T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 21:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 19:16 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
PAWELZWLADKA napisał(a):
jak długo pracować ma ta pompka? u mnie często 15-20 minut po wyłączeniu zapłonu


To dobrze, widać tyle czasu potrzebuje na wystudzenie motoru.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 19:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
dzięki, a myslałem że coś się sypneło....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 19:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
PAWELZWLADKA napisał(a):
dzięki, a myslałem że coś się sypneło....

mam nadzieje, że jak pompka się załączy to i wentylatory na chłodnicy też, bo inaczej jej działanie nie ma sensu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
no to Kenobi "zabiłes mi ćwieka", pompka działa po wyłączeniu zapłonu ale wentylatory stoją, czyżby czujnik za szybko załączał pompkę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 23:17 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Kenobi napisał(a):
PAWELZWLADKA napisał(a):
dzięki, a myslałem że coś się sypneło....

mam nadzieje, że jak pompka się załączy to i wentylatory na chłodnicy też, bo inaczej jej działanie nie ma sensu



Dlaczego?
Płyn krąży i równomiernie studzi silnik i głowicę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2011, 07:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pompka prawidłowo powinna się załączyć gdy temp. płynu jest w okolicach +\- 100 st. i tłoczy go przez chłodnice, a przy takiej temp. wentylatory powinny się załączyć i wystudzić silnik, w zaledwie kilka minut, a jak się nie załączają to ona tylko mieli gorący płyn którego nie ma co schłodzić i stąd zapewne tak długie jej działanie
są dwie opcje:
- pompka się za wcześnie włącza
- coś nie tak jest z wentylatorami: ich czujnikiem lub z opcją włączania się na wyłączonym zapłonie ( obydwie rzeczy można sprawdzić poprzez zwarcie pinów w kostce czujnika na chłodnicy łącząc czerwony kabel - stałe zasilanie nawet bez kluczyka po kolei z pozostałymi dwoma od dwóch prędkości )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 sierpnia 2011, 08:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 kwietnia 2011, 17:27
Posty: 15
model: T4 2000
silnik: 2.5i

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
ja mam natomiast inny problem. wymieniałem pompkę, bo jak kupiłem auto, to jej nie było, więc i jej nie demontowałem. dlatego też nie wiem, którą kostkę podpiąć do pompki wspomagającej. mógłby ktoś sprawdzić jakie kolory kabli idą do tej pompki? bo jakieś kostki mi wiszą w okolicach pompki, ale było tam też zdemontowane webasto, więc nie chcę podłączać kabli na ślepo...

mechanik mi powiedział, żeby podłączyć tą pompkę do wentylatorów.. i z tego co przeczytałem powyżej wynika, ze to powinno działać, ponieważ pompka uruchamia się razem z wentylatorami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Nie wiem czy w dobrym poście pisze ale związek jest , czy jak mam dogrzewacz i przy minus 5 się załącza to pompka też powinna się załączyć ? Czy dopiero jak osiągnie temp. 90 st to załącza się pompka drugiego obiegu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 14:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Przy dogrzewaczu obieg wody wymuszany jest pompą wody silnika, a dodatkowa pompka załączy dopiero około 100 stopni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 14:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak jak napisał BUNIEK, dogrzewacz nie ma nic wspólnego z działaniem dodatkowej pompki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 maja 2012, 12:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam. Dziś przy okazji wymiany pompy vacum zauważyłem że ktoś robił "rzeźbę" przy instalacji od dodatkowej pompki wody. Wiem że powinien + być stały a masa po przekroczeniu temperatury. I tu jest wszystko ok. Pompka działa. Problem polega na tym że kable są nie oryginalne dolutowane do kostki i nie mam pewności czy ten co to rzeźbił dobrze podłączył bieguny (czy pompka kręci w dobrą stronę). Jestem przezorny i dbam o moją teczkę więc wolę sprawdzić.
Powiedzcie pod jakim kolorem macie poprowadzony "+"?
Jeżeli dobrze schemat odczytuję http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?title=Datei:Elektrik_Geber_Kuehlmittel_5_Zylinder_1991.jpg&filetimestamp=20080429164341, to powinien być plus na czerwono-niebieskim.
Pozdrawiam


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2013, 01:16 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kolorami bym sie nie sugerowal (chyba ze nikt nic nie przerabial) tylko wzial miernik w reke i sprawdzil czy jest przejescie na tym przewodzie i gdzie idzie (skad dokad)
Plus powieniem byc tak jak piszesz czerwono - niebieski.
Lecz moze byc zmiana w latach produkcji Vw T4.
Lecz sprawdzilem i zawsze jesli tylko jest instalacja w orginale wystepuje kolor czerwono-niebieski.
http://www.t4-wiki.de/wiki/V51
Wklejam kolory :
* bl - blau
* br - braun
* ge - gelb
* gn - grün
* gr - grau
* li - lila
* or - orange
* ro - rot
* rs - rosa
* sw - schwarz
* ws - weiss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2016, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 września 2015, 17:15
Posty: 122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Odgrzewam kotleta
U mnie pompkę po zimie rozerwało
Załącznik:
207.jpg

nie wiem jak i czy działała wcześniej, teraz jak podpoiłem ją to działa cały czas :/
Może podpowiecie jak to ogarnąć bo rozładowuje mi akumulator.
Na tą chwilę po zakończonej jeździe wyciągam bezpiecznik aby odciąć jej prąd.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
drugstoreviewer.com


Ostatnio edytowano sobota, 7 maja 2016, 22:19 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
poprowiono zdjęcie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2016, 22:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Niemożliwym jest, aby ta pompka działała. Raczej odepnij z niej wtyczkę, bo jeśli rozładowuje akumulator to poprzez jakieś zwarcie.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2016, 23:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 września 2015, 17:15
Posty: 122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
HA ha źle się wysłowiłem :) Nową pompkę podłączyłem i pracuje ona cały czas.


_________________
drugstoreviewer.com


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 00:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wymieniłem gorny wąż chłodnicy i przy okazji sprawdziłem co z pompką. No i okazało się, że brak plusa na czewonym kabelku wtyczki czujnika czteropinowego. Po czym poznać czy mam czy nie mam przekaźnik odcinający pompkę po stacyjce - chyba 38 - bo w głównej skrzynce nie widać go?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 12:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Miejsce z którego jest brany plus na pompkę jest różny w zależności od rocznika, wszystkie schematy tutaj są: http://www.t4-wiki.de/wiki/Pumpe_V51_(K%C3%BChlmittelnachlauf)#Schaltbild_und_Anschluss

Stały plus kl.30 idzie na 1 pin V51 na schematach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adampio (czwartek, 19 maja 2016, 13:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 13:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@Probe041Dzięki, już wiem, że w naturze jest u mnie jak na załączonym obrazku i zgodne rocznikowo (5 cylindrów i przed 1996). Niestety w dodatkowej podstawce nad centralką nie mam przekaźnika (J235 na schemacie).
Czy rozumiesz zasilanie cewki tego przekaźnika (pin nr 4)?
To znaczy konkretnie czym jest pionowy (na schemacie) niebieski przewód z numerkiem F/3 na wejściu do centralki? Przypuszczam, że jest to ciąg dalszy sygnału z alternatora doprowadzony do centralki dla innych potrzeb, ale wolę się dopytać zanim zacznę montować zniknięty przekaźnik i sprawdzać czy bezpiecznik pod wspomnianą podstawką to rzeczywiście S78.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 15:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
F/3 to miejsce gdzie jest sygnał wzbudzenia alternatora. Do rocznika modelowego 95r z przekaźnikiem pompka nie wystartuje przy włączonym silniku. W późniejszych modelach to zmieniono i pompka startuje w zależności od temperatury na czujniku F95

Skoro przekaźnika nie masz to poszukałbym dokładnie dokąd dolatuje do kabiny kabelek z 1 pinu na wtyczce pompki, bo wiki może się mylić w Twoim roczniku. Możesz mieć auto z roku 1995 a już rok modelowy 1996 i obowiązuje wtedy ten schemat. Ja bym sprawdził ciągłość przewodu pomiędzy 1 pinem na wtyczce pompki a wtyczką A1/5 wewnątrz przy skrzynce :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 15:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Czerwony przewód od styku nr 1 wtyczki czujnika czteropinowego idzie u mnie do kabiny i kończy się w podstawce dyndającej sobie luzem nad centralką. Jest to podstawka tego typu co na górnej fotce (choć nie wiem czy dokładnie z tym samym numerem). Czyli chyba jednak przekaźnik pompki u mnie był, a wiec obowiązuje mnie raczej schemat z rocznika 1995.
Do jednego z konektorów tej podstawki podłączony jest luźny przewód (koloru nie pamiętam), zwinięty w kółko i zaizolowany, stad moja żądza wiedzy jak cewka tego przekaźnika jest zasilana ;)

I jeszcze pytanie o same podstawki-gniazda: czy jest znane know-how mechanicznego łączenia podstawek Volkswagena z podstawkami typowymi (takimi jak na dolnej fotce)? Interesuje mnie temat bo różnica w cenie podstawek jest dziesięciokrotna <szok>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB