T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2017, 22:13
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
opis: 1994
model: T4 Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Hej,

Oszaleć można. Zaczęła mi mrygać kontrolka od temperatury. Nie dogrzewał silnika. Termostat wymieniony i nowy płyn zalany i z powrotem dogrzewa. Sprawdziłem masę na budzie - poprawiłem styk - jest super. Sprawdziłem kostkę na zbiorniku płynu chłodniczego - prysnąłem kontaktolem. Sprawdziłem uszczelkę na korku - jest nowa. W dalszym ciągu mryga mi w czasie jazdy kontrolka od temperatury. Gdzie dalej szukać problemu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 21:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W zegarach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 21:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja bym obstawiał na czujnik temperatur lub jego okablowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 września 2017, 08:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2017, 22:13
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
opis: 1994
model: T4 Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Czujnik temperatury jest przy chłodnicy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 września 2017, 10:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
bigos1966 napisał(a):
Ja bym obstawiał na czujnik temperatur lub jego okablowanie.

Wtedy nie działała by też wskazówka w zegarach, jeśli miga i pokazuje dobrze temperaturę to zegary. Ja będę się upierał, że miganie to problem z czujnikiem poziomu płynu, a nie temperatury.
ptaszny napisał(a):
Czujnik temperatury jest przy chłodnicy?

Czteropinowy na grubym wężu pod chłodnicą, dwa piny do zegarów, dwa do dodatkowej pompki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 września 2017, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2017, 22:13
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
opis: 1994
model: T4 Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Ja będę się upierał, że miganie to problem z czujnikiem poziomu płynu, a nie temperatury.


W jaki sposób mogę wyjąć ten czujnik i przeczyścić? Nie chciałbym czegoś uszkodzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 11:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tego czujnika nie można wyciągnąć. Tu masz link na temat tego problemu http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G32_(K%C3%BChlmittelmangelanzeige)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 14:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Trzeba kupić nowy zbiorniczek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 15:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Zanim kupisz nowy zbiorniczek, trzeba się upewnić na 100% że on jest winny całemu zamieszaniu. Tak jak pisze w linku przeczyścić go i sprawdź okablowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2017, 11:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Podłączę się do tematu.
Silnik AJT 2000r, czujnik G2/G62
Na zimnym silniku, na Vcds pokazuje temp. płynu w sterowniku silnika taką jaka jest na zewnątrz (np. 6 stopni), co jest mniej więcej zgodne z innymi temperaturami tam. Czyli OK.
W tym sterowniku wywala błąd 17664, czyli zwarcie lub przerwa do + (błąd daje się usunąć)

W sterowniku zegarów zaś pokazuje na zimnym silniku 30 stopni, niezależnie od temp. zewnętrznej (nie patrzyłem w wyższej), ale błędu nie wywala (chociaż pokazuje źle).

Myślę - czujnik do wymiany. Jednak na nowym, niby oryginał z logo VW, audi (ale za 59zł w torebce strunowej, bez pudełka) pokazuje to samo (bez wkładania do bloku).

Co się okazuje - na zdjętej wtyczce w sterowniku silnika pokazuje tak z 15 stopni i wywala powyższy błąd- tym razem nie daje się usunąć (logiczne), a w sterowniku zegarów pokazuje znów owe 30 stopni

Kolejna myśl - zgnite kable lub przetarte, skoro nowy czujnik i stary pokazują tak samo, a w dodatku w ogóle bez czujnika w zegarach jest 30 stopni na zimnym.

Ale dwa pytania mnie nurtują:
1) dlaczego zatem podczas pracy silnika, gdy temperatura przekroczy 30 stopni w sterowniku silnika i idzie w górę, to wówczas w sterowniku zegarów również idzie w górę i dalej mniej więcej się one pokrywają w obu sterownikach (różnica w stopniu, może dwóch,trzech) - wyklucza to chyba problem z okablowaniem
2) dlaczego w sterowniku zegarów pokazuje głupoty poniżej rzeczywistej temp. 30 stopni, a błąd wywala w sterowniku silnika (w którym temp. wyświetlana jest zawsze właściwa)

Już zgłupiałem, liczyłem, że wymienię czujnik i po sprawie.
Czy zmieniona mapa silnika, może mieć wpływ na wskazania temp.,ale znów wywala ten błąd?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2017, 12:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zegary w T4 nie odczytują z tego czujnika temperatury poniżej 30 stopni, tak jest i nic z tym nie zrobisz.

Problemu szukałbym w wiązce ale możesz też zmierzyć oporność czujnika jak go wyjąłeś. Na wiki są podane wartości.
Szczerze wątpię aby mapa miała jakiś związek na wywalanie tego błędu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2017, 16:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Inny jest czujnik temperatury do licznika, który pokazuje temperaturę płynu chłodzącego a inny który daje sygnał do kompa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2017, 17:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To jest chyba oczywiste, 2 termistory w jednej obudowie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2017, 18:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Probe041 napisał(a):
Zegary w T4 nie odczytują z tego czujnika temperatury poniżej 30 stopni, tak jest i nic z tym nie zrobisz

Dzięki Probe041
Nie wyjąłem starego, tylko zdjąłem z niego wtyczkę i w nią wsadziłem nowy czujnik. Przecież bez znaczenia czy mierzy temperaturę płynu czy powietrza. Skoro odczyty takie same na obu - to uznaję, że stary dobry i nie wymieniam.

Skoro powyżej 30 stopni odczyt z G2 już normalnie rośnie i się mniej więcej pokrywa z G62 to okablowanie też odpada -tylko skąd ten błąd wskakuje i do tego w sterowniku silnika, który to pokazuje prawidłowo w pełnym zakresie?

Co do wskazania w zegarach 30 stopni - doszliśmy z Kenobim do wniosku, że coś musi być w samych zegarach czy też w ich sterowniku - ten typ widać tak ma, w drugim busie wskazania z G2 i G62 pokrywają się w pełnym zakresie.
Może kiedyś podmienię zegary i zobaczę co pokaże Vcds w ich sterowniku. Na razie chyba się poddam


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2017, 21:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ross tech mówi jasno albo czujnik walnięty albo wiązka przy tym błędzie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17664/P1256


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 01:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Czemu po prostu nie pomierzycie oporności tych czujników. W tych linkach jest podane jaka oporność odpowiada konkretnej temperaturze.
http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_(K%C3%BChlmitteltemperatur)
http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%BChlmitteltemperaturanzeige)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 06:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jeden jest na razie w króćcu - to ciężko, a drugi nowy -niby oryginał. I wskazują tak samo, to musiałyby się tak samo popsuć.
Przełożę czujnik z drugiego busa, gdzie wszystko działa prawidłowo (więc na pewno dobry), ale ziąb i czas mnie trochę ogranicza.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 08:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Z czujnikami bywa różnie. Nie wszystkie firmy robią te same parametry. Niby te sam numer a inne temperatury załączania. Tak miałem z czujnikiem F95.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 16:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czy też kupiłeś niby oryginał (z allegro) z logo vw, audi i nabitym numerem części, jak ja?
Pytam bo jakoś nie dowierzam w ten oryginał (zwróciłem właśnie), a o tym, że zamienniki mierzą jak chcą to wiem.
Gdzieś wyczytałem, że oryginał tego mojego G2/G62 był czarny, tymczasem wszędzie wszyscy mówią (na wiki też), że zielony.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 17:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
VW zmieniał numery czujników w czasie, numer bierzesz aktualny z ETKI dla danego modelu i zamawiasz w aso. Ja ostatnio brałem do siebie ale to inny silnik i producent dla aso w tym przypadku to ELTH Luxemburg. Kolor też się zmienił


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB