T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 marca 2012, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 marca 2012, 15:06
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam w mojej T4 silnik 1.9 D dzieje się następująca rzecz-jeżeli zapalę zimny silnik i jadę w dłuższą trasę słyszę klik i przełącznik świec wyłącza je(podświetlenie deski, światła świecą mocniej) natomiast jeżeli zapalę silnik przejadę kawałek-silnik niedogrzany po wyłączeniu i krótkim postoju muszę grzać świece to gdy jadę słyszę kilkukrotne klikanie . Coś w stylu że przełącznik nie wyłącza od razu świec.
Jakieś pomysły-szukać w przełączniku świec czy czujniku temperatury?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 marca 2012, 21:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Według danych po odpalaniu silnika przekaźnik jest jeszcze włączany na około 2 minuty i zasila świece podgrzewając je dla poprawy kultury pracy zimnego silnika. Przekaźnik jest załączany w oparciu o sygnał z rozrusznika. Ta faza podgrzewania świec nie jest sygnalizowana przez kontrolkę.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 10:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 marca 2012, 15:06
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wczoraj mierzyłem czas grzania świec-na zimnym silniku 14 sekund na ciepłym około 3 minut (2 z hakiem). Czy ktoś ma opis sterowników do grzania świec-czy to jest normalne. Wiem że różne silniki w T4 mają różnie. Jak jest w moim 1.9 D ?? Więc skąd on wie o temperaturze silnika? musi być coś ponadto niż sygnał z rozrusznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 12:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nr 60 lub 104 lub 102 wymieniłem w kolejności występowania 102 to do pięciocylidrowych raczej ale sprawny i u ciebie będzie działał
co do czasu grzania to zależy od czujnika dwupinowego i powinno być na odwrót niż u ciebie czym cieplejszy silnik tym krócej
a gdy silnik ma temperaturę powyżej około 40 stopni to w ogóle nie powinny grzać


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 marca 2012, 15:06
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
u mnie jest numer 102. Sciągnałem wtyczkę z czujnika temp wody (dwupinowego) i przełącznik wyłącza świece po 3 minutach. W poniedziałek jadę do elektryka-nia mam jak zmierzyć oporności na czujniku temperatury.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 18:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Przede wszystkim to zwróć uwagę czy masz któryś z tych numerów przekaźnika, który wymienił kenobi, a nie jakiś zamiennik typu Topran (jeśli nie jest to ori to możesz zacząć na dzień dobry od wymiany przekaźnika (sprawdzona używka albo nowy ori) - i nie są to tylko moje doświadczenia;-). Po wymianie zobaczysz jak się będzie zachowywał układ [lokalizacja przekaźnika w skrzynce bezpieczników → prawy dolny róg]. Przy okazji zerknij jak wygląda gniazdo, czy nie ma przepaleń etc. Jeśli problem będzie się powtarzał to warto będzie się przyjrzeć temu czujnikowi temp. płynu chłodzącego o 2-pinach, wmontowanemu w obudowę termostatu oraz jego kabelkom. Ponieważ wspomniałeś, że słyszysz pykający przekaźnik w trakcie jazdy to napisałem Ci o tzw. drugiej fazie podgrzewania świec po rozruchu silnika, która następuje po fazie pierwszej (zasadniczej) czyli przygotowaniu do zapłonu mieszanki. Czas drugiej fazy podałem, czas pierwszej fazy to wg danych 5-ok.45 sek w zależności od sygnału odebranego z czujnika temp. płynu.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 18:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 marca 2012, 15:06
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
przekaźnik numer 102 oryginał Audi VW. Gniazdo czyste bez przepaleń. Dziś mierzyłem jeszcze raz czas i wychodzi tak jak kolega marh napisał że faza pierwsza trwa około 10 sekund( dziś w kraku cieplutko) a faza druga trwa 2 minuty 50 sekund. Czyli zgodnie z normą. Najprawdopodobniej będzie to czujnik temperatury płynu-jutro jadę do elektryka-niejaki pan Stupka na ulicy Nowohuckiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 10:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 1 września 2011, 23:56
Posty: 34
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam
pozwolicie ze zapytam o jedną rzecz a mianowicie w moim t4 (2.4d AAB 95r 78KM) świeczki nie grzeją wcale ale są dobre bo wczoraj je wykęciłem i sprawdzałem bezpiecznik też ok ale właśnie wyczułem że koło tablicy z bezpiecznikami coś się musiało przykopcić możecie podpowiedzieć czy to właśnie któryś z przekażników się spalił ja tak to który odpowiada za świece żarowe?

i jescze jedna sprawa bo u mnie zuważyłem ten przekażnik z numerem 102 ale nie moge go wyciągnąć inne wychodzą bez problemu a tylko ten ma opory może jest jakiś sposób w który się go wyciąga


Ostatnio edytowano piątek, 11 maja 2012, 11:46 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji "edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 11:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czyli na pierwsze pytanie już sobie sam odpowiedziałeś - wiesz już który to przekaźnik

jeśli nie możesz go normalnie wyciągnąć + czułeś spaleniznę + świece nie działają to zapewne się on przytopił i to niestety do tablicy bezpieczników co jest częstą przypadłością
to powoduje, że nie wychodzi i moim zdaniem nie ma złotego środka na wyjęcie go
odchyl całą konsolę i spróbuj zajrzeć od tyłu jak to wygląda


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 13:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 1 września 2011, 23:56
Posty: 34
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no już go wyrwałem jakoś poszło teraz gdzie go dostac? czy oprócz t4 były gdzieś jeszcze stosowane?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 14:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jak z nr 60 to golf 2, passat 3 , audi chyba 80, 90 i 100
na aledrogo pełno ich
ja 102 kupowałem na szrocie za 30 zeta


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 17:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Kenobi napisał(a):
nr 60 lub 104 lub 102 wymieniłem w kolejności występowania 102 to do pięciocylidrowych raczej ale sprawny i u ciebie będzie działał
co do czasu grzania to zależy od czujnika dwupinowego i powinno być na odwrót niż u ciebie czym cieplejszy silnik tym krócej
a gdy silnik ma temperaturę powyżej około 40 stopni to w ogóle nie powinny grzać

Pozwolę sobie odgrzebać temat.Chodzi mi o nr przekaznika,u mnie 103,(na obudowie znaczki VW,audi)A pytam,bo zauważyłem u siebie pewien objaw,a mianowicie;kontrolka na zimnym silniku gaśnie po ok.10s.natomiast po ok.20s.słyszę dopiero wyłączenie się przekaznika.Czy to norma,czy u mnie coś nie halo?Świece nówki sztuki Beru i wydaje mi się,że coś mam nie tak,bo nie pali jak trzeba,załapuje od strzała,ale chwilę kuleje i dymi na biało,ale to też może być coś z początkiem wtrysku z tego co znalazłem na forum.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 18:53 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Te 20 sekund to dogrzewanie, objaw jak najbardziej poprawny. Skoro silnik po rozruch nie pracuje równo to, być może któraś świeca nie grzeje. Co do ustawienia wtrysku to zacznij od podłączenia VAG'a.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Świece wymienione kilka dni temu,ale jak wykręciłem stare,to jedna była zakopcona na czarno,ale po podłączeniu do aku na krótko,grzała jak trzeba.Może coś z zasilaniem tej świeczki nie halo?Tylko gdzie wtedy szukać przyczyny?Co do vaga,to co oprócz sprawdzenia błędów trzeba jeszcze sprawdzić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:24 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Aby świeca grzała musi być sprawna instalacja, sprawdź czy do każdej świecy dochodzi prąd. VAG'iem sprawdź kąt wtrysku ale o tym już nie w tm dziale.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 15:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ta okopcona była tak samo mocno dokręcona jak reszta?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 21:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Probe041 napisał(a):
Ta okopcona była tak samo mocno dokręcona jak reszta?

Raczej tak samo,nie wyczułem jakiejś różnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 14:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2012, 12:17
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie.
Mój przekaźnik zaczął szwankować (nie za każdym razem włączał się) więc podjechałem do elektryka. Ten zdjął obudowę, coś niby poczyścił, coś ponaprawiał i zaczął działać. Podziałał z tydzień i znowu to samo. Ten sam elektryk sprzedał mi więc nowy przekaźnik. Rano zorientowałem się, że ten nowy też nie podgrzewa świec. Włożyłem ten stary i nie załapał ale kiedy nim trochę poruszałem to zaskoczył. Kilka dni temu podczas jazdy zaczęło się z niego dymić. Przetopił się jeden styk w tablicy bezpieczników. Kupiłem już nową tablicę i chciałbym też kupić ten przekaźnik. Ponieważ elektryk zdjął z niego wcześniej obudowę i jak się okazało wyrzucił ją nie wiem jakie było oznaczenie tego przekaźnika a chciałbym kupić taki sam. Samochód to T4 2.4 D z roku 1994. Nr nadwozia zaczyna się na WV2ZZZ70ZPH. Czy ktoś mógłby mi pomóc w ustaleniu numeru tego przekaźnika ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 15:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Piotr_Wielki napisał(a):
Czy ktoś mógłby mi pomóc w ustaleniu numeru tego przekaźnika ?


czytałeś ten temat od początku ?? jest w nim wymieniony numer przekaźnika !

oprócz tego jakbyś przeszukał forum to byś ten numer znalazł jeszcze w kilkunastu innych miejscach
teraz trochę złośliwie:
abyś nie tracił swojego cennego czasu to Ci odpowiem nr 102


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2012, 12:17
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.
Czytałem temat raczej dokładnie ale podałeś trzy numery : nr 60 lub 104 lub 102, stąd moja niepewność. Na Allegro próżno szukać tego przekaźnika, ogłoszeń w sieci też nie znalazłem a jeden zamiennik już mam i nie działa. Było złośliwie ale tak łatwo się nie obrażam, zwłaszcza kiedy tak czy inaczej ktoś mi pomaga. Zadam jeszcze jedno pytanie dość istotne przy założeniu, że trochę mi zajmie znalezienie przekaźnika o symbolicznym numerze "102". Czy można jakoś i ewentualnie które styki złączyć ze sobą żeby zagrzać świece ? Czy też obecność przekaźnika jest niezbędna. Pytanie dla niektórych może głupie ale ja na mechanice się po prostu nie znam. Jednak poprowadzony za rękę poradzę sobie. Chyba właśnie po to jest to forum ????????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB