T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pacjent 2001r niebieskie zegary
problem:
przy montażu nowego radia zrobiłem zwarcie poprzez zetknięcie kabla stałego zasilania ( tego dającego stale napięcie bez stacyjki na radio ) z masą
skutek:
- brak stałego zasilania radia - po wyjęciu kluczyka wszystko się resetuje ( nie ma podtrzymania pamięci )
- brak zasilania na zegary po wyjęciu kluczyka, czyli nie działa zegarek i nie wyświetla się licznik kilometrów, oczywiście skutkuje to po ponownym przekręceniu stacyjki resetem zegarka i dziennego licznika kilometrów
- po wyłączeniu stacyjki nie opadają wskazówki poziomu paliwa i temperatury
- nie działa podświetlenie zegarów bez kluczyka po włączeniu pozycyjnych, cała reszta dechy świeci się

pomocne informacje po pewnych próbach:
-bezpiecznik 21 odpowiedzialny za to zasilanie sprawny, bo o dziwo wszystkie inne rzeczy zasilane bezpośrednio działają: oświetlenie wnętrza, zapalniczka itp
-główna to taka, że jak podam prąd na układ od drugiej strony, czyli w kostce iso zasilającej radio tej po stronie samochodu na pin ten na którym powinno być zasilanie bezpośrednie radia to wszystko wraca do normy ( czyli znikają wszystkie wyżej opisane objawy )
- w konsoli bezpieczników sprawdziłem, że na kostce w pinie odpowiedzialnym za zasilanie bezpośrednie radia jest prąd, a do radia i zegarów już nie dochodzi

jeszcze raz powtórzę - po tym zwarciu zgubiło się tylko stałe zasilanie zegarów i radia, tak jakby coś pomiędzy bezpiecznikiem ( i konsolą bezpieczników ), a wyżej wymienionymi urządzeniami było ( według schematów nie ma ), z kolei nie przeszkadza to w tym aby wszystko działało jak podamy prąd od drugiej strony czyli od strony radia

wszystkie sensowne sugestie mile widziane, bo na bieżącą chwile mnie i Slimakowi który mi pomagał pomysły się skonczyły


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja jak zwarcie zrobiłem to wybiło mi bezpiecznik może masz za mocny włożony i wypaliło jakiś styk na kostce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
bezpiecznik jest 10A czyli mniejszy niż powinien - 15A
kostki w konsoli bezpieczników prąd podają,
od strony radia też - napisałem przecież, że jak podam plus z aku od strony radia to wszystko działa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Kenobi a spróbuj podpiąć stare lub inne radio, bo wychodzi na to, że coś mogło się upalić w radiu i tam gubi prąd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:24 
zasilanie na zegarach to czerwono niebieski stałe i po zapłonie czarny mnie przepalił się czarny myślę że uszkodził się ten czerwono niebieski ,,strasznie cienki ,, U2 /11 u mnie on występuje w kostce siwej ? walczę z zegarami i jedno zwarcie zrobiłem i się przepalił ale u mnie ten czarny kabelek .kablem wepnij się miedzy zegary a bezpieczniki wyeliminujesz uszkodzony kabel


Ostatnio edytowano wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:27 przez czarny1x1x, łącznie edytowano 1 raz

Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czarny1x1x napisał(a):
myślę że uszkodził się ten czerwono niebieski ,,strasznie cienki ,, U2 /11 u mnie on występuje w kostce siwej ?


to czemu jak podam plus od strony radia ( na niebiesko - czerwony kabel zasilający radio ) to zegary działają ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:31 
bo upalił się od bezpieczników do radia ,nie wiem czemu się tak stało


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czyli jak? upalił się od bezpieczników do radia i od bezpieczników do zegarów
to jakim kablem jest połączone radio z zegarami i akurat on się nie upalił, chociaż to właśnie kablem od radia zrobiłem zwarcie
skoro jak dam prąd z aku do kostki radia to zegary działąją


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 22:42 
no mam ten sam numer zobacz czy masz na czarnym kabelku do zegarów +12 po zapłonie a na tym niebiesko czerwonym stały plus on jest tak cienki mnie się przepalił ten czarny jedna zwara bezpieczniki sprawdziłeś ? oczywiście zjarany bezpiecznik możecie mieć powoli je zobacz


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 23:03 
i jak bezpieczniki sprawdzone ?


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 06:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czarny1x1x napisał(a):
i jak bezpieczniki sprawdzone ?

proszę o dokładne czytanie tego co napisałem, nie zawracam ludziom głowy nie sprawdzając wcześniej wszystkiego co mogę
Kenobi napisał(a):
-bezpiecznik 21 odpowiedzialny za to zasilanie sprawny, bo o dziwo wszystkie inne rzeczy zasilane bezpośrednio działają: oświetlenie wnętrza, zapalniczka itp


ogólnie dla mnie to wygląda jakby obwód zegarów i radia miał jakieś dodatkowe zabezpieczenie które się spaliło, ale według schematów elektrycznych nie ma czegoś takiego

no cóż jak ktoś się dokładnie z identyczną sytuacją nie spotkał to chyba odpowiedź trzeba będzie znaleźć samemu, ale to dopiero jak wyciągnę zegary
będzie pełny ogląd systuscji


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 07:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Kenobi napisał(a):
czarny1x1x napisał(a):
i jak bezpieczniki sprawdzone ?

proszę o dokładne czytanie tego co napisałem, nie zawracam ludziom głowy nie sprawdzając wcześniej wszystkiego co mogę
Kenobi napisał(a):
-bezpiecznik 21 odpowiedzialny za to zasilanie sprawny, bo o dziwo wszystkie inne rzeczy zasilane bezpośrednio działają: oświetlenie wnętrza, zapalniczka itp


ogólnie dla mnie to wygląda jakby obwód zegarów i radia miał jakieś dodatkowe zabezpieczenie które się spaliło, ale według schematów elektrycznych nie ma czegoś takiego

no cóż jak ktoś się dokładnie z identyczną sytuacją nie spotkał to chyba odpowiedź trzeba będzie znaleźć samemu, ale to dopiero jak wyciągnę zegary
będzie pełny ogląd systuscji

Kenobi sprawdź kostkę stacyjki, u mnie było podobnie, wszystko chodziło nawet zegary, tylko radio nie chciało grać, aaaa jeszcze było zwarcie jak wtykałem jakieś urządzenie z zasilaczem do zapalniczki (sama zapalniczka też o dziwo działała), od razu wywalało bezpiecznik. Podejrzewam, że wypalony jest styk.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 09:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ale u mnie padło zasilanie bez stacyjki, a nie to po stacyjce


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 09:32 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Najprostszym rozwiązaniem będzie pojechać do dobrego elektryka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 09:51 
Poprowadzić nowy kabel w układzie Y lewa strona zegary prawa radio dolna odnoga bezpieczniki ,to tak na szybko lub rozpruć wiązkę i szukać gdzie się dokładnie przepalił


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 11:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Szukales może w tych schematach po drodze diody czy innego zabezpieczenia
Może w zegarach jest dioda mająca za zadanie puszczać prąd w jedną stronę i podczas zwarcia ona uległa uszkodzeniu
Czasami podczas instalacji radia mostkuje się w kostce iso czerwony z pomarańczowym wtedy istnienie takiej diody w zegarach byłoby zasadne


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 11:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kurol napisał(a):
Szukales może w tych schematach po drodze diody czy innego zabezpieczenia


i wszystko wskazuje, że coś jest ale w dotychczas przejrzanych schematach nie ma nic
Slimak znalazł nietypowy schemat niby pasujący do daty produkcji mojej T4, jak dotrę do samochodu to sprawdzę czy się potwierdzi

EDIT
naprawione
wyszła prosta sprawa
okazuje się, że u mnie obwód plusa bezpośredniego zegarów i radia jest inaczej niż wszystkim było wiadomo poprowadzony przez bezpiecznik znajdujący się w dodatkowej listwie bezpieczników tej poniżej głównych
i tu się przyznam, że było to tak nie do pomyślenia przeze mnie ( i nie tylko ), że tam bezpieczniki sprawdziłem bardzo pobieżnie
Slimak znalazł jakiś schemat nietypowy i tam dopiero opisana była instalacja taka jak jest u mnie

dzięki wszystkim za sugestie i pomoc


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 21:47 
a ja zostałem,, zrypany,, o bezpiecznik ale fajnie że dałeś radę


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 22:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czarny1x1x napisał(a):
ostałem,, zrypany,, o bezpiecznik


o.k sory ale nie powiedziałeś który to jest !
wszyscy uważali, że to jest nr 21, a nie nr 9 w dodatkowej listwie

czarny1x1x napisał(a):
U2 /11 u mnie on występuje w kostce siwej

to samo tutaj, wszyscy twierdzą, że tam wychodzi zasilanie zegarów, a u mnie ten pin jest pusty !?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: virus (wtorek, 23 lutego 2016, 20:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 kwietnia 2013, 22:20 
nie ważne
ważne że działa ,wszyscy dreptaliśmy w miejscu ale kostka U2 /11 to jest niebieska .ja mam tam pusto i u mnie kabel idzie do siwej nie znam niestety jej numeru , a bardzo by mnie się przydał jej symbol <england>


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB