T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 19:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam, chciałem zapytać elektryków i praktyków o ;
1. czy ładowanie na klemach akumulatora po zimnym starcie na poziomie 14,58 V na wolnych obrotach jest OK ??
2. Czy ładowanie pod obciążeniem (światła) na poziomie 14,37 V na wolnych obrotach jest OK ??
3. Dla porównania , jakie macie u siebie --> ja mam Altek BOSCHA 120A
4. co ewentualnie jeszcze i jak sprawdzić ???

Uprzedzając pytania -- podnosząc obroty silnika wartości nie znacznie rosną - max 0,04 V
mierząc podczas jazdy w zapalniczce mam mniejsze wskazania o okolo 0,15V
regulator napięcia mam Bosch 14V ....może to ma jakieś znaczenie..........
Pytam dlatego bo nie wiem czy to USTERKA ....... mieszane uczucia


Ostatnio edytowano czwartek, 24 listopada 2011, 20:54 przez kentos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 18:24
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam ten sam alternator Boscha 120A ,po odpaleniu mam cos około 13V a poźniej 14.4 jak go doładuje i tak trzyma później cały czas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 20:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
14,5V to górna granica, ja przy 2 aku mam 13,9-14 bez obciążenia a pod obciążeniem 2 wiatraków i oświetlenia jakieś 13,5-13,6 alternator 90A.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
FocusMED napisał(a):
14,5V to górna granica, ja przy 2 aku mam 13,9-14 bez obciążenia a pod obciążeniem 2 wiatraków i oświetlenia jakieś 13,5-13,6 alternator 90A.

to może jeszcze do tego dopiszę że.... miałem nie tak dawno wartości 14.1 do 14.4 V (od kiedy te auto mam tak było) , ostatnio stwierdziłem że ładowanie sie podniosło (1-szy post ) , rozebrałem altek i stwierdziłem prawie zgon szczotek ---> wymieniłem bo akurat miałem w innym regulatorze..... nie wiem czy to ważne ale pomiędzy ostatnim razem jak był "dobry" a momentem gdy stwierdziłem że jest "zły" czyściłem wszystkie połączenia elektryczne (plusy i masy-> rozrusznik -akumulator)
jestem w sytuacji --PATOWEJ ???
jest już żle czy jednak może być--> jak do tego sie ustosunkować ?? przeładowanie skończy sie zniszczeniem drogiego akumulatora ale wymiana regulatora w ciemno jest też "nie pewna" sprzedawca powiedział że takie ładowania na nowym tez mogą być (a nawet niższe )...... sprawdziłem u fachowców BENDIX servis POZNAń i stwierdzają poprawne działanie po moich watpliwościach zaprasza mnie na stół do badania tego typu sprzętu i rozpoczyna testy ---- wyniki 14,6 bez obciążenia pod obciążeniem 14,2 V . twierdzi że to jest jak najbardziej ok . sugeruje go wyczyścić w miejscach połączeń elektrycznych i montować na auto....
Uczyniłem to ale o zadowoleniu z usunięcia usterki nie ma mowy ..... <bezradny>
mam też efekt kasowania licznika przy porannym rozruchu ...... oraz wrażenie że aku jest słaby choć ostatnio go ładowałem jutro testy na upływ prądu .... dzisiaj podczas grzania świec żarowych napięcie było na aku 12,3V ....


Ostatnio edytowano czwartek, 24 listopada 2011, 22:18 przez kentos, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 18:24
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
też mam nowy akumulator i ładowanie do 14.4 i koniec sprawdz regulator napięcia pewnie jest uszkodzony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
lukasz7167 napisał(a):
też mam nowy akumulator i ładowanie do 14.4 i koniec sprawdz regulator napięcia pewnie jest uszkodzony.

JAK ?? to jest pytanie ?? altek już na aucie ?? sprzedawca regulatora nie daje gwarancji na takie właśnie napięcia pracy --> nawet przy zakupie ORYGNIAŁU takiego samego jak mam ?? MASZ jakiś pomysł jak to uczynić na aucie, wyjęcie regulatora z altka jest bardzo upierdliwe -- obudowa nie wyjdzie bez demontażu krućca wody na głowicy !!!! demontaż altka = demontaż wentylatorów z żaluzjami <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 18:24
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wyjecie alternatora nie ma problemu zajmuje max 15min najlepiej jest go wyjąć od dołu możesz dla ułatwienia odchylić chłodnice by odkrecić górną srube i altek na stół i do dzieła .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 22:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
lukasz7167 napisał(a):
wyjecie alternatora nie ma problemu zajmuje max 15min najlepiej jest go wyjąć od dołu możesz dla ułatwienia odchylić chłodnice by odkrecić górną srube i altek na stół i do dzieła .

kolego ---> dzisiaj go montowałem ,a wczoraj demontowałem i wychodzi tylko i wyłącznie górą (mam klimatyzację) MASAKRA <32> dlatego taką niechęć mam do rozbiórki ponownej ...... ale OK --powiedzmy zdemontowałem i mam na stole ---> I co dalej ??? <stop>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 22:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak dla mnie ładowanie ok nic nie ruszać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 23:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 18:24
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
poszukaj na szrocie z jakiegoś używanego i zrób podmianke regulatora wtedy sprawdzisz czy się zmieni ładowanie. Jak masz regulator orginalny boscha to powinien trzymac 14.4 bez obciążenia z tego co piszesz wskazuje na jego uszkodzenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 23:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Panowie 14,6v to jeszcze jest dobrze nie wiem o co się tak czepiacie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 23:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
chemik211 napisał(a):
Panowie 14,6v to jeszcze jest dobrze nie wiem o co się tak czepiacie

te 14,60 jest po zimnym starcie i bez obciążenia, zapalenie swiateł powoduje że ładowanie mieści sie w tolerancji (ideał)
może zechciałbyś bys swoje zdanie poprzeć argumentacją ??

MAM wysoce problematyczną sytuacje ( nie jasna -zdania podzielone)
po rozmowie z innym fachowcem od elektryki jednoznacznie odniósł sie do zaistniałej sytuacji cyt." ładowanie 14,60 V (celewo dodaje 0 na końcu) jest na granicy dopuszczalnego max ładowania i należy wzmozyć kontrole stanu akumulatora pod kątem parowania (częściowego elektrolitu) " oczywiście wcześniejsze wyniki jakie miałem były ideałem 14-14,4 V a obecne 14,37-14,58V są względne .....
Czy temperatura obecna czy inne czyniki mogą mieć wpływ na taki stan rzeczy ?? czy jest szansa że to sie zmieni z czasem ku lepszemu. jak ewentualnie poprawić działanie tego regulatora (bardzo pomogło by mi jego obejrzenie schematu lub wnętrza )

Sprawdziłem teraz 3 auta
A3 14,5 V, obciążony 14,2V , golf4 14,4 V do 14,2 V , bmw E46 14,3 V do 14,1 V ...... ten bus też tak miał jeszcze nie tak dawno .......


Ostatnio edytowano piątek, 25 listopada 2011, 00:08 przez kentos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 00:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Czym to mierzysz te napięcia może masz jakiś ruski miernik ??? Podepnij Vaga i wydaje mi się że będzie poproblemie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Corum napisał(a):
Czym to mierzysz te napięcia może masz jakiś ruski miernik ??? Podepnij Vaga i wydaje mi się że będzie poproblemie


pod osobowe podpinałem i zawsze zaniżają wartości , miernik dt 803 NOWY --wartości , które zmierzył pokrywały sie w warsztacie specjalistycznym....... <up> raczej tą myśl odrzucam ale jutro jeszcze sprawdzę innym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 08:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
A może masz akumulator trochę niedoładowany? Uważam, że jest to bardzo prawdopodobne. Podładuj akumulator prostownikiem, aż będzie całkowicie naładowany i dopiero wtedy sprawdzaj napięcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 09:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Rozumiem że cała twoja irytacja wynika z tego że ładowanie jest a czujesz że masz mało prądu w aku ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 10:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdź pobór prądu miernikiem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 11:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
srokkka napisał(a):
A może masz akumulator trochę niedoładowany? Uważam, że jest to bardzo prawdopodobne. Podładuj akumulator prostownikiem, aż będzie całkowicie naładowany i dopiero wtedy sprawdzaj napięcie.

Aku naładowany 12,88 V , sprawdzałem teraz i ładowanie takie samo (zimny rozruch 14,63V)... <bezradny>

wilu8 napisał(a):
Rozumiem że cała twoja irytacja wynika z tego że ładowanie jest a czujesz że masz mało prądu w aku ?

można tak to ująć -- > zastanawiające jest to że licznik przebiegu i zegar sie skasował (dzieje sie to od 2 tyg .--- może to ma jakiś związek z tematem) efekt podobny do tego jak jest stary słaby akumulator .....

Probe041 napisał(a):
Sprawdź pobór prądu miernikiem

po zamknięciu centralnego zamka.
0,02 po chwili zanika do 0,00 - 0,01 . myśle że jest OK


Ostatnio edytowano piątek, 25 listopada 2011, 12:12 przez kentos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 14:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Przed porannym rozruchem zapnij miernik na klemy aku i obserwuj jakie napiecie jest w trakcie rozruchu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 16:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
wilu8 napisał(a):
Przed porannym rozruchem zapnij miernik na klemy aku i obserwuj jakie napiecie jest w trakcie rozruchu

napięcie zmierzone podczas rozruchu to 10,70 V do 11 V <zamek>

po konsultacjach z elektrykami ,ustalone że wszystko jest ok .... będę tylko sprawdzał częściej....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: siwy1958 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB