T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 21:29
Posty: 146
Lokalizacja: Kościelisko
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI (102 KM)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich kolegów i koleżanki. <england>
Dzisiaj chciałem sobie podpiąć tubę, i przy okazji zabawy z elektryką sprawdziłem sobie pobór prądu. Miernik pokazał 3,7-8 A <szok> . Odpiąłem radio, co dało wynik 1,6 A. Więcej elektryki samoróbki nie mam. Co mam jeszcze sprawdzić, bo rozładowuje mi akumulator co kilka dni. Może centralny zamek tyle pobiera?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 20:06 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jedź do elektryka niech sprawdzi diody w alternatorze, szybkie rozładowywanie akumulatora może być spowodowane uszkodzeniem jednej z nich.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 20:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 21:29
Posty: 146
Lokalizacja: Kościelisko
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI (102 KM)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
No właśnie wróciłem od niego w poniedziałek. Wymienił łożysko i regulator napięcia Sprawdzał wszystko i powiedział że jest dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 20:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
po podpięciu tuby czy bez podpięcia masz taki pobór ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 20:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Po podłączeniu miernika pobór prądu będzie spadać stopniowo, po około 1 min powinien być właściwy pobór prądu. Najlepiej podłącz miernik pod akumulator odczekaj chwilę i odczytaj wskazanie, następnie odłącz jeden bezpiecznik i sprawdź pobór, włóż z powrotem bezpiecznik i wyciągnij następny i sprawdź pobór i tak kolejno. Trafisz w końcu na którym bezpieczniku jest największa strata energii, a wiedząc za co odpowiada bezpiecznik będzie łatwiej zlokalizować urządzenie które pobiera prąd.


Ostatnio edytowano wtorek, 13 grudnia 2011, 18:16 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
literówki



Za ten wpis autor BUNIEK podziękował: duchol (wtorek, 13 grudnia 2011, 18:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 13:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 21:29
Posty: 146
Lokalizacja: Kościelisko
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI (102 KM)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
po podpięciu tuby czy bez podpięcia masz taki pobór ?

No właśnie przed podpięciem. Zresztą stwierdziłem, że nie mam miejsca na tubę .
No i stało się. Wziąłem miernik i na mrozie zacząłem szukać. Znalazłem bezpiecznik od radia. Po wypięciu pobór spadł do 1A z 7A. Szok normalnie. Odpiąłem bezpiecznik od taxometru i jeszcze spadło do 0.4-0.5A. Czytałem że taki wynik jest w normie. Jeszcze tylko kabelki porobię i koniec na dzisiaj <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 13:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Duchol 7A to dużo jeżeli radio jest w stanie stand-by.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 17:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 21:29
Posty: 146
Lokalizacja: Kościelisko
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI (102 KM)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Bo to jest jakieś chińskie radio :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 20:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
temat o ładowaniu myślę że odpowiedni.wczoraj padł mi aku tak bez ostrzeżenia.dwa lata jakoś od nowości więc szału nie ma.sprawdziłem miernikiem na aucie 8,5V na klemach.podjechał kolega i z kabli odpaliłem(kable mocno się grzały) żeby do domu zjechać,próba naładowania go prostownikiem nieudana,bo po chwili prostownik przestaje go ładować.ale udało się na tyle że po włożeniu do auta ledwie odpalił.mierze ładowanie-wynik 13,2V.co jest grane?wziąłem na podmianę inny aku i ładowanie na poziomie 14,4-14,2V.dzisiaj zrobiłem próbę na ojca lagunie tzn.na jego akumulatorze ładowanie 14,4V,włożyłem mój i ładowanie 13,4V.czary czy co?jego aku u mnie i ładowanie w normie 14,4V.czy możliwe że mój akumulator sfiksował?robi jakieś zwarcie czy co?i czy możliwe że tak odrazu zwariował?bo po tych obserwacjach na dwóch autach nasuwa mi się tylko jedno sensowne wytłumaczenie że to właśnie wina akumulatora?spotkaliście się z takim "dziwnym" zachowaniem akumulatora?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 22:26
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
model: t4 multivan
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 23 razy
Takie Aku teraz robią . Ja swój drugi głębokiego rozładowania z pod siedzenia oddałem po siedmiu miesiącach na gwarancję bo spuchł . Dali nowy i na razie spokój


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 21:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
czyli to ewidentna wina aku?padł i nie "przyjmuje" prądu?i stąd takie anomalia z ładowaniem?po niedzieli podjadę na jakąś stację diagnostyczną tam powinni mieć tester chyba.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 22:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Masz zwarcie w jednej celi, czyli brakuje 2,2V. Zdarzają się takie przypadki, tez kiedyś miałem w jednym akumulatorze. Takiego akumulatora już nie naładujesz, do wyrzucenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 marca 2020, 18:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
no nie idzie,tylko trochę się doładował.ale tylko 12,4V na mierniku mi pokazuje i auto odpaliło.ale po tym numerze boje się że sytuacja może się powtórzyć i trzeba chyba zainwestować w nowy.tylko jaki?bo jest tego na potęgę,do wyboru do koloru ale to już temat do osobnego działu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 kwietnia 2020, 21:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
robiłem dzisiaj porządki,aku(ten wertteile 74Ah)co mi padł stał w garażu nieładowany od 15marca.zmierzyłem napięcie-12,3V <szok> .myślę dam mu ostatnią szansę i w ramach ekstremalnego testu podpiąłem do ursusa c360 który normalnie ma 2x6V 195Ah,jakie było me zdziwienie jak traktor odpalił :shock: no to go pod prostownik ale taki "PRL homemade"i o dziwo akumulator się dał naładować.około 6godzin go ładowałem a po 3 godzinach po ładowaniu napięcie jeszcze miał 13,1V. wszystko fajnie ale jak to możliwe?wyzdrowiał?hehe.fakt faktem swoje lata ma bo jest z lipca 2016(sprawdziłem wg tabeli bosch-varta bo to oni robią pod wertteile
).z punktu widzenia elektryki to dość dziwne zachowanie,bo to nie żywe stworzenie ze ma swój kaprys.jutro wkładam do auta i zobaczę co będzie dalej.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 15:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Podepnę się pod temat z zapytaniem, w jakich warunkach ( co powinno powodować ) rozłącznie Sprzęgiełka w Alternatorze 120 Amperowym ?
( Nagły wzrost lub spadek obrotów ?) Ostatnio coraz częściej podczas płynnej jazdy bez wariacji Obrotów silnika rozłącza mi się alternator na kilka sekund, co widzę na kontrolce i po zmroku po spadku jasności świateł. Czy to oznacza, że to sprzęgiełko w alternatorze się kończy ?


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 16:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Zapala sie na chwile normalnie pelnym swiatlem, czy po zmroku widac ze slabiutko swieci caly czas? Sprzegielko sie nie ma prawa rozlaczyc, w prawo kreci alternatorem a w lewo kreci sie samo kolko bez obracania alternatorem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 18:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
To się dzieje momentami, nie cały czas i zawsze Podczas jazdy kilka serii przy ponad 2 tyś. obr. ( nigdy nie na postoju) Zapala mi się kontrolka ładowania na kilka sekund, i logiczne, że w tym czasie alternator nie ładuje i tym samym po zmroku widać to po słabszych światłach, tym momencie, bo chodzi tylko na Aku. Po kilku sekundach gaśnie i wraca do normy. Wiec uważam, że to sprzęgiełko go rozłącza na kilka sekund...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 19:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
O ile wiem to w T4 montowane były koła pasowe alternatora z tłumikiem drgań skrętnych jednokierunkowe - chyba, że masz alternator z dużo nowszego pojazdu np. Passat B6 - wtedy możesz mieć koło z tłumikiem dwukierunkowym.

Nie zmienia to faktu, że tam nie ma sprzęgiełka i alternator nie ma możliwości załączać się i wyłączać w cyklach kilku sekundowych, lub dłuższych - koło tylko tłumi drgania - to nie działa jak koło na kompresorze klimatyzacji.

Szukałbym problemu w przekaźniku / stykach od alternatora lub nawet w masie od niego.

Jeśli jestem w błędzie proszę mnie poprawić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 22:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Ależ Oczywiście, że w moim Alternatorze Bosch 038903024F - 120 Amper jest na jego czopie Sprzęgiełko z rolką na pasek wielorowkowy. Tłumik drgań z tego co wiem ma koło pasowe Wału napędzające ten układ ( dlatego jest z gumy w środku)
i Gdzieś kiedyś właśnie czytałem, że zepsute sprzęgiełko może rozłączać wirnik Alternatora z kołem pasowym. I tak się jakby u mnie dzieje, bo podczas normalnej pracy napięcie ładowania i pobudzenie jest w porządku, elektryka i masa też okay, tylko podczas jazdy zdarzają się około dziesięciosekundowe przerwy w ładowaniu ( zapala się kontrolka ładowania a w ciemności światła stają się mniej jasne ) po chwili wraca do normy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To łatwo sprawdzić, zdejmij pasek, zablokuj wirnik i zobacz czy sprzęgło jest ok.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB