T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 16:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2011, 11:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam -- jak sprawdzić działanie świec żarowych bez ich demontażu ?? auto bez komputera ? mam na mysli uszkodzenie np 1 szt i jak ja wykryć --> zdiagnozować ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2011, 12:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
musisz mieć potężny amperomierz ( pomiar powyżej 50A )
każda ze sprawnych świec pobiera 10A, wystarczy się miernikiem wpiąć w miejsce bezpiecznika i jeśli będzie dużo mniej niż 50A to będziesz wiedział ile ich nie działa
dokładnie która to, to tylko przez wpięcie się miernikiem pomiędzy każdą świecę, a kabel ją zasilający


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2011, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A miernik cęgowy sobie z tym poradzi ?? pytam bo wkurza mnie sprawdzanie w autach poprzez demontaż szczególnie gdy miejsca brak i jest to mocno utrudnione....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2011, 22:04 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Poradzi sobie ale nie pozwoli zlokalizować uszkodzonej świecy.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 10:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Poradzi sobie ale nie pozwoli zlokalizować uszkodzonej świecy.

Możesz rozwinąć myśl ?? dlaczego ?? akurat właśnie na tym mi zależy --> nawet to bardzo ważne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 11:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Miernik cęgowy założysz na przewód zasilający listwę, odczyt natężenia płynącego prądu pozwoli Ci zorientować się w ogólnej kondycji wszystkich świec. Aby sprawdzić pojedyncze musiałbyś zdemontować listwę i przewód zasilający podłączać do każdej świecy osobno i za każdym razem dokonywać pomiaru prądu pobieranego przez jedna świecę.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 13:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Miernik cęgowy założysz na przewód zasilający listwę, odczyt natężenia płynącego prądu pozwoli Ci zorientować się w ogólnej kondycji wszystkich świec. Aby sprawdzić pojedyncze musiałbyś zdemontować listwę i przewód zasilający podłączać do każdej świecy osobno i za każdym razem dokonywać pomiaru prądu pobieranego przez jedna świecę.

Ok rozumiem .... "ale" ja nie mam listwy zasilającej tylko między świecami jest kabel - zakładam że bede się wpinal po kolei to przy prawidłowym działaniu świecy pobór prądu w A będzie rósł co np. 10A tyle i ile bierze 1 świeca . zapinając sie w obwód za 3 -cią świecą -będę miał odczyt z poboru prądu z 2-óch pozostałych --> prawidłowo działające na przykładzie + - 20A wezmą ???? po takim pomiarze sądze też "teoretycznie" że jestem w stanie uściślić ,która ewidentnie jest do wymiany ...
zakładając że :
1. świeca przepalona --brak poboru A = do wymiany
2. swieca na zwarciu -- znacznie większy pobór (podejrzewam że nawet 2-krotnie) = do wymiany

Co o tym myślisz co napisałem... ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 14:04 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Teoretycznie powinno tak być. Świeca spalona będzie pobierać zdecydowanie mniej prądu niż sprawna. Wydaje mi się, że nie powinno być takiego jak "świeca na zwarciu", sprawna świeca działa właśnie dzięki zwarciu i nagrzewaniu się spirali, uszkodzona świeca to mniejszy pobór prądu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 17:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Teoretycznie powinno tak być. Świeca spalona będzie pobierać zdecydowanie mniej prądu niż sprawna. Wydaje mi się, że nie powinno być takiego jak "świeca na zwarciu", sprawna świeca działa właśnie dzięki zwarciu i nagrzewaniu się spirali, uszkodzona świeca to mniejszy pobór prądu.


wyjaśniam --swieca na zwarciu --> co miałem na myśli---> wtedy gdy częściowo sie spirala w środku upali ale dalej grzeje bo zwiera z obudowa w innym miejscu niz producent przewidział ,powodując znacznie większe obciążenie (pobór prądu--- świeca grzeje "bokiem" końcówka wcale)
kolego --posiadasz taki miernik ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 19:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kumam co miałes na myśli, moim zdaniem taka świeca powinna pobierać mniej prądu, jak będzie zobaczymy. Nie posiadam niestety miernika kleszczowego.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2011, 15:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Najprościej jest sprawdzić świecę poprzez odkręcenie nakrętki z przewodem i podłączenie przewodu bezpośrednio z aku z + . Jeżeli będzie jakieś zwarcie na końcówce to oznaka ,że świeca działa. Tak sprawdzam u siebie i działa ta wersja.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2011, 15:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
niestety maja to nie daje pewności gdy świeca jest częściowo upalona
u mnie dwie iskrzyły, a nie grzały prawidłowo -
kentos napisał(a):
świeca grzeje "bokiem" końcówka wcale)


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB