T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 17:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 23:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Probe041 napisał(a):
Czytaj temat od początku to trafisz na schematy....... Szary idzie do masy


Wertowałem temat od początku... tyle że te schematy...jakieś niemieckie takie. Mało z nich rozumiem.

Czyli minus od pompki do masy i szary tez do masy? A plus pompki połączyć z tym czerw-niebieskim?

victus - pisałem że używka, ale działa jak dzika :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na pompkę idzie wtyczka 2 pin, stały plus i szary kabelek do czujnika, który to znowu jest zwierany przez niego do masy. Przynajmniej u mnie. No i abyś przypadkiem nie pomylił przewodów, bo pompka będzie się kręcić nie w tą stronę :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 23:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
No to niby mam połączone wsio tak jak trzeba.
Plus połączyłem z czerw-niebieskim a minus z tym szarym (bo wystawały obcięte z wiązki)
Tyle że pompka sie nie załączyła jeszcze - co może dobrze świadczyć o tym, że na szczescie (przynajmniej dzisiaj :) ) nie zagotował się silnik.
Pisałeś ze niebieski czujnik od 93st się załącza?
Ciekawe. Jak połączone jak trzeba, pompka działa na krótko, czujnik sprawny - musze po prostu poczekac az sie kiedys mocno zagrzeje.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 23:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zawsze możesz wypiąć wtyczkę z czujnika 4 pin od pompki i zrobić zworkę pomiędzy 1 a 4 pinem (szary kabel z zielono-brązowym). Pompka jak sprawna musi wtedy ruszyć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 23:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
jutro sprawdze :D dziekuję Artur :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 13:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Marcelu,
schematy są we wpisach z 19 maja b.r.
U mnie jest tak jak na załączniku, czyli:
- czerwony kabelek z kabiny na pin 1 wtyczki (u mnie żółtej)
- z pinu czwartego tej wtyczki czerwono-niebieski kabelek do plusa pompki (zaznaczonego na obudowie)
- z minusa pompki brązowy kabelek do masy (mnie do miski olejowej ale to jest czyjaś przeróbka).

Na początku czerwonego kabelka jest przekaźnik w gnieździe nad główną skrzynką. Według schematu sterowany sygnałem D (niebieski przewód) z alternatora (jeden z dwóch we wtyczce)

A skoro owężowanie masz już zamocowane to daj znać który króciec pompki gdzie masz podłączony. Jeśli montował Twój nadworny mechanik to chyba wiem ale jeśli możesz to sprawdź i daj znać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 13:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Marcel ma już nowszy rocznik i może mieć inaczej rozwiązane zasilanie pompki u siebie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 21:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Piotrze,
tych schematów ni w ząb nie kumam - jakieś J23 Kl (Klasa? klema?) 31 i inne znaki tajemne... nerwowo mi się w organiźmie robi jak na to patrzę. <35>

Miałem ucięte 2 kable wystające z peszla - kolorami zgadzały sie z kabelkami w czujniku. Więc podłączyłem pod to pompkę i tyle.
Teraz musze poczekać aż silnik mi sie tak zagrzeje że pompka ruszy albo nie ruszy. Na szczęście jeżdżę raczej spokojnie i oszczędnie i nie zarzynam silnika... - wiec jakby nawet nie zadziałała to mam nadzieję że głowica nie pęknie... <h>
Pompkę mam połączoną górnym króćcem do silnika, bocznym do grubego węża.

Probe - nie zwierałem tych pinów jeszcze. nie było czasu. Ale dam znać


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU



Za ten wpis autor marcel podziękował: Victus (piątek, 22 lipca 2016, 11:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2016, 20:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jako, że moja padła rozpocząłem poszukiwania oryginału BOSCHa.
Oryginał z:
- kwadratową wtyczką ma numery 0 392 020 024
- owalną wtyczką ma numery 0 392 020 073
Teraz najważniejsze czyli cena, najtaniej obydwie wersje sprzedaje http://e-autoparts.pl/ za jedyne 193 zł brutto


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2016, 16:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kenobi napisał(a):
Jako, że moja padła rozpocząłem poszukiwania oryginału BOSCHa.
Oryginał z:
- kwadratową wtyczką ma numery 0 392 020 024
- owalną wtyczką ma numery 0 392 020 073
Teraz najważniejsze czyli cena, najtaniej obydwie wersje sprzedaje http://e-autoparts.pl/ za jedyne 193 zł brutto

Spróbuj wymienic szczotki, to one najczęściej padają,
ewentualnie tu http://allegro.pl/3d0965561d-3d0965561a ... 96412.html


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2016, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak szczotki padają to nikt tych pompek nie wymienia, one pękają ze starości, gubi się płyn i dopiero wtedy jest problem :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2016, 19:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Czyli tak naprawdę to pełnią funkcję dodatkowego kanału wodnego? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2016, 19:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Niestety, ale tak to zwykle bywa chociaż moja działała do końca ale króciec pękł


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2016, 21:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Padniecię mojej objawiło się wyciekiem. Próba rozebrania skończyła się rozsypaniem się w rękach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 maja 2017, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Na pompkę idzie wtyczka 2 pin, stały plus i szary kabelek do czujnika, który to znowu jest zwierany przez niego do masy. Przynajmniej u mnie. No i abyś przypadkiem nie pomylił przewodów, bo pompka będzie się kręcić nie w tą stronę :D


U mnie szary idzie do czerwonej wtyczki niebieskiego climatronica. Czy ktoś wie jak w tym modelu wymusić włączenie tej pompki przy wyłączonym silniku tak by być pewnym, że załączy się sama kiedy trzeba? Próbowałem zwierać piny na czujniku przy głowicy i przy czteropinowym na wężu ale pompka nie rusza, działa tylko wtedy jak podam mase na ten szary przewód we wtyczce climatronica.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 maja 2017, 20:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie wiem o co chodzi ale mam oryginalnego niebieskiego klimatronika i jak zwieram piny w dwupinowej niebieskiej wtyczce przy głowicy to pompka rusza, w tej wersji na wężu pod chłodnicą jest czteropinowy czujnik od 3 biegu wentylatorów i wyłączania klimy przy przegrzaniu chłodziwa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 maja 2017, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Czyli zostało mi do sprawdzenia okablowanie od tej wtyczki, dzięki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 maja 2017, 00:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Najpierw sprawdź czy w prawidłowym czujniku zwierasz styki. Tu masz link do czujnika http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F95_(K%C3%BChlmittelnachlauf). Jeżeli jest za wysoka temperatura płynu chłodzącego, to ten czujnik nawet po wyłączonym silniku załączy ta pompę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 21:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
nie wiem czy w dobrym temacie piszę bo temat dotyczy pompki i rozładowującego się aku.jeśli zły dział proszę o przeniesienie do dobrego tematu.do rzeczy coś mi doiło baterie,nawet oddałem nową na reklamacje ale na innej to samo-po nocy rozładowany.dzisiaj multimetr i sprawdzanie.co ustaliłem:że na obwodzie bezpiecznika nr 19 czyli jak się dowiedziałem wentylatorów chłodnicy upływ prądu dość duży bo 1,5-1,7 ampera.bingo,szukam dalej,wyjmując i wkładając owy bezpiecznik słyszałem kliknięcie jak by przekaźnik jakiś się załączał.idąc tym tropem doszedłem że to dodatkowa pompka wody tak klika przy podaniu jej napięcia-w tym przypadku włożenia bezpiecznika.no i zmierzone na kostce pompki napięcie takie samo jak na aku.i teraz pytanie bo doczytałem na forum że tam plus jest stały a pompka sterowana jest masą.czyli jeśli dobrze rozkminiam padł mi ten czujnik cztero pinowy?jutro jeszcze go spróbuje wypiąć i sprawdzę czy wtedy pompka dostaje 12v.miał ktoś taki przypadek?wszelkie sugestie i pomoc mile widziana.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W moim roczniku czujnik czteropinowy podaje +12V, masa jest na stałe. Zobacz moj post w tym wątku z 14 lipca 2016 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB