowaniu tego wyleciał cały płyn chłodniczy, dlatego też ciężko stwierdzić czy jest tam ciśnienie czy nie, po odpaleniu auta na jakieś 3 sekundy, wycisnęło płyn, ciśnienia nie było za dużego, ale jak wyleciał prawie cały płyn to ciężko żeby się ciśnienie zrobiło. Na tym zakończyłem na dzień dzisiejszy i będę walczył jutro. Jeżeli ktoś miał coś podobnego i udało mu się rozwiązać ten problem to proszę o pomoc. Jak ja coś z tym zadziałam to opiszę co i jak.

Pozdrawiam

Jacek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 01:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
myśle ze obaj koledzy macie nie odpowietrzony uklad a to wymaga dłuzszej pracy silnika

odpowietrznik znajdujesie na węzach przy nagrzewnicy i mimo zego sie nawet calego wykreci potrafi sie zrobic maly zgozel ktory nie przepszcza plynu na zewnatrz nalezy wlozys śrubokręt i przetkać ,objaw drozności odpowietrznika to wyciek plynu na zewnątrz

foto odpowietrznika
Załącznik:
;lkjhgf.JPG


tą sytuację mialem w swoim aucie mimo uzyskania temperatury nic nie grzało dopiero
wykręcenie nakrętki odpowietrznikai przetkanie tego otworku załatwilo sprawę

nowakop

w 1,9 to uszczelka pod glowicą jak walnie lub sama glowica to wlaśnie moze być taki objaw

kolega Glan mial takie objawy jak Ty na postoju zimno podczaz jazdy grzało przyczyna

pęknieta glowica (mikro pękniecia ) wymiana zalatwila problem

PS pochwal sie tymi malunkami na forum ...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 20 grudnia 2010, 20:45
Posty: 3
model: T-4 MULTIVAN
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

U mnie jak odkręcam odpowietrznik to normalnie wywala wodę przez niego i to nawet z dużym ciśnieniem, dlatego dziwi mnie to że nie może przepchać przez nagrzewnicę. Ale jak odepnę powrót z nagrzewnicy to nie ma ciśnienie z nagrzewnicy. Mogę odpiąć przewód na odpalonym aucie i nic. Straciłem już dużo płynu, ale nie o to w tym chodzi, dzisiaj będę próby robił na wodzie jak się uda to zrobię to samo z płynem. Na jak długo zostawić odkręcony odpowietrznik ? Przez całe lato nie miałem żadnego ubytku płynu. Praktycznie płyn był zalany w zeszłym roku i tak aż do momentu prób z naprawą ogrzewania, a byłem nawet 1000 km w jedną stronę z lawetą. Wentylator się włącza normalnie. Gdzieś na forum wyczytałem że wkładają cienki wężyk w to odpowietrzenie, druga końcówka do zbiorniczka wyrównawczego i tak odpowietrzają.

Jak możesz napisać jak poprawnie odpowietrzyć, odkręcić i zostawić niech woda tryska, czy tylko poluzować żeby się sączyła?? Ile czasu tak trzymać .

Pozdrawiam

P.S.

Jak uporam się z ogrzewaniem to zrobię fotki i pokaże autko :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 grudnia 2010, 01:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
nowakop napisał(a):
Witam

U mnie jak odkręcam odpowietrznik to normalnie wywala wodę przez niego i to nawet z dużym ciśnieniem, dlatego dziwi mnie to że nie może przepchać przez nagrzewnicę. Ale jak odepnę powrót z nagrzewnicy to nie ma ciśnienie z nagrzewnicy. Mogę odpiąć przewód na odpalonym aucie i nic.

:)


masz dwie opcja zapchala się nagrzewniczka ale jest to dziwny przypadek

lub tez co mozliwe spadła linka z mocowania zaworu

foto
Załącznik:
DSC00095.JPG


akurat nie mam foto jak te węże idą musze jeszcze to sprawdzić moze masz zamienione?
co do odpowietrznika

odkręcasz na chwile przy uzyskaniu okolo 86stopni i otwartym ogrzewaniu malusi strumyczek poplynie plynu i juz chwilka moze 5-7 sekund po odpaleniu wentylatorów powtarzasz dla pewności musi być ok

tracisz moze 100-tke plynu

zrobie foto jak te węze so podpiete dla pewności

nagrzewnicę mozna sprawdzić powietrzem ( przedmuchać ) w obie strony


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 grudnia 2010, 19:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 20 grudnia 2010, 20:45
Posty: 3
model: T-4 MULTIVAN
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie,

Problem rozwiązany. Wychodzi na to że nagrzewnica była zapchana, a przez moją przeróbkę zatrzymałem obieg wody. Jak już pisałem wcześniej wszystko wymieniłem, przed wymianą przedniej nagrzewnicy, odłączyłem tylną nagrzewnice bo myślałem że coś nie tak z obiegiem wody, ciśnienie itp... i tu był mój błąd. Po wymianie nagrzewnicy nie zlikwidowałem mostku który zrobiłem na tylnej nagrzewnicy ( odpiąłem węże , wsadziłem przelotkę i zrobiłem coś a`la mały obieg, zamiast puszczać wodę na tył, pomyślałem że zyskam ciśnienie) okazało się że jak wyjąłem przelotkę i zaślepiłem przewody starymi świecami, następnie zalałem układ i odpaliłem auto coś tam dmuchnęło ciepłem, następnie zacząłem odpowietrzać przez ten mały koreczek na przewodzie do nagrzewnicy, ale coś mi nie pasowało jak odpowietrzenie na wlocie do nagrzewnicy ?!? Czy to jakiś błąd konstrukcyjny, bo dopiero po ściągnięciu opaski z drugiego przewodu i wypięciu jego poleciało ciśnienie, wyleciało z 1 litr płynu i ogrzewanie śmiga jak należy. Tylko teraz mam nowy problem, pękła mi plastikowa rurka do tylnej nagrzewnicy , przy samej płycie grodziowej i jak ktoś przerabiał ten problem proszę o podpowiedź, zastanawiam się nad rurkami miedzianymi bo nawet nie wiem czy ta rurka występuję jako część.

Pozdrawiam

P.S.

Jak wstawić fotki ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 grudnia 2010, 18:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
nowakop

naciszkasz (pelny edytor ) i reszta foto
Załącznik:
jak foto dodać.JPG


EDYCJA przez Kenobi
UWAGA
Poniższe zdjęcia zawierają błąd opisu. Zasilanie jest wężem z odpowietrznikiem, natomiast zawór ogrzewania znajduje się na powrocie z nagrzewnicy.

co do węzyków to odpowietrzenie powinno być na powrocie
Załącznik:
DSC00484.JPG

Załącznik:
DSC00482.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 października 2011, 18:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 16 października 2011, 12:00
Posty: 6
model: T4 1995
silnik: AJA 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Problem po wymianie płynu chłodniczego pojawił się i w moim T4, ledwo co leciało ciepło, ale zapewniam,że rady i sposób odpowietrzania układu ( chłodniczki ) stosowany przez nowakop-a, tylko w trakcie pracy silnika i zdjąc powrót ( wężyk) z nagrzewncy dodawać gazu aż poleci płyn całą rurą i dopiero załozyć wąż na wyjscie z chłodniczki, zapewniam, że dział i u mnie też zadziałało z czego jestem zadowolony, bez tch doswiadczeń na forum nie wiedziałbym jak sie do teo zabrać, bo tez uważam, iż to jest błąd konstrukcyjny, pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2013, 17:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 15:17
Posty: 18
model: multivan
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam, mam pytanie gdzie znajdę dokłądnie ten odpowietrznik? bo również mam problem z ogrzewaniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2013, 21:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
lukasz351 napisał(a):
witam, mam pytanie gdzie znajdę dokłądnie ten odpowietrznik? bo również mam problem z ogrzewaniem.


I WAŻNE INFORMACJE DLA NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW FORUM:
-każdy z trzech pierwszych postów usera z grupy "Nowi Użytkownicy" musi zostać zatwierdzony przez administratora lub moderatora;
-z chwilą zaakceptowania trzeciego postu nowy user automatycznie przechodzi do grupy "Zarejestrowani Użytkownicy" i uzyskuje pełny dostęp do zasobów i funkcji T4-forum.pl, które nie są dostępne dla nowych użytkowników czyli:
-możliwość samodzielnego pisania postów i tworzenia nowych wątków;
-dostęp do załączników i plików zamieszczonych na forum;
-dostęp do prywatnych wiadomości;
-dostęp do działu "Giełda"
-dostęp do forumowego czata.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2013, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 15:17
Posty: 18
model: multivan
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dzięki za info i bardzo proszę o pomoc:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 czerwca 2013, 13:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ktory z wezy do nagrzewnicy to w koncu zasilanie
Wedlug Andrewy lewy,patrzac od przodu samochodu,a wedlug wiki prawy http://www.t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmit ... _bis_75_kW


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 listopada 2020, 11:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2020, 05:38
Posty: 21
model: Transporter
silnik: 1.9D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Hej. Tez mam problem z ogrzewaniem zaraz po wizycie u mechanika Przed wizyta wszystko działało, grzał mocno i w miarę szybko.
Dziś odkręciłem korek i zobaczyłem że nie ma prawie w ogóle płynu a uszczelka od korka była pęknięta.
Przejechałem tak z 200km.
Możliwe ze to właśnie ta uszczelka i brak płynu spowodował brak ogrzewania?
Czy po zalaniu zbiorniczka płynem muszę odpowietrzyć układ?
Jeśli tak to proszę o instrukcje.
Zima idzie a w rękawiczkach się źle jeździ
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 listopada 2020, 12:37 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Na pewno musisz zmienić uszczelkę lub cały korek zalać płyn zakręcić, ja robiłem tak że pod węże doprowadzające płyn do przedniej nagrzewnicy kładłem czyściwo żeby nie zapaskudzić płynem silnika i odkręcałem odpowietrznik (zdjęcia powyżej), ja to robiłem na pracującym silniku i zimnym żeby nie oparzyć się gorącym płynem, zakręcałem ,potem na chwilę parę razy ''przegazowałem'' i znów odkręciłem odpowietrznik .I tyle ,a jeszcze uzupełnienie płynu w zbiorniczku, powinno pomóc .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 listopada 2020, 13:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2020, 05:38
Posty: 21
model: Transporter
silnik: 1.9D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Uszczelka wymieniona, płyn zalany pod minimum. Przejechałem z 5km żeby go przepędzić. Płynu nie ubyło, wycieków nie ma a odpowietrznik odkręciłem na włączonym silniku i wyleciało trochę płynu ,śrubka ma dziwne luzy i boje się tym kręcić bo do domu mam ze 200km.
W drodze powrotnej będę kontrolował poziom płynu.
Nie wiem jeszcze jak z ogrzewaniem bo nie nagrzał się wystarczająco długo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 listopada 2020, 19:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Jak będziesz go miał ciepłego sprawdz czy węże doprowadzające płyn do nagrzewnicy są też gorące ,jeśli będą słabo ciepłe to musisz odpowietrzać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB