T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 18 października 2019, 09:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2019, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 13
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie!
Zwracam się z do Was z problemem wycieku płynu chłodniczego z zaworka nagrzewnicy. VW T4 2,5 TDI 97r. ACV. 600tyś przebiegu
Wyciek obserwuje dopiero po nagrzaniu samochodu do temperatury 90stopni, dłuższej trasie i zgaszeniu samochodu.
Wyciek nie występuje na postoju oraz przy nagrzewaniu się pojazdu.

Chciałbym abyście mnie uświadomili czy mam rację. Zaworek ten działa jako zawór bezpieczeństwa i w momencie gdy jest za duże ciśnienie w układzie, dzięki niemu następuje upust cieczy ?
Sugerowałoby to, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodzenia, czyli musiałbym się przyjrzeć uszczelce pod głowicą. Czy niesprawny korek na zbiorniczku wyrównawczym może również powodować skoki ciśnienia cieczy w układzie ?

Ps. Samochód nie kopci, nie ubywa/nie przybywa oleju. Chodzi równo. Temperatura pracy w porządku.

Z góry dziękuję.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2019, 19:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
Jesli cieknie to jest popsuty czyli spękany, klasyka starych plastików. Na początku ciekną po mocnym rozgrzaniu, a z czasem strzeli zupełnie i wywali ci płyn całkowicie. Cała reszta twoich teorii o jakimś upuście zbyt dużego ciśnienia w tym miejscu to są tylko twoje wymysły pisząc delikatnie. Jedynym miejscem uchodzenie nadmiernego ciśnienia jest korek zbiorniczka, każde inne miejsce wycieku oznacza usterkę tego elementu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2019, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 13
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za odpowiedź. Po prawej stronie tego zaworka znajduje się taki mały prostokącik . Miałem wrażenie , że to z niego też cieknie i że to odpowiada za upust ciśnienia. W każdym bądź razie zdemontuje ten plastik i postaram się znaleźć nowy oryginalny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 13
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie. Aby być pewnym, że uszkodzony jest tylko elektrozawór postanowiłem go wyciągnąć i ominąć w układzie chłodzenia tylną nagrzewnicę. Także połączyłem wejście i wyjście z tylnej nagrzewnicy razem . Samochód osiąga normalną temperaturę pracy, nie przegrzewa się. Nie ubywa płynu chłodzącego, jednak nie leci mi ciepłe powietrze z nagrzewnicy.

Nigdy nie miałem problemu z odpowietrzeniem układu. Odpalałem na otwartym korku, nagrzewnica na ciepłe powietrze, pogazowałem i odpowietrzała się zawsze. Tym razem próbowałem odpowietrzyć odpowietrznikiem który znajduje się za intercoolerem na węzach do przedniej nagrzewnicy. Leci z niego płyn, jednak wciąż nie mam ogrzewania. Zauważyłem również ,że dodatkowa pompka od cieczy miałą urwane kable przy wtyczce. Zarobiłem nowe piny, jednak podczas odpalonego silnika nie czuję dotykając jej, że pracuje. Próbowałem również zacisnąć powrotny wąż przy zbiorniczku wyrównawczym ,aby wzrosło ciśnienie w układzie i wypchało na otwartym odpowietrzniku wszystko, jednak nie pomogło.

Według mnie bez tylnej nagrzewnicy i bez elektrozaworu mimo wszystko powinien się dać odpowietrzyć, jednak mogę się mylić.
Z góry dziękuję za wszelkie porady .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 19:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2732
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 179 razy
Pomógł: 107 razy
Mim zdaniem nic się na dole nie odpowietrza, albo inaczej nagrzwnica się sama odpowietrza bo jest nisko.
Obie rury przy tej nagrzewnicy ciepłe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 22:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
W układzie bez climatronika pompka działa tylko i wyłącznie po zgaszeniu silnika i dopiero przy temperaturze 103st. Ona służy do chłodzenia głowicy po wyłączeniu silnika.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB