T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 17:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 czerwca 2012, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Cześć, wiem że gdzieś było ale nie mogę znaleźć, ile biegów mają wentylatory chłodnicy?? jak to powinno działać, najpierw jeden wentylator później drugi czy od razu dwa naraz?? bo coś dziwnie u mnie działają, jesli jeden wentylator ma się najpierw włączać to który lewy czy prawy, lewa strona kierowca prawa pasażer


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 czerwca 2012, 23:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
U mnie włączają się tylko na klimie,inaczej nie słyszałem,dwa na raz.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 czerwca 2012, 23:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
chemik211 napisał(a):
Cześć, wiem że gdzieś było ale nie mogę znaleźć....



Tu masz garść linków. Nie powielajmy pokrewnych tematów na forum bo zginiemy wkrótce w chaosie.

viewtopic.php?f=6&t=4855


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
grzesiex napisał(a):
Nie powielajmy pokrewnych tematów na forum bo zginiemy wkrótce w chaosie.
Chaos to już tam jest niezły, więc odpisze na pytanie autora tematu.

Wentylatory powinny załączać się oba (teoretycznie z tą samą prędkością), nigdy osobno.
Jeżeli teczka jest bez klimy to posiadają dwie prędkości, włączane czujnikiem termicznym w chłodnicy.
Jeżeli teczka ma klimę, to wentylatory posiadają trzy prędkości (dwa wolniejsze biegi włączane są poprzez sterownik klimy, albo włącznik termiczny w chłodnicy, trzeci bieg najszybszy uruchamia czujnik na wężu wodnym F-165)



Za ten wpis autor mikoli podziękowali: 2 chemik211 (wtorek, 26 czerwca 2012, 23:01) • niebieski-n2 (poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:01)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 23:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To teraz już wiem że coś mam zepsute bo włącza się tylko jeden wentylator


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 08:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Nie do końca się zgodzę.
2 pierwsze biegi włączają się razem i są sterowane z klimatronika.
3 bieg załączany przez czujnik z węża ale nie zawsze chodzą 2 na raz, nie wiem od czego to zależy ale pracuje albo ten od strony filtra powietrza albo oba.
Kolejny przykład pracy wentylatora to na wyłączonym silniku, po jeździe jak jest zgrzany, pracuje razem z pompką wymuszonego obiegu ale tu kręci się tylko ten od strony akumulatora.
I nie jest to nic pomieszanego w mojej instalacji bo przy poprzedniej tak było i przy nowym silniku jest to samo, czyli wychodzi na to, że zależy od modelu albo ustawień, chyba ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 09:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
olek napisał(a):
2 pierwsze biegi włączają się razem i są sterowane z klimatronika.

częściowa bzdura
dwa pierwsze biegi mogą być włączane zarówno z klimatronika jak i z czujnika w chłodnicy - jak sobie wyobrażasz chłodzenie silnika przy wyłączonym klimatroniku ??
a z sytuacją, że działa tylko jeden wentylator to spotkałbym się pierwszy raz w życiu, a kilka T4 pod tym względem już przerabiałem
tzn spotkałem się jak miałem uszkodzone opornice

olek napisał(a):
Kolejny przykład pracy wentylatora to na wyłączonym silniku, po jeździe jak jest zgrzany, pracuje razem z pompką wymuszonego obiegu ale tu kręci się tylko ten od strony akumulatora.

tą sytuację wymusza czujnik na chłodnicy, pompka tylko wymusza obieg przez chłodnicę i wtedy gorący płyn wzbudza ten czujnik, a ten wentylatory i wtedy działają też obydwa wentylatory ( odłącz czujnik z chłodnicy a zobaczysz, że pomimo działania pompki wentylatory nie ruszą )

w warunkach realnych trzeci bieg wentylatorów włączał mi się tylko gdy była uszkodzona opornica i jeden wentylator raz działał raz nie ( w Chorwacji przy 40st upale ) co powodowało, że układ nie wychładzał się wcześniej
trzeci bieg załącza się dopiero gdy chłodziwo ma temperaturę powyżej 115st i jego załączenie zazwyczaj idzie w parze z rozłączeniem klimy w trybie awaryjnym


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 10:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Kenobi napisał(a):
olek napisał(a):
2 pierwsze biegi włączają się razem i są sterowane z klimatronika.

częściowa bzdura
dwa pierwsze biegi mogą być włączane zarówno z klimatronika jak i z czujnika w chłodnicy - jak sobie wyobrażasz chłodzenie silnika przy wyłączonym klimatroniku ??

Dokładnie tak jak napisałem, pracuje 3 bieg, bez względu czy masz klimatronika włączonego czy nie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 11:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
awaryjnie na trzeci stopień wentylatory włącza włącznik termiczny F165 klimatyzacji (włącza przy 115C, wyłącza przy 108C) jest on zintegrowany z wyłącznikiem F163 który w przypadku nie wychłodzenia się układu nawet na trzecim biegu rozłącza klimę w ogóle
jest to ogólnie czujnik czteropinowy znajdujący się na grubym wężu od chłodnicy
czyli to trzeci bieg jest tylko i wyłącznie włączany przez klimatyzację ( ręczną czy klimatronik) i w wersjach bez niej wentylatory nie posiadają trzeciego biegu !!

z czujnika w chłodnicy też działają dwa pierwsze biegi, a nie tylko z klimatronika jak napisałeś !!
pierwszy bieg wentylatorów załącza czujnik w chłodnicy już przy 85st według danych technicznych, przy 90 st powinien załączyć się drugi bieg


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 15:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
olek napisał(a):
Kenobi napisał(a):
... jak sobie wyobrażasz chłodzenie silnika przy wyłączonym klimatroniku ??

Dokładnie tak jak napisałem, pracuje 3 bieg, bez względu czy masz klimatronika włączonego czy nie.

Włącza się w zależności od temperatury chłodziwa właściwy bieg i ogólnie nieźle namieszałeś w tym temacie.
olek napisał(a):
... ale nie zawsze chodzą 2 na raz, nie wiem od czego to zależy ...
Jeżeli masz pewność że tak ma być, to poprzyj to choćby jakimś schematem, a nie wprowadzasz zamęt.
Resztę wyjaśnił dość dogłębnie Kenobi wyjaśnił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 16:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
A u mnie jest ciekawostka. Nie mam klimatyzacji, a wentylatory włączają mi się dopiero przy 115st. Bezpieczniki mam całe i nie wiem, co może być problemem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 17:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
czester52 mogłeś luknąć w linki grzesiex-a , ale prawdopodobnie masz do wymiany czujnik termiczny w chłodnicy, wpierw go sprawdź Tytuł: Włączanie się wentylatorów na 1 kresce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 sierpnia 2015, 19:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak sprawdzić opornice przy klimatroniku? Zauważyłem dzisiaj przez przypadek, że na klimie chodzi tylko jeden wentylator (wcześniej chodziły oba). Podejrzewam, że wentylator się skończył ale warto chyba zacząć od wspomnianych opornic :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 sierpnia 2015, 19:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Przepnij wtyczki wentylatorów są takie same i będziesz wiedział , jak masz padnięty to proponuje kupić NRF cena minimalnie większa jak zamienniki chinskie i tym podobne wynalazki


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 sierpnia 2015, 22:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dzięki, sprawdzę jutro co i jak. Niestety nrf w Niemczech raczej nie dostane z tego co widzę ale zobaczymy czy będzie taka konieczność ;-)

Rozumiem, że przy żaluzjach na wentylatorach jest możliwość zmiany samego wentylatora? Kiedyś miałem z tym problem i zmieniałem całość ale to było dawno ;-)

Edit
Sprawdziłem w garażu jak już silnik ostygł i niestety wentylator stoi dęba więc czeka mnie wymiana..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 sierpnia 2015, 20:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
NRF to produkt Holenderski sądze że spokojnie w niemcowni dostaniesz, a jeszcze jedno masz duę wentylatory czy małe


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 sierpnia 2015, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Krótki przód więc te małe 280mm, sprawdzałem specjalnie w etka wczoraj. A NRF znalazłem wczoraj na eBay późnym wieczorem i od razu zamówiłem ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 sierpnia 2015, 21:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Małych jest pod dostatkiem i są tańsze jak duże


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 sierpnia 2015, 12:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dla zainteresowanych moje doświadczenia z firmą nrf.. viewtopic.php?p=147500#p147500

Pytanie w temacie, posiadam niebieski klimatronik i chciałem sprawdzić wentylatory robiąc zworkę przy wtyczce czujnika na chłodnicy jednak u mnie nie było tam napięcia na wyłączonym silniku?
Schemat wygląda tak, pytanie co oznacza [109] przy kl.30 idącym teoretycznie do czujnika?
Obrazek

U mnie jest coś skopane czy to tak po prostu ma być przy klimatroniku, że np panel odłącza plus idący na czujnik w chłodnicy? Problemów z temperaturą silnika nie mam w tej chwili żadnych..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nikt nie ma pomysłu???


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB