T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 sierpnia 2010, 23:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:01
Posty: 44
Lokalizacja: Kuj- pom
model: T4 Multivan
silnik: Traktor 2.4 TURBO IC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam.

Od pewnego czasu mam parę problemów dot elektryki "ciepłowniczej" :)
Objawy następujące:

- Mrugająca kontrolka płynu, czasami zaczyna dopiero po paru minutach od pierwszego odpalenia, później w ciągu dnia już cały czas mruga

- Wskaźnik przekłamuje (jakieś 10 stopni mniej niż na termometrze w zbiorniczku wyrównawczym)

- od paru dni problem z odpalaniem (na zimnym i gorącym bez problemu ale jak jest "średnio" ciepły to świece nie grzeją przed odpalaniem i nie chce zaskoczyć)

W związku z tym muszę wymienić czujniki tylko które?? Czy tylko ten od świec (2 pinowy??) czy 4 pinowy też? Czy 2 pinowy też włącza kontrolkę? Wentylatory załączają się przy 87 stopniach (na wskaźniku ~80). Jakiej firmy polecacie?

Multivan silnik AAB 1991 rok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 sierpnia 2010, 07:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 czerwca 2010, 05:43
Posty: 18
model: t4
silnik: diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Kolegów na forum!! Przepraszam że się wcinam ale mam podobny problem.Który czujnik załącza wentylatory i gdzie się znajduje? Za podpowiedz dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 sierpnia 2010, 15:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Czujnik załączający went. jest na chłodnicy . Nie pamiętam czy po wykręceniu go wyleje się płyn ,ale jak go wykręcisz to podgrzewając go zapalniczką powinien pyknąć ( sam w sobie ).
Kontrolka świeci się jak jest powietrze w układzie. W tym przypadku ( podobnie jak było u mnie ) potrzeba jest zmiany korka na drugi lub odkręć i dobrze przeczyść.Może go coś blokować i nie odpowietrza się.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 18:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:01
Posty: 44
Lokalizacja: Kuj- pom
model: T4 Multivan
silnik: Traktor 2.4 TURBO IC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Za problem z odpalaniem odpowiadał wężyk paliwa przy filtrze bo był trochę pęknięty :D Ale wskaźnik nadal przekłamuje i kontrolka mruga. To nie wina korka bo przełożyłem inny z polówki i było to samo. Czy kontrolkę włącza tylko ten czujnik w zbiorniczku czy jeszcze jakiś :?: Czy to normalne że różnica na wskaźnikach i na termometrze w zbiorniczku wyrównawczym jest aż taka :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:01
Posty: 44
Lokalizacja: Kuj- pom
model: T4 Multivan
silnik: Traktor 2.4 TURBO IC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Sprawdziłem czujnik w zbiorniczku jest ok więc przyczyna migającej kontrolki jest gdzieś w zegarach. Może wie ktoś gdzie znajduje się moduł włączający kontrolkę :?: (zielone zegary 91 z obrotkiem)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 21:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Kart napisał(a):
Sprawdziłem czujnik w zbiorniczku jest ok więc przyczyna migającej kontrolki jest gdzieś w zegarach. Może wie ktoś gdzie znajduje się moduł włączający kontrolkę :?: (zielone zegary 91 z obrotkiem)




niski stan płynu

czujnik 2pin nic innego przerobiłem ten temat niedawno

jeszcze jedna drobnostka termostat


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 sierpnia 2010, 01:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:01
Posty: 44
Lokalizacja: Kuj- pom
model: T4 Multivan
silnik: Traktor 2.4 TURBO IC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Płyn jest. A czy ten czujnik 2 pinowy nie jest od świec żarowych tylko w AAB :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 sierpnia 2010, 13:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Tak, 2 pinowy w głowicy masz od świec, od temperatury jest 4-pinowy :)
Przerabiałem temat <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 13:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak konkretnie to cztero pinowy daje z dwóch pinów sygnał do wskaźnika, a z kolejnych dwóch do elektrycznej pompki dodatkowego obiegu cieczy chłodzącej,
ręki nie dam sobie obciąć ale jak walczyłem z tym tematem to wyczytałem ,że mruganie oznacza za niski poziom chłodziwa, a dopiero ciągłe świecenie przegrzanie
z objawów które opisujesz stawiałbym na uszkodzenie lutów w zegarach, tak miałem w 2.4D, wariowała wskazówka i kontrolka mrygała jak chciała, które to luty nie potrafię dokładnie opisać ( gdzieś na środku płyty zegarów od tyłu ) ale wiem, że znalazłem je oglądając wszystkie luty pod szkłem powiększającym i było wyraźnie widać te skorodowane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 13:47 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kenobi słusznie prawi. Sprawdź ścieżki w zegarach i czy styki w kostce przy zbiorniczku nie zaśniedziały.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 16:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:01
Posty: 44
Lokalizacja: Kuj- pom
model: T4 Multivan
silnik: Traktor 2.4 TURBO IC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki za sugestie. Nie pozostaje nic innego jak dobrać się do licznika. Styki przy zbiorniczku wykluczyłem już wcześniej bo mrugała nawet przy zmostkowaniu przewodów we wtyczce. Myślicie że warto przy okazji wymienić stabilizator napięcia (wskaźniki jeszcze nie wariują) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:36 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Moje zdanie: jeśli coś działa jak należy-nie należy tego ruszać!


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:01
Posty: 44
Lokalizacja: Kuj- pom
model: T4 Multivan
silnik: Traktor 2.4 TURBO IC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
I po problemie. Przyczyna tkwiła w zimnym lucie przy wtyczce w zegarach. Przy okazji poprawiłem luty przy stabilizatorze bo były takie sobie. Ale żeby nie było za pięknie to następnego dnia po tym jak poskładałem wszystko to zauważyłem że przepalone są 2 żarówki od podświetlenia licznika i znowu musiałem wszystko rozbierać <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 września 2010, 15:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Problem rozwiazany zamykam temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 listopada 2015, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 czerwca 2015, 21:24
Posty: 40
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Ja mam podobny problem z wskazaniem temperatury tylko u mnie było mruganie kontrolki czasem na zakrętach teraz ten objaw ustąpił za to wskaźnik ciągle pokazuje jakieś 110 stopni ale silnik się nie grzeje bo sprawdzałem wentylatory włączaja się przy około 93 stopniach możecie coś poradzić na to?

Dziś podłączyłem sobie termometr elektroniczny, czujkę przykleiłem na jednym z wężów jak najbliżej głowicy na wyjściu płynu i pokazuje mi na nim jakieś 78stopni czyli pewnie mam trmostat do wymiany ale co z tym wskaźnikiem na blacie czemu zawyża może czujnik ewentualnie jaki kupic na zmianę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB