T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

dodatkowa pompa wody
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=862
Strona 3 z 7

Autor:  Probe041 [ czwartek, 19 maja 2016, 16:18 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

Podstawę przekaźnika możesz kupić używaną

Co do zasilania przekaźnika to pompka w Twoim przypadku dostaje napięcie tzn stały plus jak wyłączysz silnik i zniknie sygnał D+

Autor:  Adampio [ czwartek, 19 maja 2016, 17:29 ]
Tytuł:  swap 2,4D -> 1,9TDI

Probe041 napisał(a):
Problemów z temperaturą nie zauważysz, bo głównie ta pompka działa jak wyłączysz silnik i wtedy dba o głowicę jak wypompowuje z niej płyn na chłodnicę.
Podepnę się bo znowu naszły mnie wątpliwości, ale może z tym wypompowywaniem to tylko skrót myśliwy albo silnik 2.4 ma inaczej. Na schematach Wiki króciec ssący pompki jest lączony z odnóżką górnego przewodu chłodnicy, a króciec tłoczący tejże pompki - z wężem idącym do silnika. Natomiast u mnie było odwrotnie, a podłączenie pompki tak jak na schematach utrudnia kształt węży.
Czyli jeszcze raz, dla pewności: skąd dokąd tłoczy wodę dodatkowa pompka i czy we wszystkich silnikach tak samo?
Re

Autor:  Probe041 [ czwartek, 19 maja 2016, 18:18 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Jest tak jak napisałem, nie wiem o jakich schematach mowa

Autor:  Adampio [ czwartek, 19 maja 2016, 20:35 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Probe041 napisał(a):
Jest tak jak napisałem, nie wiem o jakich schematach mowa
O takich jakie są tutaj:
http://t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmittelkreislauf
Na wszystkich obrazkach osiowe wejście pompki jest łączone z górnym wężem chłodnicy, a boczne jej wyjście (skoro pompka odśrodkowa to mniemam, że to wyjście skoro nawet oznaczone jest strzałką) - z silnikiem.


P.S. Jeśli jesteś niemieckojęzyczny to może doczytasz szczegóły bo mam wrażenie, że Gugiel coś mąci z tłumaczeniem na angielski.
PP.S.: ja po prostu chciałbym wiedzieć, które węże zakładać na które króćce pompki dodatkowej i dlaczego ;)

Autor:  Probe041 [ czwartek, 19 maja 2016, 20:40 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Daj spokój, nie sugeruj się tak dosłownie rysunkiem pompki na takim rysunku jak te co powyżej.

Drugi schemat, który wkleiłeś jest w sytuacji gdy jest zamknięty termostat i tamtędy dlatego przez pompkę przepływa płyn do głowicy. Na pierwszym Twoim schemacie jest sytuacja z otwartym termostatem i włączoną pompką przez czujnik

Autor:  Adampio [ czwartek, 19 maja 2016, 20:58 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Probe041 napisał(a):
Daj spokój, nie sugeruj się tak dosłownie rysunkiem pompki na takim rysunku jak te co powyżej
Z przyjemnością bym się nie sugerował, bo bym wreszcie ze spokojem ducha złożył auto, ale czy w takim razie Etka też się myli? :shock:
http://etka.cc/files/img/Bilder/117/117121500.png

Autor:  Probe041 [ czwartek, 19 maja 2016, 21:51 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Jaki widzisz sens w podgrzewaniu głowicy przez pompkę po wyłączeniu silnika i to jeszcze w 2.4d w którym nagminnie pękały głowice bez niej? Poza tym sam kształt węży jak napisałeś utrudnia taki montaż.

Autor:  Adampio [ czwartek, 19 maja 2016, 22:23 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Sens pompki widzę w przeciwdziałaniu lokalnemu wychładzaniu silnika, a w konsekwencji pojawianiu się naprężeń termicznych. Przy takim założeniu, ponieważ przepustowość pompki jest znacznie mniejsza niż głównych węży chłodnicy większa część gorącej wody wody idzie przez chłodnice, a część zawraca do silnika, prze co silnik chłodzi się co prawda wolnej ale bardziej równomiernie.
Ale jak masz inne argumenty i tym samym inne włączenie pompki w obieg to chętnie je poznam. <england>

Autor:  Adampio [ piątek, 20 maja 2016, 11:39 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

Probe041 napisał(a):
Podstawę przekaźnika możesz kupić używaną
Baa, do najbliższego szrotu mam bardzo daleko a w Sieci jakoś nie trafiam <bezradny>

Autor:  Jackall [ piątek, 20 maja 2016, 14:32 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Pompka ma za zadanie chłodzić silnik (a właściwie głowicę) po wyłączeniu zapłonu. Były dwa rozwiązania: pompka działa podczas pracy silnika i po wyłączeniu zapłonu powyżej chyba 120 stopni. Drugie tylko po wyłączeniu zapłonu, też powyżej 120stopni. W autach z dogrzewaczem nie znam logiki jej działania.

Autor:  Probe041 [ piątek, 20 maja 2016, 15:30 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Na pewno nie 120 stopni, to już zależy od zamontowanego czujnika. Wszystko widać w etka

Autor:  Victus [ piątek, 20 maja 2016, 20:00 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

Piotrze, jutro pracuję , to obiecane fotki zrobię w niedzielę

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 4 lipca 2016, 12:36 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Jackall napisał(a):
Pompka ma za zadanie chłodzić silnik (a właściwie głowicę) po wyłączeniu zapłonu.
Kolega Jackall uprzejmie proszony o odebranie zaległej PW <england>

Autor:  derprezidente [ wtorek, 5 lipca 2016, 20:07 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

Witam,tez mam problem z pompką. Mam aab 2,4d z 92r, czujnik temp mam żółty,4 pinowy z ktorego wywnioskowałem ze wychodzą: masa,zasilanie 12v, zasilanie 12v dla pompki wody (czerwony z niebieskim paskiem) i żółty ( z jakimś tam paskiem) do wskazań temperatury na liczniku. w pompce na stałe mam podłączoną mase. W skrzynce z bezpiecznikami mam przekaźnik 38 i nad nim bezpiecznik.

wydaje mi się ,że pompka nie działa po wyłączeniu silnika i wysokiej temp(jak chodzą wiatraki)-chciałbym go wymienić ale nie mogę takiego samego odnaleźć. One tzn zielone,niebieskie szare różnią się tylko temperaturą załączenia i wyłączenia? te 2 wartości podane w celcjuszach opisują temp załączenia i rozłączenia w moim wypadku pin ze stałym 12v z 12v dla pompki? Jaki czujnik wybrać?

Autor:  Adampio [ wtorek, 5 lipca 2016, 22:01 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

ZTCW to temperatura załączenia pompki jest wyższa od temperatury załączenia wiatraków nawet na drugim biegu

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 7 lipca 2016, 16:24 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

Dorzucę swoje parę groszy do tego tematu. Miesiąc temu też walczyłem z tą pompką ( przy okazji) . Wyskoczył mi błąd czujnika g110. Według wszystkich opisów znajduję się on na wężu który wchodzi do wymiennika ciepła . U mnie tak nie jest, znajduje się tam czujnik od dodatkowej pompy wody. Sprawdzając konkretny czujnik, sprawdzajcie kolory przewodów jakie tam dochodzą według instrukcji( jeżeli macie oryginalną instalację ).

Autor:  Adampio [ czwartek, 7 lipca 2016, 17:43 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

@bigosie1966: czy wymiennik ciepła to u Ciebie chłodnica?

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 11 lipca 2016, 18:29 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

U mnie chłodnica to chłodnica wymiennik ciepła to wymiennik ciepła . Czemu pytasz ?

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 11 lipca 2016, 19:47 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

bigos1966 napisał(a):
U mnie chłodnica to chłodnica wymiennik ciepła to wymiennik ciepła . Czemu pytasz ?
Pytam, bo z tego co jeszcze pamiętam z termodynamiki to chłodnica jest przykładem wymiennika ciepła ale było to tak dawno, że nie wykluczone, że już nieprawda ;)
Ale w tym roku wymieniłem "temi rencami" pewnie z połowę węży wodnych w moim Multiku i sprawę ich przebiegu i samej pompki wodnej mocno analizowałem.
Napisałeś
bigos1966 napisał(a):
Miesiąc temu też walczyłem z tą pompką ( przy okazji). Wyskoczył mi błąd czujnika g110. Według wszystkich opisów znajduję się on na wężu który wchodzi do wymiennika ciepła
co mnie na tyle zaciekawiło, że spytałem bo według rysunków z Etki i w realu z jednej forumowej teczce rzeczona pompka w wersji bezklimatyzacyjnej jest między odnóżką górnego węża chłodnicy a trójnikiem w głowicy.

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 11 lipca 2016, 23:33 ]
Tytuł:  Re: dodatkowa pompa wody

Nie rozumiem czego szukasz dziury w całym. Teoretycznie masz rację chłodnica to też wymiennik ciepła, ale pisząc chłodnica wszyscy wiedzą o co chodzi a wymiennik ciepła to mniejsza chłodnica która znajduje się w kabinie http://t4-wiki.de/wiki/W%C3%A4rmetauscher . Jeżeli chodzi o czujnik g110 to według wiki znajduje się tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G110_(K%C3%BChlmitteltemperatur_Klimaanlage) . W VR6 znajduje się w miejscu g3 rysunek z wiki http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%BChlmitteltemperaturanzeige) silnik 6 cylindrowy. Dopiero po kolorach przewodów doszedłem jakie czujniki posiada moja VR6.
Pozdrawiam

Strona 3 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/