T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 18:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 09:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 16:21
Posty: 3
model: t4
silnik: 1,9 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam, mam mały problem z układem podgrzewania świec żarowych - moja T4 jest z roku 1995, zwykły 1,9 diesel. Sytuacja wygląda następująco - pewnego dnia auto nie odpaliło i po sprawdzeniu okazało się, że mam spalone w silniku wszystkie świece żarowe.
Standardowo wymieniłem je i oczywiście zanim doszło do odpalenia silnika posprawdzałem czy wszystko jest OK. Po załączeniu grzania świec żarowych kontrolka się zapala, grzeje i gaśnie ale świece niestety nie gasną (sprawdzone kontrolką). Sprawdziłem już czujnik temperatury - włożone 3 różne sztuki (na żadnym nie działa wskazówka od temperatury - na moim starym działa). Przełożony stycznik 102 od innej T4 - to samo świece nie gasną.
Może ktoś miał taką sytuację?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 13:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jak długo po odpaleniu czekałeś aż dokonałeś pomiaru ??
pomiar robiłeś dopiero po usłyszeniu charakterystycznego pyknięcia przekaźnika od świec jakiś czas po uruchomieniu ??
pytanie zadaje ponieważ, świece grzeją jeszcze przez około 3 min po odpaleniu silnika w ramach lepszego działania i ekologi

na marginesie dopiszę, że u siebie w zeszłą zimę też tak miałem - spalone wszystkie 5 świec, więc sytuacja spalenia się wszystkich jest możliwa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: pifko105 (wtorek, 10 stycznia 2012, 15:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 14:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 16:21
Posty: 3
model: t4
silnik: 1,9 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Sprawdzałem po około 2 minutach. Dzięki za podpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 15:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Zmień przekaźnik na krótkie grzanie, mogę zrobić zdjęcie swojego jakbyś potrzebował. Z odpalaniem problemu nie mam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano środa, 5 września 2012, 13:28 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 09:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 16:21
Posty: 3
model: t4
silnik: 1,9 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jak możesz, kolego, to zrób jakieś zdjęcie tego przekaźnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 11:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ok, dzisiaj wieczorem wrzucę zdjęcie ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 13:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
można też zastosować od dowolnego VW przekaźnik o nr 60 - też krótko grzeje


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 13:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Powiem Ci że odważny jesteś wkładając przekaźnik z hp.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 16:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
FocusMED napisał(a):
Powiem Ci że odważny jesteś wkładając przekaźnik z hp.
Oczywiście zdjęcia zapomniałem zrobić, a czemu odważny?? Oryginał się zacinał, aż aku mi rozładowywał to na szybko kupiłem nowy i działa już z rok bez zarzutu.

Zakładaj ori 60, będziesz miał spokój ;)
http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zaro ... 42321.html


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 18:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja kupiłem 2 przekaźniki HP, jeden był zwarty na stałe a drugi grzał ale tylko jak silnik był zupełnie zimny. Rozebrałem jeden i powiem Ci że przy prądzie jaki tam płynie i wykonaniu tego, nazwijmy go przekaźnika, bał bym się o samochód. Niedawno kupiłem zaworek do tylnej nagrzewnicy oczywiście HP bo innych nie było, założyłem i wytrzymał 9 dni po czym zaczął ciec spod ośki.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 stycznia 2012, 18:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Dla odważnych, obiecane zdjęcie przekaźnika (chyba jednak to nie HP a Kracker ) koszt z tego co pamiętam to 20zł
Obrazek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano poniedziałek, 16 stycznia 2012, 18:40 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 stycznia 2012, 18:38 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
40A, do czterocylindrowców OK, do aut pięciocylindrowych za słaby.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 stycznia 2012, 22:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To nie jest sterownik do świec tylko zwykły przekaźnik.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2012, 21:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
FocusMED napisał(a):
To nie jest sterownik do świec tylko zwykły przekaźnik.
Słaby ze mnie elektryk ale w ABL/TD m.in. świecami steruje to ustrojstwo

Obrazek
http://www.t4-wiki.de/wiki/Steuerger%C3 ... 8Diesel%29

Doczytałem, że kolega posiada 1.9 d a do niego CHYBA nie montowano tego sterownika. Pozostaje kupno 60tki ;)

Sorry za zamieszanie w temacie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2012, 21:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Racja w 1.9 po 94r był już osobny sterownik i przekaźnik.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB