T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 16:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Nie wiem czy tutaj czy w dziale VAG proszę modów o ewentualne przeniesienie.( to nie typowe 2,5 tdi)
Silnik odpala jedzie ale łapie notlaufa.
Podłączyłem kabel z VCDS i wyskoczyły mi takie błędy.

Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.lbl
Control Module Part Number: 028 906 021 GG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1443
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 43940
3 Faults Found:

00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal
27-00 - Implausible Signal


741 Kontrola pedału hamulca, Monitoring statusu pozycji pedału hamulca
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
625 Sygnał prędkości własnej, Sygnał prędkości pojazdu

jakieś rady co z tym robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 17:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
ktoś zeswapował na sztukę, czujnik hebla nie podpięty bo normalnie nie ma takiego oprócz 2,5tdi, zegary na linkę, więc nie ma sygnału doprowadzonego do kompa, a turbina może się przeładowywać z różnych powodów...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 18:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Swap robiłem ja wczoraj auto odpalane było.
Czujnik podpięty(sprawny raczej bo w dawcy błędu nie było) czy to może być kwestia regulacji.
Linka odpięta nakręcony na nią impulsator (jak go sprawdzić czy działa bo jest z allegro)i wpięty do wiązki.
No i co z tą turbiną daje za dużo czy za mało i od czego zacząć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 19:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
pokor napisał(a):
Czujnik podpięty(sprawny raczej bo w dawcy błędu nie było) czy to może być kwestia regulacji.
Całkiem możliwe że do regulacji, gdzieś na forum jest jak to zrobić, a sprawdzisz go VAG-iem w grupie 06
pokor napisał(a):
Linka odpięta nakręcony na nią impulsator (jak go sprawdzić czy działa bo jest z allegro)i wpięty do wiązki.
Sprawdź czy środkowy przewód z wtyczki tego czujnika (przewód biało niebieski chyba) dociera do wtyczki ECU na pin 43, a sygnał prędkości sprawdzisz VAG-iem w grupie 018 i 023 (było też o tym w tematach o swapie).
pokor napisał(a):
No i co z tą turbiną daje za dużo czy za mało i od czego zacząć.
Albo walnięty N75, albo źle powpinane wężyki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 19:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
przydało by się logi dynamiczne zrobić, może egr, może gdzieś ciśnienie wywala, a co do tych czujników to na pewno je dobrze podpiłeś?, skasuj błędy poodpinaj odpal i czy te błędy sie powtarzają i zobacz czy wszystko przy filtrze jest podpięte, jak przepływke odepniesz to turbo nie dmucha, tak miałem w 1z, zawór N75 jest?, albo inaczej napisz mi na pw co tam wsadziłeś, a co odpuściłeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pokor napisał(a):
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent


ten błąd oznacza skoki ciśnienia, czyli czasem dobrze czasem mało, czasem i może za dużo
spotkałem go przy źle złożonym dolocie ( chwilowe nieszczelności ) lub popękanych wężach dolotu

oczywiście nie wyklucza to też awarii N75


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2012, 23:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Masz 1Z czy AFNa? Bo jak AFNa to są zapieczone kierownice. Notlauf to efekt przeładowania.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 18:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
1Z/AHU czyli mam stałą geometrię i blow off

Dziś odłączyłem N75 wyskoczył błąd, odłączyłem N18 wyskoczył błąd więc kable są ok.
Zauważyłem, że N75 cały czas na postoju cyka jakby włączał i wyłączał non stop.
Notlaufa łapie jak pociągnę go dłużej na obrotach.(w czasie jazdy)
Zamieniłem N75 z N18 auto jakby zaczęło płynniej pracować ale i w czasie jazdy bardziej mułowate pociągnąłem na obrotach zdecydowanie dłużej niż z N75 ale w końcu też złapał notlaufa i błąd 575
Czy to znaczy, że N75 jest walnięty?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 19:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
pokor napisał(a):
Zauważyłem, że N75 cały czas na postoju cyka jakby włączał i wyłączał non stop.
Tak ma cykać, a wyżej sugerowałem, że źle masz podpięte wężyki do tych zaworków, zrób fotki i podpisz które wężyki do czego idą.
Jeszcze sprawdź czy łapie notlauft omijając N75, podłącz wężyk ciśnieniowy z turbiny do gruszki turbiny, bezpośrednio tak jak w TD, ale N75 ma być elektrycznie zapięty (możesz to zrobić spinając odpowiednie wężyki przy zaworze N75, wyeliminujesz ewentualną nieszczelność wężyków).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 21:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Masz ewidentne przeładowanie, albo zapiekł się siłownik na turbinie albo zawór padnięty. Co do zamiany zaworów to mają inną charakterystykę i na dłuższą metę to nie przejdzie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 14:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Połączyłem wężyki na turbinie i wciąż to samo

Posprawdzałem wężyki, są szczelne, podłączyłem kompresor bezpośrednio pod wężyk do wastegate i sztanga się rusza więc zawór się otwiera.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 18:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
pokor napisał(a):
podłączyłem kompresor bezpośrednio pod wężyk do wastegate i sztanga się rusza więc zawór się otwiera.
A przy jakim ciśnieniu zaczyna uchylać się :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 18:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kompresor daje jakieś 6-8 atm a turbo 0.9 więc to że kompresor otwiera nie znaczy że turbina otworzy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 20:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Problem 575 chyba rozwiązany wg etki wężyk z ciśnieniem z turbo ma iść do plastikowego króćca na wprost do sztangi wastegate w bok a wylot do dolotu do metalowego króćca.
A na stronie Pierburg-a na odwrót zasilanie z turbiny do metalowego od strony wtyczki a wyjście na dolot z drugiej strony sztanga bez zmian.

http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf

pojeździłem trochę pokręciłem na obrotach i na razie bez notlaufa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB