T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 października 2013, 23:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 06:47
Posty: 5
model: t4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Przepraszam za literówki w poprzednim poście.

Czy zdejmując wskazówki nic nie poprzestawia się we wskazaniach późniejszych, bo trzeba zdjąć cyferblaty aby odkręcić śrubki zasilające listwy podświetlenia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 22:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
A jakie masz zegary,z niebieskim czy zielonym podświetleniem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 21:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 06:47
Posty: 5
model: t4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Zegary są z zielonym podświetleniem. Rozebrałem stare zegary i płytka jest inna niż na zdjęciu z linka. W załączeniu zdjęcia starych zegarów


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 listopada 2013, 00:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 czerwca 2013, 21:51
Posty: 3
model: t4 multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, wymieniłem zegary na takie z obrotkiem i nie mam diody od grzania świec. Można ją dołożyć? 2,4 d.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 13:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 16 października 2011, 12:00
Posty: 6
model: T4 1995
silnik: AJA 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, podłączam sie pod temat, T4 1995 rok blaszak zmieniony silnik na AJA 1999 rok, i czy można zmienić licznik na obrotomierz? , nie jestem jeszcze pewny czy niebieski przewód idzie do licznika i jeżeli nie to czy można go jakoś dołożyć do istniejącej instalacji ? i czy będzie wtedy hulało?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 18:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 stycznia 2014, 00:20
Posty: 3
model: T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam jestem tu nowy i czytałem cały regulamin wiem że muszę napisać posty by otrzymać uprawnienia itp. lecz jeśli ktoś ma możliwość podesłania mi tych załączników co są w tym temacie prosił bym bardzo gdyż nie chce śmiecić bezssensownymi postami. Mam również problem z przełożeniem licznika gdyż mam zegary z benzyny a mam silnik 1.9D wszystko chodzi tylko obroty skaczą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 16:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Witam, chciałem się tylko upewnić przed zakupem licznika z passata b4 z obrotomierzem czy będzie u mnie wszystko działało. Jak już czytałem na forum niebieski kabelek mam przy liczniku i moje oryginalne zegary mają numery 0263.609.003 7D0191850L natomiast te z passata 1.9td 0263.301.588 3A0919861A. Wizualnie widzę że zegary z passata nie mają kontrolki od rezerwy i świateł przeciwmgielnych ale mi to wizualnie nie przeszkadza. Pytanie czy faktycznie mogę zakupić taki licznik??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 grudnia 2014, 23:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 czerwca 2014, 11:53
Posty: 4
model: T4
silnik: 1,9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich, jestem w trakcie zmiany licznika w swojej Te4 z 1991 z zegara na obrotomierz i mam dwa pytania :)
1) dokąd doprowadzić przewód od alternatora (od zacisku W),
2) nabyty licznik jest z motoru 2,4D a ma pracować w 1,9D więc trzeba kombinować ze zworkami, jak??

Nie mam jeszcze wystarczających uprawnień do oglądania załączników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2016, 23:26
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, dziś kupiłem licznik z obrotomierzem od Passata 1.9 TD do mojej teczki 2.4D, po podpięciu wszystko działa oprócz obrotomierza bo ten po odpaleniu idzie na maxa. Czytałem już o zworkach, i stąd moje pytanie czy mógłby ktoś wstawić zdjęcie z ich ułożenia jakie powinno być w 2.4 ? Bo wszędzie gdzie czytam to jest o przełożeniu z 2.4d do 1.9 td. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 kwietnia 2019, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2019, 18:52
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na wstępie chciałbym się przywitać jako nowy forumowicz - Dzień dobry :)
W mojej t4 nie ma kabelka w alternatorze pod obrotomierz. Jak przerobić auto by móc założyć obrotomierz? Gdzie co dodać i podłączyć? T4 2.4d 1998 rok (doka).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lutego 2020, 12:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2020, 20:43
Posty: 1
model: blaszak
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam
Postanowiłem założyć sobie zegary z obrotkiem do mojej t4
kupiłem zegary z tego samego rocznika wszystko działa prawidłowo oprócz obrotomierza idzie na maxa w górę
czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu? dodam że mam zielone podświetlenie
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lipca 2020, 15:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2016, 12:13
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.4 aab

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, odświeżę kotleta,

Ostatnio miałem awarię swoich liczników - coś zaczęło się w nich palić w trakcie jazdy. Przyczyną była elektronika analogowego zegarka. Dorwałem po kosztach zegary z passata b4 benzyna. Te zegary są z obrotomierzem. Wszystko wskazuje poprawnie oprócz obrotomierza, który pokazuje maksymalne obroty. Oczywiście nie mam też kontrolki od grzania świec, ale tu zakładam, że wystarczy wlutować diodę w odpowiednie miejsce.
Czy odnośnie obrotomierza, który reaguje na sygnał z alternatora można za pomocą zworek próbować dobrać odpowiednią konfigurację dzielnika częstotliwości ? Oczywiście wiem, że mogą być błędy wskazań i że tarcza jest wyskalowana w większym zakresie.

Pytanie drugie to, w jaki sposób zdjąć zegary z płytki ? segmenty nie wychodzą, a wskazówki siedzą bardzo mocno. Ruszając wskazówkami słychać, przeskakiwanie silniczków. Nie chciałbym czegoś uszkodzić. Czy ktoś z kolegów rozbierał ten model zegarów ? Dodam, że tarcza temp, paliwa i prędkości to jedna "blacha" a pod nią są śruby, żeby odkręcić szyny zasilające podświetlenie blatu. Płytki nie mogę wyjąć właśnie przez te śruby i powyższe trudności.

Dodam, że moja płytka laminowana jest koloru zielonego, a nie jak w powyższych postach beżowa.

Proszę o sugestie, czy użyć większej siły do tych wskazówek, czy jest inny sposób ?
Czy w zielonej płycie są w/w zworki BR ? Oryginalne zegary też są na zielonej płycie.

Pozdrawiam <victory>


_________________
<vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 stycznia 2021, 06:54
Posty: 7
model: T4 2.4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
BOGUSS napisał(a):
Tu jest odpowiedź na Twoje problemy.
Jeśli nie jesteś elektronikiem to raczej nie ruszaj.
Zmiana wskazań obrotomierza zależy od zworek w liczniku.
Zworki to BR8 do BR15.
Ich kombinacja spowoduje odpowiednią kalibrację obrotomierza.



Witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem, jak i forum tak i T4. Szybkie pytanie co do zdjęcia , przelutowac ? Wy lutować ? Jak by to miało wyglądać przy liczniku z paska 1.9 do 2.4 ? Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 stycznia 2021, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 stycznia 2021, 06:54
Posty: 7
model: T4 2.4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok doczytałem bardziej ze zrozumieniem, czyli do zegara z 1.9 td na linkę, do T4 2,4 nada wstawić zworki od 8 do 15 po kolei wszystkie i powinno działać. Dzisiaj dostanę zegar będę próbował


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 stycznia 2021, 17:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 stycznia 2021, 06:54
Posty: 7
model: T4 2.4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jest problem , proszę o pomoc, licznik b4 pasek, trzeba go zaszczepić do T4 2.4 a płytka wygląda tak .... I pytanie co i jak dalej
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2021, 21:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przeczytaj regulamin forum kolego najpierw!!!
To chyba przypadek, że ktoś akceptuje Twoje posty jeden pod drugim?
Nie działa opcja "EDYCJA"?
Zdjęcia wstawiamy zgodnie z wymogami adminów forum - czyli przeczytaj regulamin!!!


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 stycznia 2021, 01:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 stycznia 2021, 06:54
Posty: 7
model: T4 2.4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zdjęcie jest bardzo dobre i zgodne z wymogami. Z telefonu nie wszystko chce działać wysyłając posty. A może coś lepiej potrafisz pomóc? Czy tylko wymoderowano Jesteś w stanie dać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 stycznia 2021, 10:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Zdjęcia w działach technicznych wstawiać należy jako załączniki. Wtedy nie znikną (za jakiś czas)
A pisząc post pod własnym postem, wygląda jakbyś gadał sam ze sobą.
Masz w prawym dolnym rogu przycisk "EDYCJA", jak chcesz coś dodać do poprzedniej wypowiedzi, to klikasz i dopisujesz co tam chcesz.
Naprawdę zapoznaj się z regulaminem, bo widzę, że kolejna sprawa rygorystycznie tutaj przestrzegana jest Ci obca.
Mam na myśli pkt 15 regulaminu


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 stycznia 2021, 12:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 stycznia 2021, 06:54
Posty: 7
model: T4 2.4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dobrze rozumiem. Dodałem zdjęcie jako link, nie wiem czemu w sumie jest widoczne tak jak jest. Za słownictwo przepraszam . mój telefon przy "edycja " wyświetla jakieś dziwne errory po przyciśnięciu "wyślij" więc była to jedyna droga na napisanie.Wracając do tematu . Czy jest ktoś w stanie pomóc z problemem ?
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2021, 02:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2016, 12:13
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.4 aab

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Panowie, proszę o sugestię odnośnie palących się zegarów. Jakiś czas temu pisałem o spalonych zegarach z analogowym zegarkiem. Po ich rozebraniu wiać było spaloną płytkę i elementy w lokalizacji właśnie zegarka. Zwaliłem to na winę zacięcia się mechanizmu i większy pobór prądu. Kupiłem inne zegary, które spaliły się po 2 miesiącach podczas postoju auta ! Nie wiem jaka lokalizacja bo nie zaglądałem do środka.

Zakładam, że problem jest jednak we wiązce. Czy te obwody nie powinny być zabezpieczone jakimś bezpiecznikiem żeby uniknąć takiej sytuacji ?

Gdzie szukać najszybciej usterki ?

Dzwoniłem przewody (bez znajomości rozpiski w kostce) i kilka z nich ma połączenie między sobą. Do masy dzwoni 9 przewodów. Wiązka na odcinku zegary - skrzynka wygląda dobrze.
Kupiłem kolejne zegary ale nie wpinam ich, bo mam wrażenie że zaraz będzie to samo...

Proszę o sugestie jak sprawdzić wiązkę.

Pozdrawiam :)


_________________
<vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB