T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 22:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
D2l suche


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 22:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
panowie to jest temat o D3WZ więc nie mieszajcie z D2L
chmielik załóż oddzielny temat o swoim problemie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 22:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
mikoli napisał(a):
Czy można założyć sterownik z D3W bez sitka do takiego z sitkiem :?: (bo to co kupiłem dla siebie jest w dość masakrycznym stanie i w razie potrzeby kupie drugie i będę próbował z dwóch jedno zrobić.


Rozkład pinów taki sam, moc też to powinno pasować. Jak będziesz się rozglądał za drugim daj znać to coś może znajdę sprawnego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 10:43
Posty: 21
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wewnątrz pieca rózni się wtyczką do sterownika-trzeba przekrosować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 21:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 19:32
Posty: 113
Lokalizacja: TORUŃ
model: Multivan syncro
silnik: mam :)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Czy jest ktoś z Torunia lub okolic kto pomoże przebrnąć przez temat nie pracującego dogrzewacza?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Uderz do grzesiex'a - jest z twoich okolic.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 16:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 00:21
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
robertd720 napisał(a):
Witam
Posiadam także dogrzewacz D3WZ
umnie jest taki problem że słychać jakiś wentylatorek że pracuje w tym piecu,na zewnątrz wydobywają się spore kłęby dymu,a od spodu z rurki wydechowej podgrzewacza cieknie paliwo.
Z tego co wyczytałem z powyrzszych postów,to wskazywało by to na niesprawną świecę i i sitko do wymiany.
A tak wogóle to ile samochód więcej spala paliwa jak podgrzewacz normalnie funkcjonuje .moje autko pali teraz średnio 10l/100km (2.5tdi)

Ok 0,5 litra na godzinę pracy pieca, więc stosunkowo nie dużo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 19:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.
Poziadam dogrzewacz D3WZ i mam taki problem.
Auto kupiłem niedawno. Po zakupie zorientowałem się że dogrzewacz nie działa, a mianowicie w pompce ułamał się jeden z pinów.
Odłączyłem dogrzewacz na wtyczce na jakiś czas w celu rozblokowania i zabrałem się do naprawy pompki. Przylutowałem kabelek i podłączyłem. Temp 0st uruchamiam auto po paru minutach dogrzewacz uruchamia się widać lekki dymek leci ciepło z tłumika lecz po paru minutach wyłącza się. I to jest moje pytanie co może być uszkodzone?. W razie czego mam drugą pompkę paliwa, ale chyba nowszą lub od D5WZ bo ma piny w plastiku i napisano na niej 3,1KW-5KW czy mogę ją założyć?
Założyłem tą pompkę i jest to samo piecyk uruchamia się na chwilę i gaśnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2011, 13:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Pompka od d5wz będzie pasować ale trzeba zmniejszyć dawkę paliwa. Sprawdź przewody paliwowe, wypnij pompkę paliwa i sprężonym powietrzem przedmuchać przewody w stronę do zbiornika i do dogrzewacza mogą być zasyfione. Po wymianie pompki kilka startów będzie nieudanych (zapowietrzony układ) najlepiej po wstawieniu pompki zdjąć przewód paliwowy z dogrzewacza i podawać na pompkę napięcie (impulsowo bo inaczej spalisz pompkę) do czasu aż paliwo zacznie wypływać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2011, 13:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
BUNIEK napisał(a):
Pompka od d5wz będzie pasować ale trzeba zmniejszyć dawkę paliwa. Sprawdź przewody paliwowe, wypnij pompkę paliwa i sprężonym powietrzem przedmuchać przewody w stronę do zbiornika i do dogrzewacza mogą być zasyfione. Po wymianie pompki kilka startów będzie nieudanych (zapowietrzony układ) najlepiej po wstawieniu pompki zdjąć przewód paliwowy z dogrzewacza i podawać na pompkę napięcie (impulsowo bo inaczej spalisz pompkę) do czasu aż paliwo zacznie wypływać.



Tak zrobiłem ale piecyk cały czas uruchamia się tylko na chwilę i gaśnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 19:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 10:43
Posty: 21
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Układ chłodzenia dobrze odpowietrzony?Jak się wyłącza?Gwałtownie,zanika płomień(słuch),czy się przedmuchuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 15:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
sabse88 napisał(a):
Układ chłodzenia dobrze odpowietrzony?Jak się wyłącza?Gwałtownie,zanika płomień(słuch),czy się przedmuchuje.


Po dalszych oględzinach stwierdziłem że elektryczna pompka obiegu wody nie działa. Wymieniłem ją i sprawdzę w poniedziałek rano czy się załączy i jak długo chodzi. Być może nie było dostatecznego obiegu wody i wyłączał się bo osiągnął zbyt dużą temperaturę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 18:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Pisałeś że dogrzewacz a do niego niepotrzebna jest elektryczna pompka wody, co innego ogrzewanie wodne postojowe. Jak długo pracuje, 5 min. 10 min. Przysłuchaj się pracy dogrzewacza pisał już o tym sabse88.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
BUNIEK napisał(a):
Pisałeś że dogrzewacz a do niego niepotrzebna jest elektryczna pompka wody, co innego ogrzewanie wodne postojowe. Jak długo pracuje, 5 min. 10 min. Przysłuchaj się pracy dogrzewacza pisał już o tym sabse88.


Pisałem i tak jest to podgrzewacz d3wz i pomka obiegu też jest. Jest to fabryczna intalacja pompka chodzi chyba cały czas po włączeniu zapłonu. poniżej jest jakiś zawór sterowany podciśnieniowo zamyka się on po odpaleniu auta lecz nie wiem kiedy otwiera. Popatrzcie na schematach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 07:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kubik224 napisał(a):
Jest to fabryczna intalacja pompka chodzi chyba cały czas po włączeniu zapłonu.


nic z tych rzeczy !! ( jest na forum wszystko wyjaśnione kiedy, dlaczego i jak ona działa ),
pompka nie ma nic do działania dogrzewacza, uruchamia się on tylko po włączeniu silnika jak dostanie sygnał z alternatora właśnie z tego powodu, że musi być obieg cieczy wymuszony główną pompą[

kubik224 napisał(a):
Po dalszych oględzinach stwierdziłem że elektryczna pompka obiegu wody nie działa.

poczytaj forum, bo skoro nie wiesz kiedy ona powinna działać to prawdopodobnie bez sensu ją wymienisz

kubik224 napisał(a):
poniżej jest jakiś zawór sterowany podciśnieniowo zamyka się on po odpaleniu auta lecz nie wiem kiedy otwiera


wtedy gdy potrzeba aby pompka spełniła swoje zadanie i pompowała płyn z małego obiegu wprost do dużego na chłodnicę, czyli po wyłączeniu silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 18:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Dzisiaj rano sprawdziłem dogrzewacz i jest bez zmian uruchamia się po ok 1min pracuje ok 30-40s i koniec jego pracy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie
Ten dogrzewacz ma chyba lekkie odpały po paru dniach od uruchomienia go ze snu zimowego (niewiem jak długo nie chodził) raz działa powiedzmy z 15min póżniej wsiadam do auta i jadę to nie wiem kiedy się wyłącza, a raz działa ok 1 min i wyłącza się.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 19:23 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zewrzyj styki w kostce czujnika temp zewnętrznej i obserwuj zachowanie dogrzewacza. Jak będzie działał aż do rozgrzania motoru do temp ok 70-80 stopni to masz winnego.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 20:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Zewrzyj styki w kostce czujnika temp zewnętrznej i obserwuj zachowanie dogrzewacza. Jak będzie działał aż do rozgrzania motoru do temp ok 70-80 stopni to masz winnego.


a w razie niesprawnego czujnika gdzie mogę go kupić jak on się nazywa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 20:27 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
W ASO, numeru części 701 959 625. Tutaj więcej na temat dogrzewacza i czujnika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB