T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 6 grudnia 2019, 07:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 14:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
Kupić żaden problem, w Sieci są. Tylko czym sie kierować przy wyborze zakresu? Tego nie znalazłem. Slimakową zawsze dociagniesz a te sprężyste same decydują ile zacisną.
Na przykład opaska "20" ma zakres 18,4-21,8mm (dane ze strony http://www.mirimpex.pl) ale nie wiadomo co to znaczy :(
Busa chcę zrobić raz a dobrze a nie ciagle patrzeć pod auto czy aby co znowu nie cieknie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 13:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie a jak macie zamontowany tłumik z webasta w którym miejscu ? możne ktoś jakaś fotkę zapodać?Msze zamówić nowe rurki do wydechu i go w końcu powiesić.Webasto narzazie testowałem bez wydechu i działa tak jak powinno.A wiecznie ostatnio u mnie brak czasu to tłumik lezy sobie i czeka na chwile montażu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 14:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
kurol napisał(a):
Ja mam zamontowane rurkami do gory,w rogu na przedniej podluznicy pod akumulatorem
Wpiete jest szeregowo w obwod przedniej nagrzewnicy

Ponieważ będę mocno grzebał w rurach wodnych i mogę coś pozmieniać, mam jeszcze jedno pytanie. Znalazłem pełen schemat układu chłodzenia dla silnika AAB (przecięty na dwa ze względu na sztywne forumowe 480 pikseli w pionie) z "additional heater", oznaczonym na rysunku numerem 11. Podgrzewacz ten (jak rozumiem Websato lub inny Eberacher) zasila na tym schemacie naraz obie nagrzewnice (13 i 14).
Czy jest jakaś zaleta wpinania Webasto tylko w obwodzie przedniej nagrzewnicy?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 19:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 22:58
Posty: 32
Lokalizacja: Prawie w Bydgoszczy
model: T4 syncro
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Montowałem u siebie webasto thermo top z/c i wyprowadziłem tłumik w taki sposób,
aby wykorzystać fabryczne wyżłobienie w osłonie silnika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 kwietnia 2016, 13:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2643
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 137 razy
Pomógł: 211 razy
Ja sie staralem zeby bylo jak w oryginale.
Nie kombinuj przypadkiem ze sztukowaniem oryginalnej rurki jakas zwykla znaleziona w garazu bo wiele nie wytrzyma.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 02:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
W tracie pogaduszek zlotowych dowiedzialem sie nieczekiwanie że DW50 daje sie diagnozować komputrem. A już miałem je wyrywac żeby sobie posprawdzac na stole czemu nagle ogłuchło.
Poniewaz mam silnik 2.4D to chyba niczego innego nie zdiagnozuję, wiec prośba o lopatologiczne wyjasnienie jaki kabelek mam kupić. Komputer do diagnozy to kilkuletni 10 calowy netbook Samsunga, na ktorym postawilem Windows 10.
Na Elektrodzie piszą, że ma to być kabel USB VAG KKL i takie kabelki są na Alledrogo nawet po 50 zl. ale ich kryptonim nic mi nie mówi :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 04:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2643
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 137 razy
Pomógł: 211 razy
U mnie dziala ten interfejs
https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-k ... -piny.html
Do diagnozy sluzy program thermo test do znalezienia w sieci.
Ale nie wiem ktora wersja dziala pod win 10.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: Adampio (poniedziałek, 19 czerwca 2017, 05:01)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 września 2017, 14:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
No to już wiadomo, u mnie padł sterownik. Dotarłem wczoraj do słynnego Stefano spod Stalowej Woli i w miłej atmosferze zdiagnozowaliśmy i w konsekwencji przywróciliśmy do życia moje DW50.
Najpierw podmianka samego sprawnego pieca pod moje kable - działa, potem prowizoryczna podmianka w moim piecu sterownika - też działa.
Na koniec montaż sprawnego sterownika na stale i... nadal działa <victory>
Przy okazji wyszło że podcieka jeden z przewodów paliwowych, więc dostałem w pakiecie 30 cm nowej rurki.

No i teraz pytanie czy piec 90889A ma w sobie (wbudowaną) pompkę czy nie? Bo u mnie piec jest wpięty równolegle do powrotu paliwa (ma króciec wlotowy i wylotowy paliwa) i po kombinacjach z przewodami paliwowymi musiałem uruchomić silnik na minutę bo nie chciał zapalić . Z drugiej strony coś w piecu rytmicznie cyka przed odpaleniem... <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 01:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2011, 11:08
Posty: 17
model: T4 2.0 B , 2.5 TDI
silnik: AAC 84 , ACV 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Piec ma pompkę ale wewnętrzną, która wtryskuje paliwo na sitko z tego zbiorniczka wewnątrz, nie zassie Ci paliwa ze zbiornika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 22:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 324
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
Adampio napisał(a):
Z drugiej strony coś w piecu rytmicznie cyka przed odpaleniem... <bezradny>

Cyka przekażnik świecy żarowej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 22:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
Skoro "cyka" to rozumiem, że co chwila (częsciej niż co sekundę!) załącza świece i odpuszcza? Jeśli tak, to po co?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 00:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2011, 11:08
Posty: 17
model: T4 2.0 B , 2.5 TDI
silnik: AAC 84 , ACV 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
cyka wewnetrzna pompka paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 20:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 324
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
Groocha na pewno to pompka paliwa? W tych webastach inaczej sterowana jest świeca żarowa, impulsowo, za pompkę robi wentylator powietrza a paliwo dozuje mały elektrozaworek którego praktycznie nie słychać. Dlatego rytmiczne cykanie ustaje po odpaleniu webasta ponieważ świeca przestaje grzać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 21:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
@BUNIEK znasz może powód impulsowego zasilania świecy żarowej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 21:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 324
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
Niestety ale nie.
https://www.youtube.com/watch?v=lMfD62y-uwU
Tutaj słychać przekaźnik który cichnie po odpaleniu webasta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 21:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
Ja slyszę moj typowy stuk od 5 min 20 sek, a ponoc woda w wiaderku robi się coraz cieplejsza. U mnie jak odpali to slychac huk płomienia, zblizony do dzwieku plomienia lampy lutowniczej lub palnika spawalnicze go


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 73
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Adampio napisał(a):
@BUNIEK znasz może powód impulsowego zasilania świecy żarowej?
\
Swieca, sztyf z tym modelu jest zasilana z tranzystora, a nie z przekaźnika, to co słychać to zaworek paliwa, który upuszcza do palnika paliwo ze zbiorniczka. Na początku słychać go wyraźniej bo piec się rozpala i jest dość cicho, ale później jego cykl jest szybszy, przyśpiesza dmuchawa piec się rozpędza i stukanie słychać już ciszej i szybciej.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155



Za ten wpis autor Stefano podziękował: Adampio (wtorek, 3 grudnia 2019, 23:50)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2019, 19:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 324
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
W takim razie to moja niewiedza :oops: wiem że są dwa rodzaje sterowników dw50 w tym jeden z przekażnikami, Stefano co w takim razie przestaje stukać w 2,25 minucie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2019, 23:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 73
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
CZE. Ten sztyft to grzeje max 2 minuty , dmuchawa w tym czasie idzie ma maxa i częstotliwość taktowania zaworka jest większa, wycisza się i myslę że o to chodzi.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB