T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 kwietnia 2019, 13:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 marca 2018, 17:05
Posty: 1
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
notri napisał(a):
Jackall napisał(a):
Płytkę pływaka wlutować z paska b5......


edycja wsadu i zmiana linijki w oprogramowaniu odpowiedzialna za stan baku - ale to szkoła jazdy dla zaawansowanych. I wymiana pływaka zbyteczna



Witam
Czy mógłbym prosić o opis edycji wsadu???
Stan baku mam podobny ale nie wiem czy będzie ok.
Mam t4 2002 z canem. Licznik zakładam od passata b5 fl i problem mam z prędkością i kontrolką airbag. Po przekodowaniu modułu can kontolka airbag wcale nie świeci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2020, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 listopada 2020, 11:21
Posty: 1
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam u siebie problem po wymianie licznika z zielonego licznika na niebieski
-nie działa mi obrotosciomierz
-świeci poduszka powietrzna ( wiem wiem muszę z masą polaczyc)
- miga mi kontrolka od oleju (po odpaleniu 3 razy zapiszczy i potem cały czas miga)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2020, 12:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A jaki licznik tzn o jakich numerach zamontowałeś?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2024, 22:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Od niedawna jestem na forum i zgłębiam temat wymiany licznika.
W opisie pinów przez was podanych na stronie WIKI niestety jest w języku niemieckim i po przetłumaczeniu
przez google wyszły mi bzdury:
licznik 96-98
pin 8 Przełącznik ciśnienia oleju 1,8bar
pin 9 Przełącznik ciśnienia oleju 0,3bar

LICZNIK 7D0920800B
pin 10 Przełącznik ciśnienia oleju

To faktycznie przełącznik czy wskaźnik ?
Jak które piny to obrotościomierz ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2024, 12:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
djsasan napisał(a):
Witam wszystkich. Od niedawna jestem na forum i zgłębiam temat wymiany licznika.
W opisie pinów przez was podanych na stronie WIKI niestety jest w języku niemieckim i po przetłumaczeniu
przez google wyszły mi bzdury:
licznik 96-98
pin 8 Przełącznik ciśnienia oleju 1,8bar
pin 9 Przełącznik ciśnienia oleju 0,3bar

LICZNIK 7D0920800B
pin 10 Przełącznik ciśnienia oleju

To faktycznie przełącznik czy wskaźnik ?
Jak które piny to obrotościomierz ?


Czujnik ciśnienia oleju to jest Öldruckschalter po niemiecku, czyli ów przełącznik.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: djsasan (sobota, 3 lutego 2024, 13:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2024, 13:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
ok ale zastanawia mnie, że stary licznik ma 0.3 bar i 1.8 bar a nowy tylko ogólny czujnik ciśnienia oleju.

udało mi się podłączyć orotościomierz ale lewo się podnosi wskazówka. Muszę poczytać ten post o programowaniu licznika.

A tak w ogóle załączam zdjęcie moich " wypocin "


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 marca 2024, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
waldek_T4syncro napisał(a):
stefany napisał(a):
triada5000 napisał(a):
Witam ponownie
Jestem w trakcie zmiany licznika z zielonego na niebieski z fis z can i napodkałem kilka problemów a mianowicie:

-po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka ładowania,musze dać na 1500 obrotów i wtedy dopiero gaśnie

-na przewod 1 i 12 we wtyczce niebieskiej podpinasz zaroweczke 1,2 WAT-a i to powinno zalatwic sprawe.
Jezeli nie zalatwi to sprawy i nadal po odpaleniu bedziesz musial lekko dodawac gazu to spróbować mozna z dwiema zaroweczkami ale max 2,5 WAT

stosując tą zasadę można żaróweczki zastąpić rezystorami tzn. 1.2 W-2,5 W( żaróweczki) odpowiednio 120 Ohm- 72 Ohm(rezystorki)

Witam, spotkał mnie ten problem po ostatniej zmianie alternatora z 90A na 120A. Na starym słabszym altku wzbudzenie działało bez zastrzeżeń a po zmianie na większy niestety już nie.

Ktoś w międzyczasie przerabiał ten temat i może coś dodać w tej kwestii? Lepiej dać tam żaróweczkę czy rezystor? Rozumiem, że jeden styk żarówki trzeba wpiąć na 1 a drugi na 12pin niebieskiej wtyczki?

1pin kl.15 czyli plus po zapłonie
12pin kl.61 czyli sygnał D+ i kontrolka na zegarach

Ktoś bieglejszy prądowo może wyjaśni mi zasadę działania takiej żaróweczki w tym przypadku?

Pozdrawiam :D


Witam słabo że po tylu latach odpowiedź ale dopiero się za to zabrałem.
Po zrobieniu autopsji starego licznika mogę rozwiać ten problem raz na zawsze.
Potrzebny będzie rezystor drutowy 56 ohm 8w i dioda prostwnicza.
dla mających drukarkę 3d link do obudowy: https://www.thingiverse.com/thing:6534277


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2024, 23:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam dorwałem kabel do kodowania licznika i po zakodowaniu tak aby obrotościomierz działał prawidłowo dzieją się cyrki z kontrolką ciśnienia oleju:
gdy licznik był zakodowany 00121 kontrolka działa prawidłowo
gdy zakodowałem na 00151 na biegu jałowym nie świeci a po przekroczeniu 1800 obrotów zapala się kontrolka

ktoś ma pomysł jak rozwiązać problem ??
Wymienić czujnik na innego koloru ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 17:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W jakim silniku zamontowany ten licznik został? Jaki numer licznika?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
silnik: 2.5l EDC 41SG 1450
zegary: 7D0 920 800b [ bez CAN ]

Jedno mnie jeszcze dziwi w VCDS w kodowaniu ostatnia cyfra jest związana z czujnikami oleju jak dam
zgodnie z opisem 0 czyli bez czujnika temperatury i poziomu oleju to po daniu zapisz sam znów wraca na cyfrę
1 czyli z czujnikiem temp. i poziomu oleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Rozumiem, że miałeś wcześniej zielony licznik a rocznik auta to 96-98? Wiązkę do licznika zrobiłeś zgodnie z artykułem na T4-wiki?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 22:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
To jest w ogóle zagadka bo w papierach ma 2002r czyli już powinien mieć licznik niebieski can itp...
ale był zielony licznik 96-98r.
Pobrałem z wiki schemat połączeń i połączyłem kable z modyfikacją wzbudzania odkrytą przez siebie.
Czujnik oleju wpiąłem ten wysokiego ciśnienia bo czytałem
że ten niskiego jest już bezużyteczny w niebieskim liczniku.
pin 8 starego licznika wpiąłem w pin 10 nowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ten pin 8 i 10 to o których wtyczkach mowa dokładnie?

U1/5 odpiąłeś?

Odnośnie kodowania to można wszystko zakodować, jednak przebieg licznika trzeba ustawić na 0km wcześniej.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
kostka 28x czarna pin 8
Kostka 32x niebieska pin 10
"U1/5 odpiąłeś?" nie odpinałem chciałem mieć alternatywę powrotu do starego licznika.
wlutowałem się w czarną kostkę nie odcinając nic dzięki czemu mogę w każdej chwili założyć zielony licznik.

Co do ustawienia na 0km to czytałem, że w vcds można cofnąć max o 100 km
musiał bym się wlutować w pamięć i zmieniać dane bo to bez can jest.
Chyba, że masz lepszy sposób ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 23:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak znam, vag Tacho, vag commander, vag eeprom programmer.

Czarna wtyczka to stara licznikowa?

Ostatnia cyfra w kodowaniu tego licznika to tylko typ skrzyni biegów a tak naprawdę to przelicznik dla sygnału prędkości.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Tak ta czarna to stara licznikowa.
to w takim razie trafiłem błędny opis gdzieś tej ostatniej cyfry.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 23:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Może tą całą przejściówkę źle zrobiłeś w ten sposób albo sam licznik nawala co też jest prawdopodobne.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2024, 23:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Teraz czytam na wiki. że powinno się wymienić czujnik oleju na ten po 99 r ma inne parametry od tych z przed 99r.
Niby na zdjęciu w wiki jest kolor brązowy. W sklepie twierdzą, że w katalogu do rocznika 2002 są wpisane wszystkie kolory ciężko dojść jaki powinienem kupić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 marca 2024, 14:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Odpal etke to będziesz wiedział od razu jaki ma być.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB