T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 20:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 10:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Cena takich zegarów na alledrogo to 600 zł. Z MFA niewielkim kosztem mogą się cieszyć posiadacze aut z silnikami benzynowymi.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki miłe powitanie na forum!

No ceny liczników do t4 z benzyną są niskie. Nawet na ebay-u. Prawie każdy jest z mfa.
A gdyby z tekiego jak ten:
http://allegro.pl/item1164277413_volkswagen_passat_b3_licznik_pod_komputer_mfa.html
wyciągnąć ten moduł(zegar) temp/paliwo/mfa i zaaplikować do mojego licznika? Potem tylko jakieś tarcze na wszystkie nakleić? Zadziałałby?

Manetkę mfa mam zamontowaną. Ale nie mam wiązki. Jeżeli miałbym wiązkę to gdzie ją potem wpiąć? Jest jakieś złącze/kostka gdzieś koło bezpieczników (tak jak w przypadku gra)?

I jeszcze jedno... Czy należy jakoś aktywować mfa w ecu??? Czy po prostu podpiąć i działa? :) ...chciałbym żeby to było tak proste...

Pozdrawiam!


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 22:23 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zegary z linku są starszego typu, nowsze od ACV są już nierozbieralne tzn wszystko jest na jednej płytce a to oznacza, że musisz nabyć oryginalne zegary. Jest jeszcze opcja adaptacji z passata B5 ale to sa niebieskie zegary i wymagają wymiany płytki w czujniku poziomu paliwa oraz adaptacji komputerem. Wiązkę od manetki wpinasz w skrzynkę bezpieczników, pasuje tylko w jedno miejsce. Co do ECU to najprawdopodobniej będziesz musiał wyprowadzić sobie sygnał spalania a to oznacza dodatkowy kabel który trzeba dołożyć do wiązki sterownik-wnętrze auta.
Niestety,dołożenie MFA w ACV to kłopotliwa grzebanina.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
slimak napisał(a):
Zegary z linku są starszego typu, nowsze od ACV są już nierozbieralne tzn wszystko jest na jednej płytce a to oznacza, że musisz nabyć oryginalne zegary. Jest jeszcze opcja adaptacji z passata B5 ale to sa niebieskie zegary i wymagają wymiany płytki w czujniku poziomu paliwa oraz adaptacji komputerem. Wiązkę od manetki wpinasz w skrzynkę bezpieczników, pasuje tylko w jedno miejsce. Co do ECU to najprawdopodobniej będziesz musiał wyprowadzić sobie sygnał spalania a to oznacza dodatkowy kabel który trzeba dołożyć do wiązki sterownik-wnętrze auta.
Niestety,dołożenie MFA w ACV to kłopotliwa grzebanina.


no to mnie zraniłeś. zraniłeś wręcz na wskroś...
oprócz tego mfa to tylko zależy mi na xenonach - ale to będzie chyba łatwiej zrobić
tak sobie myślę, skoro to taki kłopot - to może sam ten wyślwitlacz uruchomić niezależnie od zegarów, które mam w aucie... wiem, że kombinuję, jak koń pod górę ;) ale potrzeba matką wynalazków a kto pyta nie błądzi.


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 07:58 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Możesz próbować ale czy się uda? Relacjonuj na bieżąco postępy w sprawie bo i ja mam chrapkę na MFA w busie. Co do ksenonów to jestem przeciwnikiem takich przeróbek ale o tym już w innym wątku ;-)


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam ponownie
Jestem w trakcie zmiany licznika z zielonego na niebieski z fis z can i napodkałem kilka problemów a mianowicie:
-brak kontrolki grzania świec
-brak podświetlenia samych tarcz zegarów po właczeniu światł mijania, bezpieczniki całe,światła z tyłu działają także przełacznik odpada
-po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka ładowania,musze dać na 1500 obrotów i wtedy dopiero gaśnie
- w sterowniku pod który pin dodłączyć chwilowe spalanie
Silnik ACV z 96r


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 22:37 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
triada5000 napisał(a):
-brak kontrolki grzania świec

kontrolka sterowana po CAN'ie, podejrzewam błąd w podłączeniu adaptera;
triada5000 napisał(a):
-brak podświetlenia samych tarcz zegarów po właczeniu światł mijania, bezpieczniki całe,światła z tyłu działają także przełacznik odpada

sprawdź okablowanie we wiązce;
triada5000 napisał(a):
-po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka ładowania,muszę dać na 1500 obrotów i wtedy dopiero gaśnie

pomaga wlutowanie rezystora w układ wzbudzenia, nie pamiętam oporności (jeśli ktoś zna niech poda, jak nie to ja poszukam);
triada5000 napisał(a):
- w sterowniku pod który pin podłączyć chwilowe spalanie

mam podłączony ale nie pamiętam w który pin, sprawdzę i zapodam na dniach. Licz się z tym ze ECU z 96 roku może nie mieć funkcji spalania.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
triada5000 napisał(a):
mam podłączony ale nie pamiętam w który pin, sprawdzę i zapodam na dniach. Licz się z tym ze ECU z 96 roku może nie mieć funkcji spalania.

Z opisu adaptera wynika, że powinien mieć. Niby stworzony specjalnie pod ten rocznik i silnik.
A i jescze jedno zapomniałem da rade podłaczyć kontrolke poduch do zegara
bo jak podłaczam to nie chce mi zgasnąć. z ABS się udało ale z poduchami cos mi nie wychodzi



Za ten wpis autor triada5000 podziękował: mardc (czwartek, 31 października 2019, 23:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 23:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Masz poduchy czy tylko chcesz zgasić kontrolkę?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Mam orginalnie dwie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 października 2010, 06:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Da rade podłączyć, po południu dopiszę jak to zrobić.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 października 2010, 14:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ok dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 października 2010, 21:43 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Na T4-wiki jest dokładny opis.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 października 2010, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Dzięki Ślimak, popróbuje w sobotę to poprzerabiać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 października 2010, 13:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
triada5000 napisał(a):
Witam ponownie
Jestem w trakcie zmiany licznika z zielonego na niebieski z fis z can i napodkałem kilka problemów a mianowicie:

-po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka ładowania,musze dać na 1500 obrotów i wtedy dopiero gaśnie


Tak to jest objaw ktory niestety występuje przy zmnianie licznika z zielonego na niebieski i niema nic wspolnego ani z wiazka ani z alternatorem jak sugeruja niektórzy elektrycy samochodowi kazac wymieniac alternator. Jest to zwiazane z samym licznikiem i rezystancja diody od ladowania. Jak wiadomo ladowanie w t4 i kazdym innym vw jest wzbudzane przez licznik. No sa dwie mozliwosci usuniecia tej usterki a wlasciwie jedna tylko na dwa sposoby.
-na przewod 1 i 12 we wtyczce niebieskiej podpinasz zaroweczke 1,2 WAT-a i to powinno zalatwic sprawe.
Jezeli nie zalatwi to sprawy i nadal po odpaleniu bedziesz musial lekko dodawac gazu to spróbować mozna z dwiema zaroweczkami ale max 2,5 WAT-a bo jak zalozysz wieksza zarowke to nie bedziesz mogl wyloczyc auta silnik bedzie caly czas pracowal , wtedy jest mozliwosc druga z przekaznikiem.
To moge opisac jak sobie przypomne jak to robilem lub kolega Carawan rozbierze licznik w swoim bylym moim t4 , naprawde nie pamietam na szybko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 października 2010, 22:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
stefany napisał(a):
triada5000 napisał(a):
Witam ponownie
Jestem w trakcie zmiany licznika z zielonego na niebieski z fis z can i napodkałem kilka problemów a mianowicie:

-po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka ładowania,musze dać na 1500 obrotów i wtedy dopiero gaśnie

-na przewod 1 i 12 we wtyczce niebieskiej podpinasz zaroweczke 1,2 WAT-a i to powinno zalatwic sprawe.
Jezeli nie zalatwi to sprawy i nadal po odpaleniu bedziesz musial lekko dodawac gazu to spróbować mozna z dwiema zaroweczkami ale max 2,5 WAT

stosując tą zasadę można żaróweczki zastąpić rezystorami tzn. 1.2 W-2,5 W( żaróweczki) odpowiednio 120 Ohm- 72 Ohm(rezystorki)


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Sprawa na dzis wygląda tak
- z kontrolką grzania świec poprostu nie dochodził kabel do bloku bezpieczników , juz działa
- ładowanie, pomogła żaróweczka
- spalanie chwilowe, podłacza sie w sterowniku na 9 pinie i do zielonej kostki 32pin, juz działa tylko na postoju np na światłach zapamiętuje ostatnie wskazanie, tak ma być?

Na tą chwile pozostały mi
- poduchy przenieść, jak je podłaczam do zegara to nie gaśnie mi kontrolka
- brak oświetlenia samych tarcz zegarów, wiązkie sprawdzałem wszystkie 3 masy w niebieskiej kostce dochodzą, diody spr baterią działają
- podłaczając pod vaga ABS ma bład 526: wyłacznik świateł hamowania-F obwód przerwany. Swiatła działaję, kontrolka gaśnie po właczeniu zapłonu, o co tu chodzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 października 2010, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich szanownych forumowiczówJestem pierwszy raz na tym forum,jak by było coś nie tak to proszę o wyrozumiałość.Za pozwoleniem przyłącze sie do tematu ,mam podobny problem(dużo powiedziane),a mianowicie chciałbym zmienić licznik na pełen fiz, mam już kupione manetki tempomatu I kompa MFA,licznik ma mój kolega na sprzedaż za dobre pieniądze.Nadmienię że jestem posiadaczem t4 z 2002 r,mod 2003.nie wiem tylko czy wystarczy przełożyć wiązkę ( bo domyślam się że jak auto nie ma w standadzie tempomatu ani komp.MFA,trzeba zmienić wiązkę)i aktywować wagiem ,czy trzeba coś jeszcze?.Wiem że na ebay można kupić samą wiązkę do tempomatu.Ale domyślam że jak auto ma tempomat i kom.MFA wiązka ma oryginale podłączone te manetki.Może ktoś z sanownych forumowiczów wie jaka jest ta wiązka w całości nr 7D0? i ile ona kosztuje,i czy jest problem żeby ją założyć

Wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 października 2010, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich forumowiczów! Mam pytanie czy ktoś coś wie na ten temat co pisałem w poprzednim poście?

Może napisze jaśniej,w moim busie są oryginalne niebieskie zegary(auto 2002r.) chciałem prędzej zainstalować sam tempomat,ale ponieważ udało mi się kupić obie manetki (tempomat i sterowanie komp. mfa),doszedłem do wniosku,że może lepiej jak rozbuduje go o te właśnie sterowanie kompem.Problem polega na tym czy jest problem by zmienić licznik na taki z fizem,lub 1/2 fizem? Domyślam się że będzie potrzebna wiązka oryginalna od auta co miało te bajery ( czy ktoś zna nr 7D0... tej wiązki), i czy jest jakiś problem by to przełożyć?.Dopowiem że mam do wyboru by kupić taki z 1/2 fiz, lub z pelnym fiz.Wiem że ten temat był szeroko poruszony na podobnym forum (bus-forum pl),ponieważ mam od pewnego czasu problem by się tam zalogować (każą mi się skontaktować z administratorem co nie wiem jak zrobić) nie mogę skożystać z zawartych tam informacji!

Proszę o radę szanowne forumowe grono!

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 października 2010, 23:04 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie ma problemu, wymieniasz wiązkę, zegary oraz dokładasz co trzeba (czujnik temp zew, poziomu płynu spryskiwaczy) Lepiej kupić 1/2 FIS, w dużym lubią psuć się wyświetlacze.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB