T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 17:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Obstawiam za niskie napięcie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 17:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Kurol też tak obstawia - jeszcze nie sprawdzałem.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 18:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Czy d3wz jest diagnozowalne kompem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 18:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 18:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Wolałbym mieć wiedzę, że mam walnięty sterownik, niż zdiagnozować błąd F11 - za niskie napięcie.
Czyli tak naprawdę wszystko, od ugnitego gdzieś przewodu (powodzenia w szukaniu), poprzez zaśniedziały pin (w tym na pompce paliwa), poprzez walniętą świecę, po zimne luty sterownika.

D3WZ jest jak najbardziej diagnozowalny komputerowo, tylko nie VCDSem i podobnymi mu - co miał na myśli zapewne Probe :)

Oto dowód:
Załącznik:
start.JPG

Załącznik:
środek.JPG


Nie ma to jednak wg. mnie sensu, bo to samo robi się szybciej zegarkiem, tylko bez wizualizacji.

Kup ten sztyft na początek, nawet jak to nie to, to jeść nie woła.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 18:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
No to potrzebujesz miernik z pamięcią wartości min podpięty przy samym piecu. U mnie w trakcie odpalania pieca tam spadało do 10V a na aku 12,3V


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 19:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Ok. Zacznę w takim razie od zakupu sztyfta.
Kiedyś pisałeś, Pawełku, że lepszy jest oryginał w używce niż nowy zamiennik.
Taki zamierzam kupić.
A w międzyczasie zanim przyjdzie przesyłka sprawdzę napięcie.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przyczyny tego błędu (jeśli w ogóle to on) mogą być prozaiczne, banalne, a znalezienie polega na farcie - jeśli to nie sztyft to współczuję


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 listopada 2019, 11:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Najlepiej odczytać jaki jest błąd, ale jeśli po przedmuchu nie chce wystartować to raczej sterownik, a wydłubanie sterownika i naprawa to max 3 godziny, dłużej zastyga zalewa. Chyba że faktycznie spadek napięcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 listopada 2019, 13:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Buniek a czym zalać najlepiej sterownik po takiej naprawie?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 listopada 2019, 19:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
POLASTOSIL M-2000 z katalizatorem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 20:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Panowie mam pytanie, czy na rezerwie d3wz może nie wystartować.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 grudnia 2019, 10:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To zależy skąd ma podane zasilanie paliwa i jak nisko w zbiorniku.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 grudnia 2019, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Czyli jak zasysa paliwo bezpośrednio ze zbiornika, to może rurka nie sięgać do poziomu paliwa i wtedy nie wystartuje.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2020, 11:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
garbaty napisał(a):
też mam d4ws i sztyft można zakładać....

Mam pytanie:
Co w takim razie należy zrobić, by wymienić świecę na sztyft.
Zanim wezmę się do podmiany chciałbym wiedzieć z czym muszę się zmierzyć.
Przede wszystkim co z kabelkami od sztyfta, bo świeca nie ma takich.
O ile samo mocowanie wygląda na takie samo (zdjęcie świecy z internetów), to pierwsze co się rzuca w oczy, to to,że świeca nie ma kabelków, a sztyft ma.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2020, 18:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
samo połączenie kabli to nie będzie fllozofia. + sztyftu podpiąć do przewodu który konektorem oczkowym przykręcasz do świecy. drugi do masy. użyj dobrych konektorów. Co do dopasowania gwintu i długości sztyftu musisz podpytać Stefano, na pewno dobierze jak trzeba.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 stycznia 2020, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Taki sztyft ma już fabrycznie przyczepione kable i w D3WZ w wersjii bez sitka, czyli 251864, wkręcasz ten sztyft do pieca zamiast świecy, a później delikatnie prowadzisz kabelki pod silniczkiem wentylatora do wtyczki 10-cio pinowej. Tą wtyczkę należy otworzyć z jednej i z drugiej strony od strony kabli i wypiąć stare kabelki te od świecy. W to miejsce wsunąć nowe kabelki od sztyftu i zamknąć zabezpieczenia. Na żeńskich konektorkach od sztyftu przed ich włożeniem trzeba poodginać wąsy, które zabezpieczają konektor przed wypadaniem.
Do sztyftu używamy specjalistycznego klucza Fi 12 mm z wycięciem na kabelki, a jak się nie ma to oczkowego pełnego, którego można później wyjąć przez nie wpięte jeszcze kable. Dokręcamy delikatnie, by nie uszkodzić sztyftu. Pilnujemy też sztyftu przed upadkiem czy zgnieceniem bo się zaraz złamie, lub uszkodzi ta jego część, do której są przyczepione kabelki. Nie używać klucza płaskiego Fi 12, bo się zdeformuje sześciokąt i wykruszy klej.
W przypadku pieca D3WZ z sitkiem czyli 252121, lub postojówki D4WS 252123, trzeba wypiąc z 14-sto pinowej wtyczki, stare iiny z kablami od świecy, za pomocą specjalnego przyrządu, lub cieniutkiego szpikulca i po odgięciu zabezpieczeń wsunąć nowe konektory od sztyftu. oczywiście wcześniej wkręcamy sam sztyft do 'gaźnika' z sitkiem.
Można też prościej uciąć gdzieś w połowie stare kabelki od świecy i doczepić te od sztyftu, robimy to oczywiście bardzo starannie na 'zakładkę' i wciągamy na to koszulki termokurczliwe.
Biegunowość kabelków obojętna.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155



Za ten wpis autor Stefano podziękowali: 3 Probe041 (wtorek, 28 stycznia 2020, 21:32) • rafflex (wtorek, 28 stycznia 2020, 21:16) • słowik (środa, 29 stycznia 2020, 10:55)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 stycznia 2020, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Dziękuję za wyczerpujący opis.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2020, 10:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@Stefano czym sie technicznie różni sztyft od świecy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2020, 20:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Świeca to spirala z drutu oporowego zalanego w porcelanie i obudowie metalowej, natomiast sztyft jest wykonany głównie z ceramicznego podłoża azotku krzemu, z żarnikiem wolframowym, drutem wolframowym osadzonym w azotku krzemu do matrycy, poprzez proces spiekania na gorąco.
Do zapłonu ON potrzebna jest temperatura pow. 600 st C, dobra świeca pobiera około10-12 A i taką temperaturę osiąga w ciągu kilkunastu sekund, ale już stara świeca co ma ponad 3-5 lat traci swoją oporność i przy napięciu 8 V, pobiera jedynie np. 6 A, przez co nie może osiągnąc wymaganej temperatury i smaży jedynie paliwo co widać po kłębach dymu z tłumika piecyka. Sztyf pobiera mniej prądu bo około 8 A i jest wieczny, bo nie zmniejsza swojej mocy w czasie....


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155



Za ten wpis autor Stefano podziękowali: 5 Adampio (czwartek, 30 stycznia 2020, 12:12) • peters (środa, 18 listopada 2020, 00:43) • Probe041 (środa, 29 stycznia 2020, 21:41) • rafflex (środa, 29 stycznia 2020, 20:59) • słowik (czwartek, 30 stycznia 2020, 14:22)
  Statystyki: 22.73%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB