T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 03:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 10:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Kolega ślimak ma racje nie dotyczy to tematu. Można by było założyć nowy temat o zamianie starych żarówek na ledy we wszystkich wyłącznikach lampkach itp. Ostatni raz wrócę do tematu. Stary kolor nie na znaczenia diody i tak wstawia się kolorowe i dodatkowo można regulować natężenie światła w nich.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 17:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie po usterce po wymianie włącznika światła działają .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 23:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
byry007 napisał(a):
U mnie po usterce po wymianie włącznika światła działają .

I bardzo dobrze <brawo>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
30 zl od golfa 3 pewnie do T4 2001 r by kosztowało 100 zł [WHITE SMILING FACE]


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 listopada 2014, 16:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
byry007 napisał(a):
30 zl od golfa 3 pewnie do T4 2001 r by kosztowało 100 zł [WHITE SMILING FACE]

No tak, tylko w golfie 3 masz zielone podświetlenie, a w T4 2001r. jest już czerwone bez żadnych przeróbek.
Jak ktoś nie ma weny twórczej do lutowania i zabaw w rozbieranie przełączników, to chyba to drugie rozwiązanie jest dla niego ;-)


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 września 2015, 11:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 sierpnia 2015, 18:17
Posty: 1
model: T4 2,5
silnik: 2461 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam szanownych kolegów w pierwszym poście.
Problemem, który już zdążyłem zgłębić na forum jest u mnie brak świateł drogowych (działają tylko przy sygnalizacji, nie przełączaję się z mijania). Wymieniłem dwa przełączniki świateł - jeden chiński drugi uzywany - i nic. Zakupilem wyłącznik świateł jak na fotce.
I tu mam ciekawostkę. Numer nowego wyłącznika OE: 357941531 natomiast mój "stary" wyłącznik ma dodaną literkę A na końcu Numer OE: 357941531A. A różni się położeniem plastikowego "pinu" w kształcie kątownika. Nie pasuje tym samym do wtyczki :) . Nie jest to chyba problemem, tylko zdziwiło mnie, że nie zdołałem natknąć sie na jakąkolwiek informację na ten temat.
Jestem z lekka spanikowany na ile takich niespodzianek ;) natkne sie przy tym kultowym aucie. Moim pierwszym własnym VW po 32 autach innych marek! http://allegro.pl/wylacznik-swiatel-vw- ... 82385.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 września 2015, 16:29 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli działają światła mijania to przyczyny braku drogowych szukaj w przełączniku pod kierownicą.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 17:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zacząłem więcej jeździć po ciemnej nocy i buntuje mi się chyba przełącznik pod kierownicą bo długie są zawsze a mijania potrafią zniknąć albo przy porannym odpaleniu albo po zmianie z długich. Grzebania w elektryce się nie boję ale doświadczenie uczy że naprawy zużytych autoelektropstryków (np. nadlutowywanie wytartych styków) zwykle są mało trwałe.
Etka mówi, że to będzie 701953513. Używka będzie na 99% tak samo zużyta bo to wersja przedliftowa.
Co byście radzili? Jeśli pstryk ten nie jest nitowany to mogę go przeczyścić. Znalazłem zamiennik 4MAX za 150 peelenów ale nie wiem czy warto tyle wydawać <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 20:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zreanimować i montować przekaźniki, wtedy przez przełącznik idzie minimalny prąd tyle co do wzbudzenia przekaźnika, a nie cała moc żarówek ( szczególnie, że jak kojarzę zamontowałeś jakieś turbo-powery ). Wtedy wytrzyma jeszcze długo.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 20:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Te Turbo oficjalnie mają taką samą moc jak zwykle H4. Jedyna różnica, że zacząłem jeździć na dlugich.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 21:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Adampio napisał(a):
Te Turbo oficjalnie mają taką samą moc jak zwykle H4. Jedyna różnica, że zacząłem jeździć na dlugich.

a jak włączasz długie to mijania gasną czy załączają się obydwa włokna?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 21:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Tak jak napisał Kenobi, ja bym najpierw rozebrał swoje, dokładnie poczyścić wszystko, zapodać dodatkowo jakiegoś szpreja polepszające kontakt, wstrzymać się nawet z cynowaniem i zobaczyć jakie będą efekty. Jakoś nie mam przekonania do tych zamienników made in china. A może pokusić się o zmianę manetek na poliftowe, zawsze to troche młodsze w używce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
garbaty napisał(a):
a jak włączasz długie to mijania gasną czy załączają się obydwa włokna?
Nie mam tak długiej ręki żeby zobaczyć naocznie ale jak na światłach mijania pociągnę manetkę do siebie to jest zasadniczo jaśniej niż jak już manetka kliknie i włączy długie na stale. Czyli raczej mijania gasną i jak wyłączę długie to losowo zgaśnięte pozostają. Dopiero jak w panice klika raz poklikam manetką to mijania wracają. <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 listopada 2016, 07:25 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie trzeba mieć długich rąk, wystarczy podjechać pod murek czy ścianę.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2016, 02:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No i kiszka, definitywnie skończyły się mijania :(
Całe szczęście że pod samym domem. Jest gdzieś rozpiska kostek wyłącznika pod kierownicą? Bo na początek bym sobie zamienił długie na mijania jako, że bez długich da się żyć :)
Na Wiki znalazłem załączony schemat. Czy opisywana w tym wątku pięciopinowa kostka obsługuje wyłącznik E4?

P.S. wyłącznik dlugie-krótkie jest dla mnie nienaprawialny i marnie rokuje trwałość zamiennika. Ale po przepłukaniu sprajkontaktem wnętrza przez odkryte okienko z dekielkiem omomierz ladnie pokazuje przejście raz na jeden obwód a raz na drugi. W przypadku godziny W powinno się dać zamienić miejscami piny 2 z 4 i mieć stałe oraz blyskające światła mijania kosztem dlugich. Zasilanie z wyłącznika przychodzi środkowym przewodem. Zanim założę przekaźniki dam odpocząć przełącznikowi przez montaż ledów do jazdy dziennej


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2016, 09:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wystarczy zrobić z tyłu kostki zworkę i mijania wrócą, a i długie zostaną choć w przypadku ich włączenia mijania nie będą rozłączane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2016, 15:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No ale taka zworka jest chyba inwazyjna w odróżnieniu od przelożenia przewodów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2016, 15:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie wiem co to jest według ciebie inwazyjność ale w razie czego ma się długie. W poprzedniej T4 miałem wciśnięty drut 2mm przez trzy lata i tak ją sprzedałem, następny właściciel też tak jeździł przez kolejne lata nawet o tym nie wiedząc.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2016, 17:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli przełącznik w kierownicy jeszcze załącza długie. to zastosuj przekaźnik. Napięcie za przełącznikiem świateł długich podłącz do cewki przekaźnika, a do zacisków 87 i 87a przewody które idą do żarówek długich i krótkich. A i oczywiście do przekaźnika Zasilanie żarówek i masa. Jak Cie to zainteresuje to dokładniej rozpiszę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2016, 17:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@kenobi: o grubym drucie nie pomyślałem, powinien zadziałać

@bigos1966: ze wzgledu na porę roku i brak jakiegokolwiek dachu grubszych robót samodzielnie teraz robić nie będę. Ale przekaźniki oczywiście będą. Nie chcę tylko robić na szybko druciarstwa bo na nim się skończy. Tymczasowo jak pisałem dam kupione lampy dzienne, żeby za dnia nie pracował przelącznik. No i jak radzi @kenobi dorzucę do skrzynki elektrycznej kawałek przewodu budowlanego 2.5mm^2
Przewód 56 mocno ośniedziały przy konektorze kostki. Znasz może numer katalogowy takiego dużego konektora dwułapkowego? Takie same są u mnie w kostce stacyjki. Typowy konektor żeński do kostek nie wchodzi do wolkswagenowej kostki :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB