T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 23:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 15:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ostatnia strona, nie mam chwilowo elsy ale róznic tam nie powinno być


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: czemat2 (piątek, 22 stycznia 2016, 15:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 15:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 lutego 2015, 02:39
Posty: 56
model: vwt4 Multivan 98r.
silnik: 2,5 tdi,ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
ten schemat jest do 2,4 czy jest tak samo do 2,5?
Bardzo bym prosił o schemat do mojego jakbyś miał oczywiście kolego Probe041.Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano piątek, 22 stycznia 2016, 15:44 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 15:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Niestety mam tylko ten, różnic nie powinno być. Przy 2.5TDI jest tylko z tego co mi wiadomo inaczej sterowane załączanie sprężarki przez ECU


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: czemat2 (piątek, 22 stycznia 2016, 22:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 20:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Odkopuje temat:
Jednym z wielu bolączek mojej T4 są załączające się oba wentylatory od razu na drugą prędkość. Temperatura według wskazania na liczniku gdy wacha się koło 90, jak chwilkę postoję co jakąś minutę na 5 sekund załączają się wentylatory od razu z drugiego biegu. Nie dawno wymieniłem silnik więc on tu nie jest winny bo występowało to też na poprzednim silniku. Poczytałem wszystkie możliwe tematy wiec sprawdziłem czujnik na chłodnicy i reaguje tylko w jednym zwarciu właśnie z drugiego biegu. W teczce mam klimę i zielony czujnik 4 pinowy na dolnym wężu, który wymieniłem na nowy. Jak kupiłem auto kostka była wypięta z tego czujnika, a po wpięciu załączały się wentylatory nawet na zimnym silniku. Niestety poprzedni właściciel to jakiś druciarz co robił wszystko byle żeby złotówki nie wydać. Ręce mi opadają za co bym się wziął w tym aucie wszędzie patenty i trytki.... Z tego co wyczytałem to przekaźniki od wentylatorów znajdują się nad lewa lampą. Niestety nie znalazłem, które z nich odpowiadają za pracę wentylatorów. Mam dwa o numerach 111, dwa 98, jeden 114 i jeden 53. Co oprócz przekaźników może być jeszcze odpowiedzialne za nieprawidłową pracę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 06:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Uszkodzone opornice wentylatorow


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 09:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
kurol napisał(a):
Uszkodzone opornice wentylatorow

Chudszy o 3stówki, a wentylatory jak nie chodziły na pierwszym biegu tak nie chodzą. Teraz to nawet przy 100 stopniach się nie załączają ...
Wymienione opornice na nowe i dalej chłodnica przy robieniu zworki załącza tylko drugi bieg. Co mogę następnego sprawdzić?
Czy istnieje jakaś metoda na sprawdzenie nowych opornic czy na pewno działają prawidłowo? Jeśli tak to proszę o instruktarz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 10:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
Jeżeli chodzi o opornice, to jeżeli posiadasz miernik oporności możesz sprawdzić przejście między wszystkimi 3 wyprowadzeniami.
Powinno być przejście z każdym do każdego oporność ok. 0 Ohm , do dokładnego pomiaru potrzeba specjalistyczny przyrząd .


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 12:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tu masz temat który wyjaśnia jeszcze, że uszkodzeniu mógł ulec sterownik z przekaźnikami ( puszka nad lewym reflektorem ), kolega kentos tam wszystko rozpracował
viewtopic.php?f=8&t=2500&p=27566&hilit=huragan#p27566


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 13:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Tylko jest chyba problem bo u mnie takiej puszki brak. Śledziłem kable jak idą i nigdzie po drodze taki element nie występuje. Może to występuje tylko gdy są żaluzje? U mnie ich nie ma.

Dla potomnych-tak jak kolega Boguss podał nowe opornice Meyle, po ustawieniu na omomierz 20K pokazują, w każdym z trzech ustawień 0 Ohm.
W moim wypadku stare opornice wartość zero trzymają tylko na skrajnych pinach więc usterka pośrednio została wyeliminowana. Pytanie tylko co jeszcze siedzi, że nie chcą zatrybić? Dostałem schemat ale nie znam się na ich czytaniu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 14:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A czy przypadkiem ta puszka nie jest w wersji bezopornicowej gdzie pierwszy bieg polega na łączeniu wentylatorów szeregowo?

P.S. podaj link do schematu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 21:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Zaglądałem do tej puszki, dwa kable idące z wiązki od ściany grodziowej wchodzą i zakończone są w srubach. Od tych śrub idą dwa nieizolowane przewody na drugą stronę puszki gdzie w takich samych śrubach zaczynają swój bieg takie same grube zaizolowane przewody. Wchodzą później do wiązki w kierunku chłodnicy, ale nie jestem w stanie ustalić gdzie idą bo jest w tej książce kilka takich grubych i czerwonych przewodów. Jutro podeślę foty.
Dziś jal dojechałem pod dom jeszcze nie było 90stopni, a włączyły się wentylatory w identyczny sposób jak wcześniej opisywałem. Słychać było gdzieś jakby spod deski w okolicy bezpieczników takie trykanie szybkie jakby coś nie mogło zaskoczyć. Jak trykało to wentylatory startowały i zajmowały. Jakby zwarcie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zagładałeś do puszki, której u Ciebie brak????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 23:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Ciekawy przypadek. Przypuszczam że zepsuły się oryginalne przekaźniki i ktoś zamiast kupić drugą nową skrzynkę z przekaźnikami, zrobił tą tania przeróbkę na 6 przekaźników ( chyba że się mylę). Jeżeli posiadasz opornice i chcesz załączyć 1-wszy bieg podaj plus (grubym kablem min 4mm2) na przewód czarno-czerwony dochodzący do tych oporników. Podasz napięcie na lewy opornik powinien włączyć się lewy wentylator i analogicznie z drugim wentylatorem. Na odległość pomoc będzie bardzo ciężka (ale nie niemożliwa). Potrzebna duża cierpliwość. Musisz się określić czy chcesz wrócić do oryginału (czyli zakup oryginalnej skrzynki z przekaźnikami), czy naprawić to co masz. I potrzeba więcej danych na temat twojej t4 .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 08:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Trochę mnie ten samochód już męczy. Dobry dla emeryta żeby miał jak czas wypełnić. Czego bym się nie wziął to sztuka i patenty, żeby czasem 5zł nie wydać. Za dużo nad nim siedzę, zamiast pracować i zarabiać kasę. Powinienem był zapłacić za to auto nie więcej jak 4000zł ... Myślałem że okazja A dziś widzę, że gościu trafił na niezłego frajera :D
Odnośnie naprawy to lubię jak jest tak jak było oryginalnie,a jak przeróbki to zrobione fachowo bez sztukowania. Jestem trochę ortodoksem bo lubię krótki pysk.
Jakich informacji potrzebujesz żeby mi pomóc. Na razie skupię się na wentylatorach, a pozostałe rzeczy zostawię ba później. Najważniejsze żeby się nie zagrzał bo szlak go trafi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 10:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Dane potrzebne twojej t4 to rocznik, automat czy manual i jaka klima (manualna, klimatronik zielony czy niebieski ). Pierwszy i drugi bieg wentylatorów załącza czujnik na chłodnicy a nie na wężu wodnym. Na wężu wodnym załącza 3 bieg i rozłącza klimę. To że kupisz zielony czujnik nie znaczy że jest to ten sam czujnik. Czujniki kupuj po numerach fabrycznych. Żeby sprawdzić 1 i 2 bieg wentylatorów wypnij wtyczkę z czujnika chłodnicy (3 pinowy). We wtyczce znajdź pin plusowy i podłącz go raz z drugim pinem i trzecim pinem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 11:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wstawiam do ułatwienia schemat jaki podesłałeś na PW. Rzeczywiście te sześć przekaźników może robić za J26
Czy znawcy wiedzą jak to się ma do Teczki?
Jeżeli jest tak samo to trzeba prześledzić schemat i zrozumieć jak to działa.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 12:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie czujnik na chłodnicy sprawdziłem na samym początku. Po zwarciu odpowiednich przewodów odchodzących do zielonego czujnika zaskakiwał tylko drugi bieg. Wówczas odesłano mnie do tematu o opornicach dlatego kupiłem nowe.
Czujnik trzeciego biegu został wymieniony przy wymianie silnika. Gdy był stary czujnik była wypięta z niego kostka, ponieważ po podłączeniu załączały się na stałe wentylatory nawet na wyłączonym zapłonie (cztero pinowy zielony).
Mój bus 1995 oryginalnie według wlepki miał silnik ACU i automatyczną skrzynię biegów CGK. Teraz mam manualną skrzynię 5tkę po nieudolnej przekładce, któregoś z poprzedników (brak wstecznego, nie poizolowane kable ...). Klimatyzacja jest manualna, ale nie sprawna. Nie wiem czy była dokładana. Zostawiam ją na później bo pewnie bez działających prawidłowo wentylatorów nic z nią nie zdziałam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A bezpieczniki blaszkowe od wentylatorów sprawne?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 13:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Jeżeli chodzi 2i3 bieg to bezpieczniki są dobre. W tych swoich przekaźnikach znajdź czarno-czerwony przewód cienki i podaj na niego napięcie + 12V. Jak zadziała 1 bieg to sprawdź ten przekaźnik do którego wchodzi ten przewód.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 13:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja bym tradcyjnie zaczął od konca czyli najpiew podał plusa z aku na opornicę i zobaczył czy masz 1 i 2 bieg. Jak bedą to bym jechał dalej po instalacji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB