T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 04:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 23:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
wg rocznika u mnie jest tak,czyli jeśli rozumiem coś z tego schematu to plus jest stały.a masa czujnikiem załączana. :roll:
Załącznik:
11591585_Elektrik_Geber_Kuehlmittel_ohne_MSG_1999.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 00:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zgadza się, także zlokalizowany przez Ciebie bezpiecznik (nr 19). Ze schematu wynika, że F95 jest u Ciebie odrębny, dwupinowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 22:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wyciągnij wtyczkę od czujnika i zobacz czy pompka chodzi. Jeżeli nie chodzi to znaczy że czujnik do wymiany, a jeżeli chodzi dalej to kabel się przetarł i zwiera do masy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 22:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
pompka i tak jest szrot bo teraz cały czas do niej prąd dochodzi i stoi dęba <sarkastyk> mam dwa czujniki jeden od dołu 4pin i jeden z góry 2pin.wg schematu który znalazłem w moim roczniku to od pompki jest ten dwu pinowy.czyli górny.będzie jutro chwila to sprawdzę te czujniki.zastanawia mnie tylko jedno,jeśli to czujnik poszedł to czy to poprostu "ze starości" czy dlatego że pompka stoi dęba i dlatego?tak sobie głośno myślę,ale nie wyprzedzajmy faktów, najpierw sprawdzę czy to na pewno czujnik.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 maja 2018, 18:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
no i wszystko się zgadza jak na schemacie.abl z 1999roku ma do pompki osobny czujnik dwu pinowy.dokładnie taki,nr oryginału ELTH:7D0 919 369.z fioletowym paskiem.temp 102*C-91*C.
i teraz pytanie bo szukałem i w sklepach go nie ma,bynajmniej w mojej okolicy.jaki zamiennik(chodzi o temperatury)zastosować żeby było ok?przerabiał już ktoś taki temat?ew.w innych modelach w jakich temp ten czujnik na pompkę pracuje?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 23:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Panowie, właśnie wróciłem z podroży, wyłączam silnik a tu przekaźnik 38 rzęzi - czy to jego agonia i czas na drugi ?


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 07:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja bym zdjął kapturek przekaźnika i zobaczył co mu jest W ten sposób wykryłem ze przekaźnik klaskonu stuka ale nie łączy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 15:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Moim zdaniem to nie są drogie rzeczy, wymieniasz na nowe i masz spokój znowu na lata.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 15:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie chodzi o koszty ale o diagnozę. Ja jestem ze szkoły najpierw zrozumieć a potem wymieniać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 22:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A co tu rozumieć, przekaźnik jest bardzo prostym urządzeniem. Zawsze można go naprawić. W czasach PRL-u nawet przewijałem uzwojenia, przekaźników trudno dostępnych. Teraz uważam to za głupotę, jeżeli koszt jego jest tak niski. Nie znaczy to, że nie trzeba sprawdzić czy nie dochodzi do niego za niskie napięcie. To podstawa sprawdzenia. Jeżeli dochodzi 12V a on dalej rzęzi to tylko wymiana na nowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 maja 2018, 09:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja jestem z pierwszego wyksztalcenia mechanik i w elektrony nie wierzę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 maja 2018, 16:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli jesteś mechanikiem to tym bardziej powinieneś wiedzieć że zużyte części mechaniczne, których w przekaźniku nie brakuje, powinno się wymieniać na nowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 maja 2018, 16:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Panowie, po co się wdajecie w niepotrzebną dyskusje ?
zaraz administrator się zdenerwuje.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2018, 17:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Odświeżę temat.
Piszecie tutaj o dodatkowej pompie która ma za zadanie wychłodzić głowicę po wyłączeniu silnika.
Mam podgrzewacz i ta pompa też powinna działać a nie działa...
Załącznik:
e.jpg

Czy tak ma być? Mam dogrzewacz D3WZ, po odpaleniu silnika przy 0 stopni na zewnątrz dogrzewacz startuje, pompa nie i dogrzewacz się wyłącza. Węże w okolicy elektrycznej pompy zimne.
Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że N273 przełącza obieg - sterowane podciśnieniem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2018, 19:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A zwierałeś F95? Jeśli reszta (czyli pompka i przekaźnik) sprawna to V55 powinna ruszyć. Poza tym są włączniki termiczne zn na 93 i 103oC. Dasz rade tak dogrzać samym dogrzewaczem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2018, 21:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dodatkowa pompka nie ma nic wspólnego z dogrzewaczem, przyczyny szukaj gdzie indziej. Przez dogrzewacz obieg wymusza główna pompa wody silnika, dlatego działa on tylko po jego uruchomieniu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 12:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi, pompa elektryczna jest potrzebna do poprawnego działania dogrzewacza. Przynajmniej u mnie w 2.5 tdi 2000r.
W sobotę prześledziłem rury od dogrzewacza i zawór N273 odcina obieg silnika i pompa elektryczna pompuje ciecz do kabiny. Climatronik załącza elektryczną pompę i wszystko działa, po wyłączeniu climatronika pompa elektryczna nie działa i dogrzewacz się wyłącza bo się przegrzewa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 12:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dogrzewacz, jak sama nazwa wskazuje, służy do dogrzewania silnika (pracujacego).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 14:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Mam D3WZ, bez włączonej pompy elektrycznej sama pompa w silniku nie pompuje płynu przez D3WZ. Mam zawór N273, zamyka on wejście z obiegu D3WZ do głównego obiegu silnik - chłodnica. Opisuje co zaobserowałem, może złych słów używam - niewiem. Staram się zrozumieć jak to wszystko działa. W każdym razie, dzięki za wszelką pomoc :)
Moim zdaniem jest sens w tym, że ciepło leci na przednią szybę :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 18:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Odłącz pompkę, zostaw włączony climatronic i zobaczysz, że dogrzewacz będzie działał ( u mnie działał - ze względu na wyciek z pompki miałem ją wymontowaną ). W wersjach bez Climatronica pompka jest w innym miejscu ( nie w obiegu nagrzewnic ), a dogrzewacz działa. N273 otwiera bajpas pomiędzy małym, a dużym obiegiem aby pompka mogła chłodzić głowicę, w wersji bez D3WZ robi dokładnie to samo. To climatronik uruchamia pompkę aby przyspieszyć obieg przez nagrzewnice ( czy jest D3WZ czy go nie ma ) aby szybciej nagrzać wnętrze, z kolei wyłączenie go powoduje zamknięcie zaworów nagrzewnic i stąd D3WZ się przegrzewa, a i to nie jestem przekonany bo przednia nagrzewnica jest stale gorąca przy climatronicu więc jego wyłączenie nie powinno jej odcinać - jutro rano sprawdzę u siebie na wyłączonym co sie stanie ;)


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB