T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Alternator -ŁADOWANIE !!
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=3344
Strona 1 z 3

Autor:  kentos [ czwartek, 24 listopada 2011, 19:50 ]
Tytuł:  Alternator -ŁADOWANIE !!

Witam, chciałem zapytać elektryków i praktyków o ;
1. czy ładowanie na klemach akumulatora po zimnym starcie na poziomie 14,58 V na wolnych obrotach jest OK ??
2. Czy ładowanie pod obciążeniem (światła) na poziomie 14,37 V na wolnych obrotach jest OK ??
3. Dla porównania , jakie macie u siebie --> ja mam Altek BOSCHA 120A
4. co ewentualnie jeszcze i jak sprawdzić ???

Uprzedzając pytania -- podnosząc obroty silnika wartości nie znacznie rosną - max 0,04 V
mierząc podczas jazdy w zapalniczce mam mniejsze wskazania o okolo 0,15V
regulator napięcia mam Bosch 14V ....może to ma jakieś znaczenie..........
Pytam dlatego bo nie wiem czy to USTERKA ....... mieszane uczucia

Autor:  lukasz7167 [ czwartek, 24 listopada 2011, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Mam ten sam alternator Boscha 120A ,po odpaleniu mam cos około 13V a poźniej 14.4 jak go doładuje i tak trzyma później cały czas.

Autor:  FocusMED [ czwartek, 24 listopada 2011, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

14,5V to górna granica, ja przy 2 aku mam 13,9-14 bez obciążenia a pod obciążeniem 2 wiatraków i oświetlenia jakieś 13,5-13,6 alternator 90A.

Autor:  kentos [ czwartek, 24 listopada 2011, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

FocusMED napisał(a):
14,5V to górna granica, ja przy 2 aku mam 13,9-14 bez obciążenia a pod obciążeniem 2 wiatraków i oświetlenia jakieś 13,5-13,6 alternator 90A.

to może jeszcze do tego dopiszę że.... miałem nie tak dawno wartości 14.1 do 14.4 V (od kiedy te auto mam tak było) , ostatnio stwierdziłem że ładowanie sie podniosło (1-szy post ) , rozebrałem altek i stwierdziłem prawie zgon szczotek ---> wymieniłem bo akurat miałem w innym regulatorze..... nie wiem czy to ważne ale pomiędzy ostatnim razem jak był "dobry" a momentem gdy stwierdziłem że jest "zły" czyściłem wszystkie połączenia elektryczne (plusy i masy-> rozrusznik -akumulator)
jestem w sytuacji --PATOWEJ ???
jest już żle czy jednak może być--> jak do tego sie ustosunkować ?? przeładowanie skończy sie zniszczeniem drogiego akumulatora ale wymiana regulatora w ciemno jest też "nie pewna" sprzedawca powiedział że takie ładowania na nowym tez mogą być (a nawet niższe )...... sprawdziłem u fachowców BENDIX servis POZNAń i stwierdzają poprawne działanie po moich watpliwościach zaprasza mnie na stół do badania tego typu sprzętu i rozpoczyna testy ---- wyniki 14,6 bez obciążenia pod obciążeniem 14,2 V . twierdzi że to jest jak najbardziej ok . sugeruje go wyczyścić w miejscach połączeń elektrycznych i montować na auto....
Uczyniłem to ale o zadowoleniu z usunięcia usterki nie ma mowy ..... <bezradny>
mam też efekt kasowania licznika przy porannym rozruchu ...... oraz wrażenie że aku jest słaby choć ostatnio go ładowałem jutro testy na upływ prądu .... dzisiaj podczas grzania świec żarowych napięcie było na aku 12,3V ....

Autor:  lukasz7167 [ czwartek, 24 listopada 2011, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

też mam nowy akumulator i ładowanie do 14.4 i koniec sprawdz regulator napięcia pewnie jest uszkodzony.

Autor:  kentos [ czwartek, 24 listopada 2011, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

lukasz7167 napisał(a):
też mam nowy akumulator i ładowanie do 14.4 i koniec sprawdz regulator napięcia pewnie jest uszkodzony.

JAK ?? to jest pytanie ?? altek już na aucie ?? sprzedawca regulatora nie daje gwarancji na takie właśnie napięcia pracy --> nawet przy zakupie ORYGNIAŁU takiego samego jak mam ?? MASZ jakiś pomysł jak to uczynić na aucie, wyjęcie regulatora z altka jest bardzo upierdliwe -- obudowa nie wyjdzie bez demontażu krućca wody na głowicy !!!! demontaż altka = demontaż wentylatorów z żaluzjami <szok>

Autor:  lukasz7167 [ czwartek, 24 listopada 2011, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

wyjecie alternatora nie ma problemu zajmuje max 15min najlepiej jest go wyjąć od dołu możesz dla ułatwienia odchylić chłodnice by odkrecić górną srube i altek na stół i do dzieła .

Autor:  kentos [ czwartek, 24 listopada 2011, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

lukasz7167 napisał(a):
wyjecie alternatora nie ma problemu zajmuje max 15min najlepiej jest go wyjąć od dołu możesz dla ułatwienia odchylić chłodnice by odkrecić górną srube i altek na stół i do dzieła .

kolego ---> dzisiaj go montowałem ,a wczoraj demontowałem i wychodzi tylko i wyłącznie górą (mam klimatyzację) MASAKRA <32> dlatego taką niechęć mam do rozbiórki ponownej ...... ale OK --powiedzmy zdemontowałem i mam na stole ---> I co dalej ??? <stop>

Autor:  chemik211 [ czwartek, 24 listopada 2011, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Jak dla mnie ładowanie ok nic nie ruszać

Autor:  lukasz7167 [ czwartek, 24 listopada 2011, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

poszukaj na szrocie z jakiegoś używanego i zrób podmianke regulatora wtedy sprawdzisz czy się zmieni ładowanie. Jak masz regulator orginalny boscha to powinien trzymac 14.4 bez obciążenia z tego co piszesz wskazuje na jego uszkodzenie.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 24 listopada 2011, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Panowie 14,6v to jeszcze jest dobrze nie wiem o co się tak czepiacie

Autor:  kentos [ czwartek, 24 listopada 2011, 23:57 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

chemik211 napisał(a):
Panowie 14,6v to jeszcze jest dobrze nie wiem o co się tak czepiacie

te 14,60 jest po zimnym starcie i bez obciążenia, zapalenie swiateł powoduje że ładowanie mieści sie w tolerancji (ideał)
może zechciałbyś bys swoje zdanie poprzeć argumentacją ??

MAM wysoce problematyczną sytuacje ( nie jasna -zdania podzielone)
po rozmowie z innym fachowcem od elektryki jednoznacznie odniósł sie do zaistniałej sytuacji cyt." ładowanie 14,60 V (celewo dodaje 0 na końcu) jest na granicy dopuszczalnego max ładowania i należy wzmozyć kontrole stanu akumulatora pod kątem parowania (częściowego elektrolitu) " oczywiście wcześniejsze wyniki jakie miałem były ideałem 14-14,4 V a obecne 14,37-14,58V są względne .....
Czy temperatura obecna czy inne czyniki mogą mieć wpływ na taki stan rzeczy ?? czy jest szansa że to sie zmieni z czasem ku lepszemu. jak ewentualnie poprawić działanie tego regulatora (bardzo pomogło by mi jego obejrzenie schematu lub wnętrza )

Sprawdziłem teraz 3 auta
A3 14,5 V, obciążony 14,2V , golf4 14,4 V do 14,2 V , bmw E46 14,3 V do 14,1 V ...... ten bus też tak miał jeszcze nie tak dawno .......

Autor:  Corum [ piątek, 25 listopada 2011, 00:06 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Czym to mierzysz te napięcia może masz jakiś ruski miernik ??? Podepnij Vaga i wydaje mi się że będzie poproblemie

Autor:  kentos [ piątek, 25 listopada 2011, 00:11 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Corum napisał(a):
Czym to mierzysz te napięcia może masz jakiś ruski miernik ??? Podepnij Vaga i wydaje mi się że będzie poproblemie


pod osobowe podpinałem i zawsze zaniżają wartości , miernik dt 803 NOWY --wartości , które zmierzył pokrywały sie w warsztacie specjalistycznym....... <up> raczej tą myśl odrzucam ale jutro jeszcze sprawdzę innym

Autor:  srokkka [ piątek, 25 listopada 2011, 08:24 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

A może masz akumulator trochę niedoładowany? Uważam, że jest to bardzo prawdopodobne. Podładuj akumulator prostownikiem, aż będzie całkowicie naładowany i dopiero wtedy sprawdzaj napięcie.

Autor:  wilu8 [ piątek, 25 listopada 2011, 09:50 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Rozumiem że cała twoja irytacja wynika z tego że ładowanie jest a czujesz że masz mało prądu w aku ?

Autor:  Probe041 [ piątek, 25 listopada 2011, 10:06 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Sprawdź pobór prądu miernikiem

Autor:  kentos [ piątek, 25 listopada 2011, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

srokkka napisał(a):
A może masz akumulator trochę niedoładowany? Uważam, że jest to bardzo prawdopodobne. Podładuj akumulator prostownikiem, aż będzie całkowicie naładowany i dopiero wtedy sprawdzaj napięcie.

Aku naładowany 12,88 V , sprawdzałem teraz i ładowanie takie samo (zimny rozruch 14,63V)... <bezradny>

wilu8 napisał(a):
Rozumiem że cała twoja irytacja wynika z tego że ładowanie jest a czujesz że masz mało prądu w aku ?

można tak to ująć -- > zastanawiające jest to że licznik przebiegu i zegar sie skasował (dzieje sie to od 2 tyg .--- może to ma jakiś związek z tematem) efekt podobny do tego jak jest stary słaby akumulator .....

Probe041 napisał(a):
Sprawdź pobór prądu miernikiem

po zamknięciu centralnego zamka.
0,02 po chwili zanika do 0,00 - 0,01 . myśle że jest OK

Autor:  wilu8 [ piątek, 25 listopada 2011, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

Przed porannym rozruchem zapnij miernik na klemy aku i obserwuj jakie napiecie jest w trakcie rozruchu

Autor:  kentos [ piątek, 25 listopada 2011, 16:31 ]
Tytuł:  Re: Alternator -ŁADOWANIE !!

wilu8 napisał(a):
Przed porannym rozruchem zapnij miernik na klemy aku i obserwuj jakie napiecie jest w trakcie rozruchu

napięcie zmierzone podczas rozruchu to 10,70 V do 11 V <zamek>

po konsultacjach z elektrykami ,ustalone że wszystko jest ok .... będę tylko sprawdzał częściej....

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/