T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 09:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 18:16 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Tam płyną spore prądy, zwieranie czegokolwiek nie jest dobrym rozwiązaniem. Kup przekaźnik i pilnuj aby ciasno siedział w gnieździe - uchroni to skrzynkę bezpieczników przed wypaleniem styków.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
byłem złośliwy bo po pierwsze:
napisałem
Kenobi napisał(a):
102 to do pięciocylidrowych raczej

a 2.4D to silnik pięciocylindrowy
po drugie jak wpiszesz w szukajkę tekst przekaźnik świec to ukaże się między innymi ten temat:
viewtopic.php?f=8&t=3780&hilit=przeka%C5%BAnik+%C5%9Bwiec
tam masz wszystko o co pytasz opisane


ale mogę jeszcze raz to samo napisac
Piotr_Wielki napisał(a):
Czy można jakoś i ewentualnie które styki złączyć ze sobą żeby zagrzać świece ?

można, robiąc zworkę tych dwóch grubych nóżek ale tylko na chwilę
włożenie zworki w gniazda grubych nóg przekaźnika powoduje od razu podanie napięcia na świece nawet bez uruchomienia stacyjki
tam płynie 50A więc zworka powinna byc z blachy i wkładasz ją przy pomocy szczypiec bo się nagrzewa
kiedyś jak w ramach eliminacji usterki przekaźnika zrobiłem zworkę z kabla i wepchałem go ręką to mi izolację do palców przytopiło

krótko aby odpalic samochód ze świecami:
przekręcasz stacyjkę - wsadzasz zworkę - czekasz 5-10s ( grzanie świec ) - odpalasz - wyciągasz zworkę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 23:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Możesz też spróbować zagrzać świace "na krótko" tj. zewrzeć na kilka sekund grubym kablem + na akumulatorze z bezpiecznikiem świec po czym gnać do kabiny i próbować odpalać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2012, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2012, 12:17
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie.
Bardzo dziękuję. Pomogliście mi jak najlepiej się dało. Zwarcie dwóch pinów miedzianym drucikiem dało świetny rezultat. Odpalił pięknie. Drucik wcale się nie nagrzał bardzo mocno. Jutro jadę przełożyć tablicę bezpieczników ale wciąż nie mam przekaźnika. Tego "102" ani kupić ani ukraść. Na Allegro nic. W sieci ogólnie nie znalazłem. Może ktoś z forumowiczów ma do odsprzedania ? Posypuję też głowę popiołem, że nie skorzystałem z wyszukiwarki. Następnym razem z pewnością to uczynię.
Pozdrawiam wszystkim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 07:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja w 2.4D jeździłem na nr 60 i nic się nie działo
więc jak 102 nie ma to kup go
http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zaro ... 70879.html


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 08:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2012, 12:17
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki. Tak zrobię, chociaż w innym wątku wydawało mi się , że pisałeś o "102" jako dedykowanym do silników pięcio cylindrowych. Skoro jednak mówisz, że będzie dobrze to ja ci wierzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 12:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dlatego bo różne źródła różnie podają
jedno jest pewne ja jeździłem i na 102, i na 60 i wszystko było o.k.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 12:48 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
One różnią się chyba czasem grzania po odpaleniu silnika (dogrzewanie).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 23:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 18:36
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Opiszę mój problem w tym temacie gdyż wydaje się być najtrafniejszy, a mianowicie. Kupiełem niedawno teczke. Myślałem, że miałem problem z akumulatorem, rozładowywał się nawet po dłuuuuugim ładowaniu na niskim prądzie. Akumulator został zmieniony, okazało się, że świece się nie wyłączają (nowy akumulator wyładowały do zera) (wina przekaźnika 102 topranu stfu...) znalazłem przekaźnik VW przywieziony lata temu z niemiec ('zabrany' z któregoś szrotu tamtejszego pare lat temu) przekaźnik oznaczony jako 60 wszystko pięknie ładnie, objechałem kraków (150km w jedną stronę) tam sporo 'gaszenia i odpalania', a tu nagle podczas powrotu stop na Grosarze w Tarnowie... Wróciłem do domu (dodatkowo 5km w korku) i miałem działać przy rozruszniku (wywalony bendings) ale przy okazji poprosiłem mechanika by przewiózł się samochodem i sprawdził co szumi w kole. Okazało się, że akumulator znowu rozładował się do zera i nawet nie zakręcił... Ładowanie akumulatora z alternatora sprawdzone, jest 14V. Moje pytanie brzmi. Czy to możliwe by czujniki na termostacie nie odłączały świec? (i prawda jest taka, że sporo mi spalił w tym czasie) że te cały czas grzały i nie rozłączały się? Jeden z objawów problemu z czujnikami jest to iż leci ciepłe wręcz gorące powietrze z nawiewów, a temperatura sobie skacze na zegarze jak jej się podoba... raz jest 20, a raz 40 stopni. Do wymiany czujniki? Dziękuję za pomoc z góry :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 08:23 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
tolek napisał(a):
Czy to możliwe by czujniki na termostacie nie odłączały świec? że te cały czas grzały i nie rozłączały się? Jeden z objawów problemu z czujnikami jest to iż leci ciepłe wręcz gorące powietrze z nawiewów, a temperatura sobie skacze na zegarze jak jej się podoba... raz jest 20, a raz 40 stopni. Do wymiany czujniki? Dziękuję za pomoc z góry :)


Czujnik temp. włączenia grzania świec tylko załącza przekaźnik. Przekaźnik rozłącza grzanie sam - jeżeli nie rozłącza grzania to jest uszkodzony.
Co do wskazań temp na zegarach to poszukaj postów o zimnych lutach i stabilizatorze napięcia w zegarach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 13:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 18:36
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli czujniki temperatury (te 2 dwupiniowe na rurce) nie mają znaczenia? hmm... 3 przekaźniki z Topranu i 3 z innych samochodów, w których są sprawne i w innych samochodach ok a tu lipa... Gdzie szukać dalej problemu? Skrzynka i kable sprawdzone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 23:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Przekaźnik rozłącza grzanie świec
A jeśli przekaźnik rozłącza świece [słyszalnym stukiem ] i po odpaleniu auta załącza się i świece grzeją cały czas to wina przekaźnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 lutego 2014, 00:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Zawsze można podłączyć amperomierz (musi być dużej skali lub cęgowy) i będzie widać czy to świeczki łykalą prąd. Podstawą przy pierwszym rozładowaniu aku było sprawdzenie upływności po rozłączeniu stacyjki. Raczej jak alternator ładował 14V to świeczki nie brały w tym momencie prądu. Może jest inna przyczyna rozładowania i oby nie było to jakieś zwarycho bo będzie cieplej (pożar).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 listopada 2014, 01:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 września 2013, 23:53
Posty: 76
opis: 2.4 D caravelle z ambicjami na multivana ;)
model: caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie, czy zdarzyło się Wam otworzyć przekaźnik, sprawdzić luty szczególnie przy pinach i zauważyć zimne?
No więc byłem przed chwilą w garażu nawiązując do wątku viewtopic.php?f=8&t=10198&p=129360#p129360
Bo Kenobi stwierdził coś,co spać mi nie daje (lubię to!)
Zimne luty, luzy na konektorach oraz na płytce (elektromagnes) MOGĄ być powodem grzania się kabli oraz przekaźnika.

Kto nie wierzy niech pierwszy rzuci przekaźnikiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 listopada 2014, 22:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ma Ktoś jakiś sposób wydłużyć czas świecenia spirali u mnie świeci sie na 102 4 s na 60 5 s . Wolałbym ok 10 s grzania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 listopada 2014, 14:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Panowie.
Szukam i szukam, a znaleźć nie mogę. Mam przekaźnik od świec 104, wcześniej miałem 103 czym one się różnią ? Do 1.9 TDI AFN, który lepszy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 lutego 2015, 17:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Posiadam VW Multivan 2.4 D silnik AAB posprawdzałem już wszystko i podejrzewam, że padł mi sterownik. W związku z tym zapytuję, czy ten będzie dobry ? Może ktoś z Was taki posiada ?
http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zaro ... 77278.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owych.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owych.html
Pozdeawiam
Kupiłem jednak 102 i jest git


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lutego 2016, 22:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 lutego 2015, 02:39
Posty: 56
model: vwt4 Multivan 98r.
silnik: 2,5 tdi,ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
witam.Potrzebuje schematu kompletnego swiecami żarowymi dla silnika ACV ,102 KM,98r.zielone zegary.Szukałem juz ale jakos nie moge znależć ,tzn jest dużo schematów ale jakos mnie nie satysfakcjonuja ,poztym na tych schematach wystepuje przekażnik J248,którego wogóle nie ma w spisie .za wszelkie info z góry dziękuję.Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lutego 2016, 23:42 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
J248 to nie jest przekaźnik tylko sterownik silnika, który bez wątpienia u Ciebie występuje. Wszelkie schematy są TUTAJ


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: czemat2 (czwartek, 4 lutego 2016, 14:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lutego 2016, 09:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
slimak napisał(a):
J248 to nie jest przekaźnik tylko sterownik silnika,

I to on na podstawie danych z czujników temperatury i kodowania ustala działanie świec żarowych poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: czemat2 (czwartek, 4 lutego 2016, 14:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB