T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 16:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Podstawę przekaźnika możesz kupić używaną

Co do zasilania przekaźnika to pompka w Twoim przypadku dostaje napięcie tzn stały plus jak wyłączysz silnik i zniknie sygnał D+


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 17:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Problemów z temperaturą nie zauważysz, bo głównie ta pompka działa jak wyłączysz silnik i wtedy dba o głowicę jak wypompowuje z niej płyn na chłodnicę.
Podepnę się bo znowu naszły mnie wątpliwości, ale może z tym wypompowywaniem to tylko skrót myśliwy albo silnik 2.4 ma inaczej. Na schematach Wiki króciec ssący pompki jest lączony z odnóżką górnego przewodu chłodnicy, a króciec tłoczący tejże pompki - z wężem idącym do silnika. Natomiast u mnie było odwrotnie, a podłączenie pompki tak jak na schematach utrudnia kształt węży.
Czyli jeszcze raz, dla pewności: skąd dokąd tłoczy wodę dodatkowa pompka i czy we wszystkich silnikach tak samo?
Re


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 18:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jest tak jak napisałem, nie wiem o jakich schematach mowa


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Jest tak jak napisałem, nie wiem o jakich schematach mowa
O takich jakie są tutaj:
http://t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmittelkreislauf
Na wszystkich obrazkach osiowe wejście pompki jest łączone z górnym wężem chłodnicy, a boczne jej wyjście (skoro pompka odśrodkowa to mniemam, że to wyjście skoro nawet oznaczone jest strzałką) - z silnikiem.


P.S. Jeśli jesteś niemieckojęzyczny to może doczytasz szczegóły bo mam wrażenie, że Gugiel coś mąci z tłumaczeniem na angielski.
PP.S.: ja po prostu chciałbym wiedzieć, które węże zakładać na które króćce pompki dodatkowej i dlaczego ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 20:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Daj spokój, nie sugeruj się tak dosłownie rysunkiem pompki na takim rysunku jak te co powyżej.

Drugi schemat, który wkleiłeś jest w sytuacji gdy jest zamknięty termostat i tamtędy dlatego przez pompkę przepływa płyn do głowicy. Na pierwszym Twoim schemacie jest sytuacja z otwartym termostatem i włączoną pompką przez czujnik


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Daj spokój, nie sugeruj się tak dosłownie rysunkiem pompki na takim rysunku jak te co powyżej
Z przyjemnością bym się nie sugerował, bo bym wreszcie ze spokojem ducha złożył auto, ale czy w takim razie Etka też się myli? :shock:
http://etka.cc/files/img/Bilder/117/117121500.png


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jaki widzisz sens w podgrzewaniu głowicy przez pompkę po wyłączeniu silnika i to jeszcze w 2.4d w którym nagminnie pękały głowice bez niej? Poza tym sam kształt węży jak napisałeś utrudnia taki montaż.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 22:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sens pompki widzę w przeciwdziałaniu lokalnemu wychładzaniu silnika, a w konsekwencji pojawianiu się naprężeń termicznych. Przy takim założeniu, ponieważ przepustowość pompki jest znacznie mniejsza niż głównych węży chłodnicy większa część gorącej wody wody idzie przez chłodnice, a część zawraca do silnika, prze co silnik chłodzi się co prawda wolnej ale bardziej równomiernie.
Ale jak masz inne argumenty i tym samym inne włączenie pompki w obieg to chętnie je poznam. <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 11:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Podstawę przekaźnika możesz kupić używaną
Baa, do najbliższego szrotu mam bardzo daleko a w Sieci jakoś nie trafiam <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 14:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Pompka ma za zadanie chłodzić silnik (a właściwie głowicę) po wyłączeniu zapłonu. Były dwa rozwiązania: pompka działa podczas pracy silnika i po wyłączeniu zapłonu powyżej chyba 120 stopni. Drugie tylko po wyłączeniu zapłonu, też powyżej 120stopni. W autach z dogrzewaczem nie znam logiki jej działania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 15:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na pewno nie 120 stopni, to już zależy od zamontowanego czujnika. Wszystko widać w etka


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2016, 20:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Piotrze, jutro pracuję , to obiecane fotki zrobię w niedzielę


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 12:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jackall napisał(a):
Pompka ma za zadanie chłodzić silnik (a właściwie głowicę) po wyłączeniu zapłonu.
Kolega Jackall uprzejmie proszony o odebranie zaległej PW <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 20:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 lutego 2014, 20:34
Posty: 20
Lokalizacja: Gdańsk
opis: Westfalia '92
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,tez mam problem z pompką. Mam aab 2,4d z 92r, czujnik temp mam żółty,4 pinowy z ktorego wywnioskowałem ze wychodzą: masa,zasilanie 12v, zasilanie 12v dla pompki wody (czerwony z niebieskim paskiem) i żółty ( z jakimś tam paskiem) do wskazań temperatury na liczniku. w pompce na stałe mam podłączoną mase. W skrzynce z bezpiecznikami mam przekaźnik 38 i nad nim bezpiecznik.

wydaje mi się ,że pompka nie działa po wyłączeniu silnika i wysokiej temp(jak chodzą wiatraki)-chciałbym go wymienić ale nie mogę takiego samego odnaleźć. One tzn zielone,niebieskie szare różnią się tylko temperaturą załączenia i wyłączenia? te 2 wartości podane w celcjuszach opisują temp załączenia i rozłączenia w moim wypadku pin ze stałym 12v z 12v dla pompki? Jaki czujnik wybrać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
ZTCW to temperatura załączenia pompki jest wyższa od temperatury załączenia wiatraków nawet na drugim biegu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2016, 16:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dorzucę swoje parę groszy do tego tematu. Miesiąc temu też walczyłem z tą pompką ( przy okazji) . Wyskoczył mi błąd czujnika g110. Według wszystkich opisów znajduję się on na wężu który wchodzi do wymiennika ciepła . U mnie tak nie jest, znajduje się tam czujnik od dodatkowej pompy wody. Sprawdzając konkretny czujnik, sprawdzajcie kolory przewodów jakie tam dochodzą według instrukcji( jeżeli macie oryginalną instalację ).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2016, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@bigosie1966: czy wymiennik ciepła to u Ciebie chłodnica?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2016, 18:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
U mnie chłodnica to chłodnica wymiennik ciepła to wymiennik ciepła . Czemu pytasz ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2016, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
bigos1966 napisał(a):
U mnie chłodnica to chłodnica wymiennik ciepła to wymiennik ciepła . Czemu pytasz ?
Pytam, bo z tego co jeszcze pamiętam z termodynamiki to chłodnica jest przykładem wymiennika ciepła ale było to tak dawno, że nie wykluczone, że już nieprawda ;)
Ale w tym roku wymieniłem "temi rencami" pewnie z połowę węży wodnych w moim Multiku i sprawę ich przebiegu i samej pompki wodnej mocno analizowałem.
Napisałeś
bigos1966 napisał(a):
Miesiąc temu też walczyłem z tą pompką ( przy okazji). Wyskoczył mi błąd czujnika g110. Według wszystkich opisów znajduję się on na wężu który wchodzi do wymiennika ciepła
co mnie na tyle zaciekawiło, że spytałem bo według rysunków z Etki i w realu z jednej forumowej teczce rzeczona pompka w wersji bezklimatyzacyjnej jest między odnóżką górnego węża chłodnicy a trójnikiem w głowicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2016, 23:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie rozumiem czego szukasz dziury w całym. Teoretycznie masz rację chłodnica to też wymiennik ciepła, ale pisząc chłodnica wszyscy wiedzą o co chodzi a wymiennik ciepła to mniejsza chłodnica która znajduje się w kabinie http://t4-wiki.de/wiki/W%C3%A4rmetauscher . Jeżeli chodzi o czujnik g110 to według wiki znajduje się tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G110_(K%C3%BChlmitteltemperatur_Klimaanlage) . W VR6 znajduje się w miejscu g3 rysunek z wiki http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%BChlmitteltemperaturanzeige) silnik 6 cylindrowy. Dopiero po kolorach przewodów doszedłem jakie czujniki posiada moja VR6.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB